האם לעובד שביצע עבירה פלילית מגיע פיצויי פיטורין?

אנשים רבים במדינת ישראל מבצעים עבירה פלילית מכל מיני סוגים.

לצערנו, אחוזי הפשיעה במדינה רק עולים ועולים, ולא מעט אנשים מוצאים את עצמם מתדרדרים אל עולם הפשע עם מגוון עבירות שונות – החל מגניבות ועבירות אינוס, ועד הריגה ורצח.

כמובן שקיימת קשת גדולה של עבירות, וחלקן באות לידי ביטוי גם בהתנהלות עובדים שנמצאים בחברה מסוימת.

יצאנו לבדוק האם לעובד שביצע עבירה פלילית מגיע פיצויי פיטורין, וחזרנו עם תשובות שיעניינו גם אתכם.

עובד שביצע עבירה פלילית ופיצויי פיטורין – על הסיטואציה עצמה

אנשים רבים מבצעים פשעים בכל מיני נקודות בחייהם – כשהם משועממים, כשהם נכנעים ללחץ חברתי, כשהם נמצאים במצבי מצוקה ולפעמים גם בעקבות מצבים נפשיים בריאותיים שונים. כמובן שחלק מהפשעים נעשים גם מסיבות אחרות שאינן מצוינות כאן, כאשר אחת מהן היא, לדוגמה, עובד שמבצע עבירה פלילית.

פיצויי פיטורין הם אחד הדברים שאותם כל עובד זכאי לקבל ברגע שהוא מפוטר ממקום עבודתו, בין אם בגין עבירה פלילית שביצע ובין אם לא. מה שכן, על מנת לשלול מהעובד קבלת פיצויי פיטורין, חייב להיות קשר נסיבתי בין העבירה שביצע העובד לבין הפיטורין עצמם. במידה ולא קיים קשר נסיבתי שכזה, ועדיין נשללו פיצויי פיטורין מהעובד – הוא בהחלט זכאי לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי שיסייע לו בדרך.

 

שלילת פיצויי פיטורין בדיעבד מעובד שביצע עבירה פלילית – לא אפשרית

הנושא של פיצויי פיטורין הוא נושא שחייב להיפתר בטרם פיטוריו של העובד. במידה ומעסיק מסוים מעוניין לשלול מהעובד את קבלת פיצויי הפיטורין שלו, בגין אותו קשר נסיבתי שאותו הזכרנו קודם לכן – הוא חייב להוכיח את הקשר הנסיבתי הזה מבעוד מועד.

במידה וכבר בוצעו פיטורי העובד, לא ניתן יהיה לחזור לאחור לנקודה שבה ניתן לבחון את שלילת קבלת הפיצויים ממנו.

האם לעובד שביצע עבירה פלילית מגיע פיצויי פיטורין
האם לעובד שביצע עבירה פלילית מגיע פיצויי פיטורין

אילו עבירות פליליות עובד יכול לבצע שיהיו קשורות למקום העבודה?

היות ובין המעביד לבין העובד קיים קשר שמתבסס על אמון, העובד יכול בלא מעט עבירות פליליות לשבור את האמון הזה ולבצע עבירה שתפגע במקום העבודה, ותוביל לפיטוריו. לצורך העניין, עבירות פליליות שכאלו יכולות לבוא לידי ביטוי בצורת אונס במקום העבודה, גניבת כספים ממקום העבודה, גניבת מסמכים סודיים ממקום העבודה והעברתם לגורם נוסף ועוד.

 

עורך דין פלילי יכול לסייע לכל אחד מן הצדדים

אם אתם עומדים בסיטואציה שבה עובד ביצע עבירה פלילית, אתם יכולים להסתייע בעורך דין פלילי מכל אחד משני צידי המתרס. בין אם אתם העובד העבריין, ובין אם אתם המעסיק שמעוניין לפטר את העובד ולשלול ממנו קבלת פיצויי פיטורין – עורך דין פלילי הוא זה שמחזיק בידע הדרוש לכם.

 

לא לוותר על גורם מקצועי – הטיפ החשוב ביותר

לסיכום, ברגע שנמצא לידכם עורך דין פלילי שיש לו את הידע והניסיון הדרושים, הוא יוכל לסייע לכם בכל ההליך המשפטי בדרך לשלילת פיצויי פיטורין או לחילופין בדרך לקבלתם. אל תוותרו עליו – המפתח להצלחה שלכם נמצא אצלו.

איש משפט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
זכוכית מגדלת

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של