האם יש הבדל חוקי בין מצבר של קלנועית לרגיל

בכל כלי רכב, המצבר הוא אחד הרכיבים הכי חשובים. למרות שמדובר על רכיב יחסית פשוט, בלעדיו הרכב שלכם פשוט לא יוכל לנסוע, ולא משנה על איזה רכב מדובר. המצבר אחראי לתפעול מערכות שונות ברכב שלא יכולות לעבוד על בסיס המנוע בלבד. התאורה, המולטימדיה וכמובן ההתנעה עצמה. כאן נעזור לכם להבין מה בדיוק ההבדל בין מצבר קלנועית למצבר רגיל.

 

המצבר ברכב

מצבר לקלנועית בדיוק כמו מצבר לרכב אחראי על מערכות בקלנועית שלא עובדות על בסיס המנוע. תקלה במצבר היא משהו שישבית את הקלנועית שלכם, ולכן חשוב שתדעו מה מייחד את המצבר הזה.

המצבר ברכב

מצבר בקלנועית

קלנועית היא רכב שמונע בדרך כלל על חשמל, אולם ישנן גם קלנועיות שמונעות על בסיס דלק. הקלנועית היא רכב קטן שאסור לו לנסוע על כבישים רגילים והוא משמש לנסיעות קצרות בשטחים מיושבים בדרך כלל. המצבר של הקלנועית שונה מאשר מצבר של רכב והוא נקרא מצבר פריקה עמוקה. הייחודיות של המצבר הזה היא שבניגוד למצבר רכב, הוא טוען ופורק את עצמו לבד.

 

מה ההבדל בין המצברים

המצבר של הרכב שלכם טוען את עצמו באמצעות המנוע. זו הסיבה שכאשר המצבר נגמר, כל מה שאנחנו צריכים לעשות זה פשוט לחבר את הרכב שלנו לרכב אחר ותוך שניות אחדות המצבר ישוב לפעולה. במצבר של קלנועית המצב שונה. מצבר כזה לא יכול להיטען מבחוץ ותקלה שלו לא תוכל להיפתר על ידי חיבור של המצבר לרכב או לקלנועית אחרת.

מה ההבדל בין המצברים

מה יש לחוק להגיד

מבחינת החוק אין הוראה מפורשת ביחס למצברים של קלנועיות. החוק מגדיר מה המקומות שבהם מותר לקלנועית לנסוע, ובמידה ומדובר על חלל סגור אסור שהרכב יהיה מונע על דלק, אך מעבר לזה אין אמירה מפורשת לגבי המצבר. כמובן, ברכב אסור להתקין מצבר שעלול לפגוע בבטיחות הנסיעה שלו וכך גם הדבר נכון ביחס לקלנועית, אך זה חלק מחוקי תעבורה כוללים שנוגעים לעוד רכיבים.

 

מה לעשות במקרה של תקלה במצבר הקלנועית

אם יש לכם תקלה במצבר של הקלנועית, הדבר הכי חשוב הוא לטפל בה בצורה מקצועית. לא כל מקום שיודע לטפל במצברים של רכיבים יוכל להעניק לכם שירות דומה כאשר מדובר על מצבר של קלנועית. כפי שהבנתם מדובר על מצברים שעובדים בצורה שונה מזו של רכבים, ובלי מצבר כזה הקלנועית שלכם פשוט לא תוכל לנסוע.

 

לסיכום

מצברים של קלנועית נקראים מצברי פריקה עמוקה, ובלי להיכנס יותר מידי לפרטים טכניים כדאי לדעת שהמצברים הללו עובדים שונה מאשר מצברים של רכב. לאור זאת, אם יש לכם תקלה במצבר של הקלנועית עליכם לטפל בה במקום שמתמחה במצברים של קלנועיות. מבחינת החוק אין אמירה מפורשת לגבי מצברים של קלנועיות, אך כמובן שאין לבצע שינויים שלא עומדים בתקני הבטיחות.

האם יש הבדל חוקי בין מצבר של קלנועית לרגיל

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
האם יש הבדל חוקי בין מצבר של קלנועית לרגיל

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של