איך תדעו באיזה שלב מומלץ לקחת עורך דין תאונות דרכים

לאחר התרחשות תאונת דרכים עלולים להיות נזקים רבים שיש לטפל בהם. תאונות דרכים יכולות להתקיים באופנים שונים ובטיפול בהן יש לבחון כל מקרה לגופו. כמעט בכל תאונת דרכים יש את האפשרות לקבל פיצויים על ידי תהליך תביעה. במאמר זה נסביר מתי תדעו שהגעתם לשלב בו תזדקקו לעורך דין לשם ביצוע תהליך זה. 

 

כיצד מתחילים?

לאחר התרחשות תאונת דרכים ישנן זכויות פיצוי לאדם הנפגע בגופו, התקפות לעד – 7 שנים לאחר התרחשות התאונה. פיצוי זה מתבצע על ידי חברות הביטוח, הנתבעות על ידי תביעה של ביטוח החובה של הנהג. ישנם מקרים מסוימים בהם יש לפנות ל"קרנית"- קרן לפיצוי נפגעי תאונות. במקרים אחרים, יש צורך לערב בטיפול לא רק את חברת הביטוח אלא גם את ביטוח לאומי וגורמים נוספים.

אם אינכם בטוחים מה כדאי לעשות טרם הגשת התביעה, כדאי לכם להתייעץ עם עורך דין מומחה בנושא. התנהלות לא נכונה בשלבים הראשונים של התביעה, עלולה לגרור נזק בשלבים מאוחרים יותר ובכך לא תקבלו את כל הפיצויים שמגיעים לכם. למידע נוסף על עורך דין תאונות דרכים.

 

שלבי הליך התביעה

הגשת התביעה נעשית על ידי תביעת החברה המבטחת את הרכב בו נסע הנפגע. במקרה של הולך רגל, התביעה נעשית מול הרכב שפגע בו. במקרים בהם הרכב אינו מבוטח, התביעה תוגש ל"קרנית" –  הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים. התביעה תוגש נגד חברת הביטוח.

.

מה דורש התהליך?

תהליך התביעה דורש מסמכים והוכחות רבות סביב התרחשות התאונה. ישנם מספר דברים חשובים אותם יש לאסוף כבר ברגע שלאחר התרחשות התאונה. דברים אלו יסייעו לתהליך התביעה לעבור באופן רציף ומוצלח יותר. תיעוד זירת התאונה והנזק, לקיחת פרטים משאר המעורבים בתאונה, לקיחת פרטים של עדי ראייה אשר היו במקום בזמן התאונה, תיעוד הנזק הפיזי שנגרם. ככל שתחזיקו ביותר ראיות מזירת התאונה, תוכלו לעבור את תהליך התביעה באופן מוצלח יותר.

 

באיזה שלב אדע שאני זקוק לעורך דין?

הגשת התביעה הינו הליך שלוקח זמן. התמודדות מול חברות הביטוח השונות ומול המוסד לביטוח לאומי עלולה להיות ארוכה וסבוכה. המוסדות דורשים מסמכים רבים והתמצאות בטפסים הרלוונטיים. ייעוץ וסיוע על ידי עורך דין מומחה בנושא, עשויים לסייע בקידום ומיקוד התהליך. על ידי ליווי עורך דין מומחה הפוגש מקרים רבים בנושא, תוכלו למקסם את הפיצוי המגיע לכם.

 

חשיבות עורך דין במקרים אלו

עורך דין המתמחה בתאונות דרכים בקיא בחוקי הפיצויים ובדרכים השונות לקבלתם. דיני תאונות דרכים כוללים חוקים ופסקי דין מורכבים. הכרת דינים אלו באופן מעמיק, עשוי להביאכם לקבלת פיצויים הולמים. עורך דין תאונות דרכים המלווה אתכם בזמן אמת, יכול להנחות אתכם כיצד לפעול באופן נכון בכדי שלא תבצעו טעיות בהתנהלות שיחזרו אליכם בשלב מאוחר יותר.

 

לסיכום

ייעוץ מקצועי וליווי בתהליך התביעה לאחר תאונת דרכים על ידי עורך דין מומחה, עשויים לסייע לכם לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם באמת. אם יש לכם שאלות או ספקות, פנייה למומחה תמיד מומלצת מאשר תהייה וטעויות בדרך.

עורך דין

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מכונית התרסקה בתאונה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של