האם ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית עלולה להותיר אחוזי נכות גבוהים לא עלינו. מקרים כאלו עשויים לזכות את בעל אחוזי הנכות לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה. כל אחד המתמודד עם אחוזי נכות גבוהים יכול להיות זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה ולא דווקא אם הסיבה לבעיה הרפואית היא רשלנות  רפואית.

 

מה נחשב לרשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא התרשלות של מטפלים, רופאים או מוסדות רפואיים הטיפול בחולה שהובילה לנזק בריאותי משמעותי. מקרים רבים כאלו מותירים את המטופל בעל אחוזי נכות גבוהים העשויים לזכות אותו בקבלת פטור ממס הכנסה.

 

מהו פטור ממס הכנסה?

על פי פקודת מס הכנסה, כל אזרח ישראלי בעל אחוזי נכות של מעל 89.1% נכות רפואית, לא צריך לשלם מס הכנסה עד לגובה הכנסה שנתי מסוים כנקבע בתקרת החוק. החישוב לקבלת פטור ממס משתנה בהתאם לסוג הנכות ומספר האחוזים שלה.

הפטור ניתן מסיבות רפואיות וכדי לממש אותו יש צורך בהגשת בקשה לרשות המיסים. אם עברתם רשלנות רפואית שהותירה בכם נזק, ההמלצה היא להיעזר באיש מקצוע המסייע במימוש זכויות רפואיות כדי שתקבלו את כל מה שמגיע לכם כחוק.

 

איך מקבלים פטור ממס הכנסה?

כדי לקבל פטור ממס הכנסה חשוב להגיש בקשה באמצעות טופס 1516. חשוב לדעת שמדובר בכסף שלכם ואף אחד מלבדכם לא ידרוש עבורכם את הכסף שמגיע לכם.

הדבר הראשון שיש לעשות כדי לקבל פטור ממס הכנסה הוא לפנות לוועדה הרפואית של רשות המיסים להכרת המצב הרפואי שלכם במצב מזכה פטור ממס. אם כבר קיבלתם אחוזי נכות גבוהים מהמוסד לביטוח לאומי, תוכלו לדלג על שלב זה ולעבור לשלב הבא של הגשת הבקשה.

לאחר שהוכרתם כבעלי אחוזי נכות גבוהים, עליכם למלא טופס בקשה לקבלת פטור ממס. לבקשה יש לצרף נספחים נדרשים כמו נתונים אישיים, סיכומי וועדות רפואיות ועוד.

כעת, עליכם להגיש את הבקשה לרשות המיסים. תוכלו להגיש את הבקשה באופן פיזי על ידי הגעה לרשות המיסים הסמוכה לביתכם והגשה לפקיד השומה האזורי, אך במידה ואין לכם הכנסות שהן לא מיגיעה אישית, תוכלו להגיש את הבקשה גם באמצעות האתר של רשות המיסים על ידי כניסה לאזור האישי.

 

איך מומלץ להגיש את הבקשה לקבלת פטור ממס הכנסה?

למרות שניתן להגיש את הבקשה באופן עצמאי, ההמלצה היא להיעזר באיש מקצוע המטפל בעניינים אלו כדי שאכן תקבלו את כל מה שמגיע לכם. בפנייה לרשות המיסים על ידי איש מקצוע, תצטרכו לחתום על ייפוי כוח בו אתם מייפים את בא כוחכם לטפל בענייני המס שלכם. בצורה כזו אתם רגועים, יש מי שמטפל בעניינים, מגיש את הטפסים, מכוון אתכם מה לומר בוועדה הרפואית ומה ניתן לעשות כדי להגדיל את הסיכויים לקבלת הפטור.

מיסים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מיסים ראשי

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של