איך ניתן לקבוע רשלנות בתאונת דרכים עם הולך רגל

תאונות דרכים הן חלק מהגורמים לפציעות ואירועים קשים.

הן יכולות לשלב התנגשות בין שתי מכוניות, התנגשות של מכונית אחת בעצם דומם כמו עץ, או באדם הולך רגל.

ישנם מקרים בהם התאונה נגרמה באשמת הנהג עצמו וישנם כאלה שקשורים ברשלנות של הולך הרגל עצמו.

איך ניתן לקבוע את הדברים? על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

תאונות עם הולכי רגל

נכון לשנת 2021 לפי דיווחים של עמותת אור ירוק, כמו הולכי הרגל בישראל שנפגעים מתאונות דרכים בכל שנה הוא כ- 3,265 איש. משמע, שביום אחד בממוצע עלולים להיות תשעה הולכי רגל שיפגעו מתאונה בדרכים שונות. בעקבות זאת אנשים עלולים להיפצע בצורה קשה שתשפיע על המשך החיים שלהם וכן, עלולות להיות לכך השלכות בעיתיות ונוראיות יותר.

 

מי אשם?

תאונות לרוב לא נגרמות סתם כך, יש מעשים שעלולים להוביל לכך, או מצידו של הנהג או מצידו של הולך הרגל. כמובן שיש מקרים בהם התאונה היא בלתי נמנעת לא משנה כיצד האנשים היו נוהגים. עם זאת, ישנם מקרים שברור שהייתה רשלנות תאונת דרכים הולך רגל מצד הנהג עצמו או מצד האדם שחצה את הכביש. בכדי להבין מצד מי הייתה רשלנות יש לבחון מספר דברים.

 

רשלנות הולך הרגל

ישנם מצבים בהם הולכי הרגל לא מתנהגים כשורה ובעקבות זאת הדברים מובילים לאירוע של תאונה. למשל כאשר הולך רגל מתפרץ לכביש במקום בו אין מעבר חציה והנהג לא יודע להיערך לכך. במצב כזה שהנהג עשה את המוטל עליו התנהל כמו שצריך לפי החוקים ואילו הולך הרגל עבר על החוקים, האחריות היא של הולך הרגל. במצב כזה ניתן לקבוע שהתאונה נגרמה בין היתר בשל רשלנות הולך הרגל.

 

רשלנות של הנהג

במקרים בהם יש אחריות של הנהג והוא לא פעל כשורה ולפי החוקים בכביש, תתכן רשלנות של הנהג עצמו. כך לדוגמא במצב שהנהג נוסע מעל המהירות המותרת, לא עוצר במעברי חצייה, מתפרץ לצומת ועוד, כאשר הוא פוגע בהולך רגל זוהי רשלנות מצידו. במידה וזה המצב חשוב שהולך הרגל הנפגע יפעל בכמה דברים.

לאחר תאונה

ראשית, חשוב שיגיע ויינתן טיפול רפואי כמו שצריך. לאחר מכן, לבקש את הפרטים המלאים של הנהג והרכב שלו. כדאי מאד להזמין משטרה שתתעד את כל מה שצריך בצורה מפוקחת. לאחר מכן במידת הצורך יש לקבל טיפול רפואי נוסף ולשמור את התיעוד שלו בשביל הביטוחים והפיצוים.

 

בסיכומו של דבר

רשלנות יכולה להיות חלק מהגורמים לתאונות דרכים, הן מצד הנהג הנוסע והן מצד הולך הרגל. ישנם מקרים שמוכיחים את רשלנות הנהג וכאלה את הרשלנות של הולך הרגל. בכל אופן, כהולך רגל כדאי להזמין טיפול רפואי ולדאוג לקחת פרטים בשביל ביטוחים ופיצויים להמשך וכן, להזמין משטרה בשביל תיעוד מבוקר ומקצועי.

איש משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פסיקה משפטית

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של