אילו הקלות אפשר לקבל לאחר נכות כתוצאה מרשלנות רפואית

כאשר מדברים על נכות כתוצאה מרשלנות רפואית, מדובר על מקרים מאוד לא נעימים ברמה הרגשית, שגם פוגעים בבריאותו של בן אדם לתווך הארוך בחלק גדול מהקרים. רשלנות רפואית מכל סוג שהוא עלולה להוביל לנזקים חמורים במיוחד. על כן, מערכת החוקים במדינה מכירה בעוול שנגרם לאדם שנפגע מרשלנות רפואית או אחד מקרוביו נפגעו.

לעיתים הרשלנות הרפואית לא מאפשרת לאותו אדם לעבוד ולכלכל את עצמו, ולעיתים מדובר על המפרנס הראשי בבית, שעקב הפגיעה בבריאותו, לא יכול יותר לעבוד כמו פעם ולכלכל את משפחתו. על כן, יש אפשרות לקבל במקרים כאלה הקלות מסוגים שונים, הן ברמה הכלכלית והן ברמת התפקוד היום יומי.

 

פטור ממס

אחת ההקלות שיכולות מאוד לעזור לנפגעי רשלנות רפואית, היא הקלת הפטור ממס הכנסה. בישראל נהוגה שיטת מס פרוגרסיבית(שיטת מדרגות המס). השיטה קובעת שככל שאדם מרוויח יותר כסף, כך גם כמות מס ההכנסה שהוא יצטרך לשלם תעלה. עם זאת, מדרגת המס הנמוכה ביותר היא גם בעבור אנשים שלא מרוויחים משכורת גבוהה מאוד.

רבים מהם לא יכולים לעבוד כמו שעבדו פעם, לפני שאירע אירוע רשלנות רפואית בחייהם, וכעת הם לא יכולים לעבוד כל כך הרבה, בין אם כי נפגעו פיזית, ובין אם הם צריכים לעזור ולטפל בקרוב משפחתם שנפגע. על כן, המדינה מציעה את עזרתה ומאפשרת למי שנקבע לו אחוז נכות גבוה(מעל 90 ברוב הגדול של המקרים), להגיע לוועדה רפואית של ביטוח לאומי, ולקבל אישור פטור ממס הכנסה.

פטור ממס

האם ניתן לקבל פטור רטרואקטיבי?

רבים מהאנשים שחוו רשלנות רפואית וכעת נמצאים במצב של נכות, תוהים האם הם יכולים לקבל פטור מתשלום מס הכנסה רטרואקטיבי, כלומר לקבל חזרה כספים שהם כבר העבירו למס הכנסה. לא רבים יודעים זאת, אבל ישנה אפשרות לקבל גם פטור רטרואקטיבי מהסוג הזה. לעיתים יעברו שנים מרגע שאדם עבר את הפגיעה הרפואית עד למצב שהוא מתפנה לשקם את עצמו לא רק פיזית, אלא גם כלכלית.

על כן, גם אם האירוע שאתם או קרוב משפחתכם חוויתם אירע לפני שש שנים, עדיין יש לכם אפשרות להגיש תביעה לביטוח לאומי לטובת קבלת הכרה ברמת הנכות, ואי לכך גם קבלת פטור משתלום מס הכנסה.

 

תו נכה

בנוסף לפטור ממס הכנסה שניתן למי שקרה להם אירוע של רשלנות רפואית, בעבור מי שנכנס למצב של נכות יש עוד הקלות, לדוגמא תו הנכה. הפטור מיועד בראש ובראשונה למי שנבקעה לו דרגת נכות של 60 אחוזים לפחות. הפטור מיועד למי שהרכב הוא דבר חיוני לצורך ההתניידות שלו ממקום למקום. בנוסף, תו נכה יכול להיות רלוונטי גם להורים לילד שיש לו נכות. יש לפנות למומחה בנושא עם כל הפרטים.

רשלנות רפואית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של