אילו אישורים צריך על מנת להקים פרגולה מאלומניום בשטח החצר

לקראת אמצע חודש יוני בשנת 2022, התפרסמו מספר תחקירים שלא החמיאו למדינת ישראל. המחקרים הראו שאחד הגורמים המרכזיים בגובה מחירי הדיור הוא כמות הבירוקרטיה הנלווית לבנייה, ומשך הזמן שלוקח להתמודד איתה. ואכן, הקשיים הבירוקרטיים שמדינת ישראל מעמיסה על אזרחיה הם לא בעיה חדשה.

כדי להתמודד עם הבעיה הזו, מדינת ישראל מנסה לעדכן ולשנות את החוקים שלה כדי לזרז את הליכי הבירוקרטיה, בלי ליצור סכנת חיים לאזרחים. זאת למעשה, בדיוק המטרה של חוק הפרגולות (המכונה גם 'חוק המרפסות'). אבל מה אומר חוק הפרגולות? ואילו אישורים צריך בשביל להקים פרגולה כיום? את התשובות לשאלות הללו תוכלו למצוא ממש כאן, בטקסט הזה.

 

מה אומר חוק המרפסות

חוק המרפסות נכנס לתוקף עוד בשנת 2014, אבל עדיין לא כולם מכירים אותו. חוק המרפסות תקף לגבי מי שמעוניין לבנות פרגולה או סככה פתוחה בחצר הבית, או על הגג. חוק המרפסות רלוונטי גם למי שמעוניין לסגור את המרפסת בביתו, אבל אנחנו לא נתמקד בהיבט הזה של החוק בטקסט הנוכחי.

חוק המרפסות מאפשר לכל אזרח במדינת ישראל להקים פרגולה (או "מצללה", כפי שהחוק מכנה אותה) – בלי לקבל אישור מהעירייה או מהמועצה המקומית. אם שטח הפרגולה קטן מ-20 מ"ר, אין צורך בשום אישור. אם שטח הפרגולה גדול מ-20 מ"ר וקטן מ-50 מ"ר, יש צורך באישור מהנדס ושליחת הודעה לוועדה לתכנון ובנייה (אך לא אישור ממנה).

 

מה עדיף – פרגולה מעץ או פרגולה מאלומיניום

לפני שנדבר על היבטים טכניים נוספים, בואו נדבר רגע על הפרגולה עצמה. החוק לא רואה הבדל בין פרגולה מעץ לבין פרגולה מאלומיניום, ובכל זאת – יש הבדל משמעותי בינהן. פרגולה מעץ תהיה בדרך כלל זולה יותר, והיא תשתלב יותר בעיצוב הטבעי של מרבית הגינות.

פרגולה מאלומיניום לעומת זאת, תחזיק מעמד זמן רב יותר, היא דורשת פחות תחזוקה שוטפת והיא תוסיף לבית מראה מודרני ומיוחד. כדי להחליט אם אתם מעדיפים פרגולה מעץ או פרגולה מאלומיניום – אתם צריכים להחליט מה הקו העיצובי המבוקש, ומה כמות התחזוקה שאתם מוכנים להשקיע בפרגולה שלכם.

 

אילו אישורים צריך על מנת הקים פרגולה בחצר

כדי להקים פרגולה בחצר, יש לשלוח עדכון לוועדה לתכנון ובנייה באזורכם כ-45 יום לפני ההקמה עצמה. פרגולה ששטחה עולה על 50 מ"ר, חייבת אישור מהעירייה או המועצה האזורית לפני ההקמה שלה. בנוסף, פרגולות בשטח הגדול מ-20 מ"ר אך קטן מ-50 מ"ר דורשות קבלת אישור יציבות ממהנדס מורשה.

 

סיכום

לסיכום, הודות לחוק הפרגולות – כמעט ואין צורך בקבלת אישורים על מנת להקים פרגולה בחצר שלכם. זה לא משנה אם אתם בוחרים בפרגולה מעץ או מאלומיניום – העיקר שתקנו אותה מבית עסק אמין. בית עסק שניתן לסמוך עליו יסייע לכם בכל היבט של ההקמה.

מרפסת

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פינת ישיבה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של