איך לזהות רשלנות בהיריון?

רשלנות בתקופת ההיריון היא דבר שעלול לקרות לנשים, הנזקים שלה עלולים להיות בלתי הפיכים. לכן, חשוב לדעת כיצד לזהות אותה בזמן ואם לא בזמן אז לאחר מכן בכדי לקבל על כך הסבר ופיצוי. על כך ועוד מוזמנות ומוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

רשלנות רפואית

כאשר רופא אינו מספק את הטיפול הנכון בעבור חולה זוהי יכולה להיחשב רשלנות רפואית. התחום הוא אפור לפעמים, אך בגדול מדובר במקרים בהם בשל השירות והמענה של הרופא נוצר נזק חדש למטופל. לדוגמא, כאשר מטפל המליץ על תרופה שאינה נכונה עבור המטופל כיוון ולא עשה בדיקות מעמיקות מספיק, או כאשר המעקב של הרופא אינו מדויק. במצבים מסוג זה ניתן להחשיב את המקרה לרשלנות רפואית.

 

בזמן ההיריון

רשלנות בהיריון היא מצב בו הרופא המטפל לא אבחן בצורה נכונה וטובה בעיות שקשורות לתקופת ההיריון שעלולות להופיע אצל האם או העובר. הרשלנות יכולה לנבוע מניהול רשלני של מעקב ההיריון. נאמר במצב בו האישה ההרה התלוננה על דבר מסוים והרופא לא בדק זאת לעומק זוהי רשלנות, בעיקר אם כתוצאה מכך נגרם נזק לאמא או לתינוק. יכולים להיות מצבים נוספים במקרה זה.

 

האם אפשר למנוע?

במידה ותרצו לזהות את הרשלנות הרפואית בזמן שניתן למנוע זאת, חשוב שתנסו לברר את התהליכים והבדיקות החשובות שצריכות להיעשות במהלך תקופת ההיריון. ככל שתגיעו יותר מוכנות לבדיקות ולתהליך, תוכלו לבחון האם הרופא שלכן מתנהל בצורה טובה ויסודית ובאמת דואג לכן ולעובר כמו שצריך. במידה ותרגישו ספק, תעלו שאלות ואם לא תקבעו תשובות או מענה מספק לתלונות שלכן, מומלץ לבדוק רופא נוסף.

איך לזהות רשלנות בהיריון
איך לזהות רשלנות בהיריון

נזקים אפשריים

ישנן תוצאות אפשרויות שונות שעלולות לקרות עקב רשלנות רפואית בזמן ההיריון, אשר אלו מצביעות על רשלנות רפואי. כך לדוגמא אישה שמגיעה לחדר הלידה ושם יש לה קרע בדרגה 4, ניתן לומר כי רוב הסיכויים שהתרחשה רשלנות רפואית שהובילה לכך. קרע זה הוא חמור ועלול ליצור נזקים רבים ובלתי הפיכים לאישה היולדת.

 

מצבים נוספים

ישנם מקרים נוספים שעשויים להצביע על כך שהייתה רשלנות רפואית בזמן ההיריון. כאשר לדוגמא תינוק נולד פג, יש תסמונת אשרמן לעובר, נוצרת מצוקה עוברית, מגלים לפתע בעיות אצל העובר שלא התגלו בזמן סקירת המערכות ועוד. כל אלו מראים כי ייתכן והתרחשה רשלנות רפואית וניתן לתבוע את הרופא המטפל או את המרפאה עצמה.

 

בסיכומו של דבר

היריון הוא דבר רגיש ומורכב לכן חשוב לקבל טיפול ראוי במהלכו. עם זאת, ייתכנו מצבים של רשלנות רפואית אשר עלולים לגרום לנזקים חמורים אצל האם או העובר. לכן, חשוב לדעת לזהות מצבים כאלה בזמן. ישנם מקרים שלא ניתן לזהות בזמן אך כן חשוב לזהות גם אחרי בכדי לקבל מענה נכון למצב. בנוסף, ניתן להגיש תביעה במקרים אלו ולקבל פיצויים בעקבות הנזק שנוצר.

משקל

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עריכת דין

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של