האם חובה להיעזר בעו"ד על מנת לקבל פטור ממס הכנסה?

כל אזרח במדינה זכאי לזכויות כאלו או אחרות. כאן אנחנו ניצבים מול השאלה הגדולה – האם הוא ממצה את הזכויות הללו? האם הוא נהנה מהם? האם הוא מקבל באופן מקסימלי כל מה שמגיע לו? כל זה נכון גם לגבי פטור ממס הכנסה. אזרחים שנקבעו להם אחוזי נכות יוכלו לחסוך לא מעט כסף הודות לפטור ממס הכנסה שהם זכאים לקבל. כדי לקבל את הפטור ולדעת בביטחון שמיציתם את הזכויות שלכם, ההמלצה היא לפעול בעזרת עו"ד.

 

מי זכאי לפטור ממס הכנסה?

אזרח אשר נקבעה לו נכות בשיעור של למעלה מ- 89% בהתאם לבעיות הרפואיות מהם הוא סובל, יכול להיות זכאי לקבל פטור מתשלומי מס הכנסה עד לסכום הכנסה בתקרה מוגדרת שמתעדכנת אחת לשנה. נכה יהיה זכאי לפטור לאחר שחלפו 184 ימים בהם הוא מתמודד עם הנכות. אנשים בעלי ליקויי ראייה או כאלו שמחזיקים תעודת עיוור, יהיו גם הם זכאים לפטור ממס הכנסה בהתאם לאחוזי הנכות שלהם.

 

כיצד מקבלים פטור ממס הכנסה?

כדי לקבל פטור ממס הכנסה יש לפתוח בהליך מול פקיד השומה. מגיש הבקשה יהיה צריך לעבור ועדות רלוונטיות בביטוח הלאומי כדי להשיג בסופו של דבר את הפטור. כמו כן במקרים בהם יוחלט כי הוא אינו זכאי לפטור, תעמוד בפניו האפשרות להגיש ערעור לועדת העררים מטעם המוסד לביטוח לאומי.

 

עוד על הליך קבלת פטור ממס הכנסה

כאמור, אנשים שבהתאם למצבם הבריאותי נקבעה להם נכות רפואית יכולים במקרים רבים להיות זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה, זאת מהכנסה מיגיעה אישית וגם מהכנסה שאינה מיגיעה אישית. לצורך פתיחת ההליך יש למלא טופס בקשה לפטור ממס. הזכאים לפטור הינם אזרחים שלהם הכנסה שחייבת במס, ונקבעה להם בועדה רפואית נכות לצמיתות או נכות זמנים לתקופה של 185 ימים לפחות.

 

כל זאת בהתאם לקיומו של אחד מהחוקים:

  • חוק הנכים – נכי צה"ל.
  • חוק נכי המלחמה בנאצים.
  • חוק נכי רדיפות הנאצים – עבור ניצולי שואה שמקבלים תגמול ממשרד האוצר.
  • חוק תגמולים לנפגעים בפעולות איבה – עבור נפגעי פעולות איבה.
  • חוק לפיצוי נפגעי גזזת.
  • חוק ביטוח לאומי – עבור נפגעי עבודה, נכות כללית, פגיעה במהלך התנדבות או ילד נכה.

 

לדעת שפעלתם נכון

מול גופים גדולים כמו ביטוח לאומי צריך לפעול נכון. כי אופן הפעילות שלכם ודרך ההתנהלות קשורים בצורה ישירה לקבלת הפטור ולזכויות שלכם באופן כללי. זו הסיבה לכך שאזרחים רבים בוחרים לפנות לוועדה הרפואית בליווי של עו"ד מומחה בנושאי מיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי. כמו כן הליך קבלת פטור ממס הכנסה עבור נכה עשוי להיות תועלתי יותר כאשר אתם מלווים באיש מקצוע שיודע היטב מה מגיע לכם וכיצד לפעול כדי להשיג לכם מקסימום זכויות.

 

לסיכומו של עניין

כדי להיות בטוחים שאתם ממצים את הזכויות ומבצעים את המשימות שלכם מול המוסד לביטוח לאומי על הצד הטוב ביותר, צרו קשר עם עורך דין ותהיו רגועים.

איש משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פטיש

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של