איחור באבחון דמם אפידורלי

רשלנות רפואית בלידה עלולה להתרחש בכל אחד משלבי הלידה עצמה, כמו גם לפני או אחרי הלידה. פעולה רשלנית היא אותה פעולה אשר לא עומדת במבחן הרופא הסביר, כך שרופא אחר היה נוהג באופן שונה מפעילות הרופא בתיק הנדון.

למעשה, רשלנות רפואית הינה סטייה מהנהלים המקצועיים הנהוגים, אשר הובילה לנזק ממשי או פוטנציאלי ליולדת או לתינוק. בכל חשש או חשד שהתרחשה רשלנות רפואית כדאי ורצוי להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית בלידה, אשר יוכל לבדוק האם ישנה הצדקה לתביעה, יעריך את שוויה, ויתחיל לאסוף את המסמכים הרפואיים הדרושים לשלב ההוכחות במשפט. עורך הדין יידרש להוכיח את הקשר הישיר הקיים בין הפעולה הרשלנית לנזק שנגרם, על ידי פירוט השתלשלות האירועים והצגת חוות דעת של רופאים מומחים.

מהו דמם אפידורלי

דמם אפידורלי בעמוד השדרה עלול להתרחש באופן פתאומי, או לאחר הרדמה אפידוראלית, לאחר לידה. סיבוך זה הינו נדיר אולם עלול להתרחש. בדרך כלל הדמם האפידורלי ינבע מהורידים הרבים הנמצאים בעמוד השדרה ונקראים מקלעת הוורידים האפידורלית. אם לא ממהרים לנקז את הדמם, עלול הדם ללחוץ על עמוד השדרה, זנב הסוס וכו.

הנזקים של דמם אפידורלי עלולים להיות נוירולוגיים ולהתבטא באי שליטה על סוגרים, בעיה בתפקוד המיני ועוד תסמינים רבים, אשר תלויים באזור שנפגע. כמו כן, נזקים אלה עלולים להוביל לנזקים נפשיים משמעותיים, אשר יפגעו ויפגמו באופן משמעותי באיכות חייה של המטופלת.

הטיפול בדמם אפידורלי חייב להיות מהיר מאוד, בעיקר לאור תסמינים קליניים העוסקים בכאב, חולשת שרירים, בעיות בתפקוד מערכת העיכול, וחוסר שליטה במערכת השתן. הטיפול בדמם האפידורלי יהיה ניקוז הדמם באמצעות ניתוח. ככל שהדימום יהיה רב יותר וייארך פרק זמן ארוך יותר, כך הנזקים יהיו משמעותיים יותר והניתוח הצפוי יהיה גדול ונרחב יותר.

 

מתי עלולה להתרחש רשלנות רפואית אשר תתבטא בדמם אפידורלי

את פעולת ההרדמה האפידורלית, לפני הלידה או בעת הניתוח הקיסרי, מבצע רופא מרדים המומחה בתחום זה. על פי הנהלים המקובלים, מבצע זאת הרופא המרדים בזהירות רבה, מכיוון שמדובר על עמוד השדרה, על משמעויותיו הרבות והקריטיות לחיי המטופלת.

איחור באבחון דמם אפידורלי
איחור באבחון דמם אפידורלי

הסיבוכים מפעולת הרדמה אפידורלית עלולים להיות קשים מאוד, ולכן על הרופא המרדים והרופא המטפל ליידע את המטופלת על כל הסיבוכים הפוטנציאליים העלולים להתרחש, גם אם הם נדירים. מעבר לצורך בניסיון בהזרקה אפידורלית תוך הקפדה על זריקה תקינה, על הרופא המרדים לבצע בדיקות נוספות כדי לוודא שהמטופלת אכן יכולה לקבל את הזריקה המדוברת.

רשלנות רפואית עלולה להתרחש כאשר הזריקה לא ניתנת באופן תקין, למשל במקום הלא נכון, באופן שטחי או עמוק מדי, בציוד פגום, ללא חיטוי, במינון הלא נכון או למטופלת הלא מתאימה לזריקה זו ועוד. רשלנות רפואית עלולה גם להתרחש לאחר ההזרקה עצמה, כאשר לא נעשה מעקב על מצבה של היולדת כדי לבדוק ולוודא כי אין סיבוכים מאוחרים יותר להרדמה.

 

איך יכול להתרחש מצב של איחור באבחון דמם אפידורלי?

איחור באבחון דמם אפידורלי הוא כה מסוכן, עד כי על הרופא חלה חובת זהירות רבה, לבדוק, לוודא ולשלול סיבוך זה. בדרך כלל הרשלנות הרפואית תיגרם מאי תשומת לב או חוסר הקשבה לתלונות המטופלת על כאבי גב ותסמינים נוספים. בדיקות הדמיה עשויות לגלות את הדמם האפידורלי ובכך למעשה למנוע מצב חמור יותר ואף לטפל בו.

ככל שהדמם מתגלה בשלב מוקדם יותר, מטופל באופן מהיר ואפקטיבי על ידי ניתוח, כך הנזק שיגרם יהיה פחות יותר. ניתן לתבוע את הרופא המטפל ברשלנות רפואית כאשר מתרחש דמם אפידורלי. על עורך דין רשלנות רפואית בלידה להוכיח כי קיים קשר ישיר בין פעולת הרשלנות לבין הנזק שנגרם.

מכיוון שישנו קשר בין משך הדימום לבין דרגת חומרת הנזק, הוכחה זו יכולה להיות ישימה, ובלבד שעורך הדין יצליח לפרט את השתלשלות האירועים כפי שקרו, את חוסר ההקשבה ומתן מלוא תשומת הלב לתלונות היולדת ואת המעקב הלקוי שנעשה לאחר ההזרקה. כך גם גובה הנכות שיקבע ליולדת ותשלום הפיצויים שיקבעו יתבססו על חומרת הנזק שנגרם.

פיצויים אלה לא יוכלו, סביר להניח, להחזיר את התפקוד התקין שהיה לפני הדמם, אולם אולי הם יוכלו לפצות, ולו במעט, על עוגמת הנפש והירידה באיכות החיים של היולדת לאחר המקרה.

 

האם ניתן למנוע מצב של דמם אפידורלי?

המניעה הראשונית והמחייבת ביותר של דמם אפידורלי פוטנציאלי הוא על ידי הזרקה זהירה מאד של ההרדמה האפידורלית, החייבת להתבצע על ידי רופא מומחה. אולם, דמם אפידורלי עלול להופיע גם באופן פתאומי לאחר הלידה, גם אם ההזרקה נעשתה על פי כל הכללים הנדרשים.

יחד עם זאת, חייבים הצוות הרפואי בכלל והרופא המטפל בפרט, להקשיב בתשומת לב מלאה לתלונות היולדת, תוך מודעות לכלל הסיבוכים אשר עלולים להתרחש עקב הלידה. גם אם ישנו לחץ כבד על צוותי בתי החולים ועל הרופאים, הם מחויבים, מכוח תפקידם, לספק למטופל את מירב תשומת הלב והמידע שהוא זקוק לו.

 

לסיכום

איחור באבחון דמם אפידורלי עלול להיות פעולה רשלנית אשר נזקיה יהיו משמעותיים וקריטיים להמשך חייה של המטופלת. איחור באבחון עלול לנבוע מחוסר תשומת לב מלאה לתלונות המטופלת, על כאבי גב למשל, והנזק הנוירולוגי בעקבות כך עלול להיוותר ללא יכולת ריפוי.

על עורך דין רשלנות רפואית בלידה להוכיח בבית המשפט כי קיים קשר ישיר בין האיחור באבחון והנזק שנגרם, באמצעות פירוט השתלשלות האירועים והצגת חוות דעת של רופאים מומחים, אובייקטיבים. מומחי עדות אלה יוכלו לאשש את עיקרון הרופא הסביר, אשר מדגיש את העובדה כי הרופא או הצוות הרפואי במקרה הנדון לא פעל על פי הסטנדרטים הרפואיים המקובלים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
טיפות של דם

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של