איך מוגדר ביטול טיסה על פי חוק

ביטול טיסה הוא אירוע שנראה לנו דרמטי, מכיוון שרובנו לא מורגלים בו, אולם זוהי סיטואציה שקורת חדשות לבקרים ולכן חשוב לדעת את הזכויות שלכם במקרה שכזה. מהי טיסה שבוטלה, ואיך מתמודדים בסיטואציה?  הכל כאן.

 

מהו החוק?

טיסות מכל סוג הפכו בשני העשורים האחרונים ובשנים האחרונות ביתר שאת לפעולה זמינה אשר כמעט כל אחד מבצע, זאת לעומת תקופות אחרות בהן טיסות היו מעין פעולה יקרה ונדירה שאדם היה ממעט לעשות. בשל העובדה שכמות הטיסות עלתה, ואיתן באופן יחסי גם הבעיות והתלות, מדינת ישראל ישרה בשנת 2012 קו עם מדינות אירופה וחוקקה חוק שירותי התעופה שהוביל חבר הכנסת אחמד טיבי ומכאן גם שמו המקובל, חוק טיבי.

החוק בא להסדיר את כלל המצבים בהם טיסה לא יוצאת כמתוכנן, החל מביטול טיסה זמן רב מראש ועד מצב שבו הטיסה מתבטלת כאשר הנוסעים כבר מחכים ממש בכניסה למטוס.

מהו החוק

איך החוק מגדיר ביטול טיסה?

החוק למעשה מתיישר עם חוק קיים ברוב מדינות אירופה הבא להגדיר למעשה ביטול טיסה, מה זה אומר בעצם ביטול טיסה, מה הכוונה. האם כל שינוי בתכנון המקורי בטיסה הוא למעשה ביטול שלה? האם הודעה מראש בפרק זמן של שבועיים מראש הוא בגדר סביר או שיש כאן עילה לפיצוי?  לכן החוק מגדיר את ביטול טיסה לכל מצב של שינוי מהתכנון המקורי.

כלומר גם אם הביטול התרחש כחודש לפני תאריך הטיסה וגם אם נוצר ביטול טיסה על ידי חברת התעופה בדקה ה90 עדיין החוק מגדיר זאת כביטול טיסה. הסיבות לכך שונות, וגם הפיצוי אם מגיע או לא מגיע נקבע בהתאם.

איך החוק מגדיר ביטול טיסה

סוגים שונים של ביטול טיסה

ביטול טיסה מוגדר בכמה צורות שונות וכך גם נקבע הפיצוי המוזכר בחוק. נציג כעת את הסוגים השונים של ביטול טיסה.

  • ביטול מראש – המקרה הפשוט ביותר הוא ביטול מראש עד ארבעה עשר יום לפני הטיסה. זהו ביטול הנובע ככל הנראה מסיבות תפעוליות ויודעים עליו זמן רב מראש. במקרה כזה חברת התעופה מודיעה ללקוחותיה על ביטול הטיסה, והם מחויבים בפיצוי המגיע לגובה עלות הכרטיס.
  • ביטול בפרק זמן קצר – ביטול טיסה על ידי חברת התעופה בתוך התקופה של שבועיים לפני הטיסה, החוק מגדיר כביטול טיסה שיש להעניק בגינו מעבר להחזר הכספי, גם פיצוי כספי על פי הקבוע בחוק, ונגזר לרוב מהמרחק של היעד, ולא מהנסיבות של כל אחד מהטסים.
  • ביטול מידי – במקרה שבו מתעכבת טיסה ביותר מחמש שעות, תחשב ככזאת שהתבטלה. במקרה כזה מחויבת חברת התעופה במגוון פעולות שכוללות כמובן פיצוי כספי, אבל בנוסף גם דאגה לרווחת הנוסעים בדמות מקום לינה בעת הצורך,  וכן מזון ושירותי תקשורת.

חשוב להבין בנושא זה ביטול טיסה הוא שם כללי לכל מצב שבו הטיסה שהזמנתם לא יוצאת בזמנה המתוכנן או בעיכוב משמעותי.

איך מוגדר ביטול טיסה על פי חוק

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
איך מוגדר ביטול טיסה על פי חוק

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של