אלו התקנות שעמדת טעינה לרכב חשמלי חייבת לעמוד בהן

בעוד שלרכבים רגילים יש תחנות דלק, כדי להטעין את הסוללה של הרכב החשמלי אנחנו צריכים עמדת טעינה. העמדה הזו היא מעין שקע חשמלי משודרג, וכל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט לחבר את הרכב שלכם אליו. כמו בכל דבר שקשור לחשמל, יש כמה תקנות בטיחות רלוונטיות. לפי התקנה של עמדה כזו, כדאי להכיר כמה מהן.

 

עמדת טעינה לרכב חשמלי

הנוכחות המוגברת של רכבים חשמליים בכבישים הובילה למצב שבו בעלי הרכבים זקוקים לעמדת טעינה לרכב שלהם. בין אם מדובר על עמדת טעינה בבית משותף או אפילו עמדת טעינה במקום ציבורי, יש תקנו בטיחות שחייבות להתקיים בכל עמדת טעינה לרכב חשמלי. המטרה של התקנות הללו היא לאפשר לכם להטעין את הרכב שלכם בצורה בטוחה בלי סכנות מיותרות.

עמדת טעינה לרכב חשמלי

בחירת משטח

הדבר הראשון שאותו עליכם לבדוק הוא את המשטח שעליו אתם מתקינים את העמדה. המשטח צריך להיות יש רעד כמה שניתן, וכמובן עליכם לדאוג שלא יהיו בסביבה שלו שום חומרים מסוכנים או דברים שעלולים להידלק. קחו בחשבון שבמקרה של תקלה ייקח לכם זמן להגיע אל העמדה, ולכן עליכם לוודא שהסביבה שבה היא נמצאת נקייה מכל תקלה או בעיה.

 

הגנה על הכבלים

הכבלים עצמם שבעזרתם אתם מטעינים את הרכבים שלכם צריכים להיות עטופים בשכבת הגנה שמונעת הולכה של חשמל. הכבלים הולכים להיות חשופים לשמש וגשם כאחד, ולכן עליכם לדאוג לשכבת הגנה שתמנע פגיעה בכבל החשמל עצמו.

 

הורדת החשמל במקרה של תקלה

אחד הדברים הכי חשובים בעמדות טעינה, כמו בכל נקודת יציאה של חשמל הוא מפסק בטיחות. המטרה של המפסק הזה היא שבמקרה של תקלה הוא ימנע את המשך זרימת החשמל. המפסק אמור לזהות מצב של קשר או דליפה לא רצויה של חשמל, והוא יגרום לכך שאספקת החשמל תפסיק עד לתיקון התקלה. בכל הנוגע לבטיחות, המפסק הזה הוא משהו שאסור לוותר עליו.

עמדת טעינה לרכב חשמלי

התקנה על ידי איש מקצוע

הדבר האחרון ואולי החשוב ביותר הוא להתקין את העמדה על ידי איש מקצוע. התקנת העמדה דורשת עבודה עם מערכות חשמל, וכדי שכל התקנות הקודמות יתקיימו בעמדה שלכם במלואן עליכם לבצע את ההתקנה על ידי טכנאי חשמל מוסמך, שמורשה לבצע עבודות כאלו. גם במקרה של תקלה, חכו עד שהטכנאי מוסמך יגיע לתקן אותה, ואל תנסו לבצע את התיקון בכוחות עצמכם.

 

לסיכום

התקנה של עמדת טעינה לרכב חשמלי תאפשר לכם להטעין את העמדה בזמן שנוח לכם, ולא להיות תלויים כל הזמן בעמדות ציבוריות. כדי לשמור על הביטחון האישי שלכם, הקפידו למלא אחר הוראות הבטיחות הקבועות בחוק. עליכם לוודא שהכבל של עמדת הטעינה מוגנת היטב, ושבמקרה של תקלה זרם החשמל יופסק בצורה אוטומטית. את ההתקנה של העמדה יש לבצע רק עם איש מקצוע.

עמדת טעינה לרכב חשמלי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עמדת טעינה לרכב חשמלי

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של