האם עצמאים יכולים לקבל פטור ממס הכנסה?

עצמאים שעובדים במתן שירותים או בעסק שבבעלותם, משלמים מס הכנסה ממש ככל שכיר. גם שיעורי המס על הרווחים שלהם מהעסק הם בשיעור זהה למשכורת של שכיר. אבל האם שכירים גם יכולים לקבל פטור ממס הכנסה? והאם יש הבדל בין פטור ממס הכנסה לשכיר לפטור ממס הכנסה לעצמאי ולבעל עסק? קראו את הכתבה בכדי לקבל את התשובות. 

 

מה הם הקריטריונים לקבלת פטור ממס הכנסה לעצמאי?

כל מי שעובד כעצמאי והכנסתו עולה על המינימום הקבוע בחוק, חייב בתשלום של מס הכנסה. מס הכנסה זה מושת גם על הכנסות מיגיעה אישית וגם על הכנסות מנכסים ועסקים שונים. מי שמשכורתו גבוהה יותר, ישלם אחוזים גבוהים יותר ולכן משתלם לו אף יותר לקבל פטור ממס הכנסה.

בעיקרון אין הבדל בין הקריטריונים הנדרשים לקבלת פטור לשכיר ולעצמאי. מי שהוכרו לו 90% נכות שלפחות אלמנט אחד בהם הוא 40 אחוז ומעלה, זכאי לקבלת פטור ממס הכנסה עד לגובה מסוים בהתאם לפטור שניתן, בין אם הוא זמני או קבוע.

מס הכנסה

מה הם ההבדלים בין תשלומי המס של עצמאי לזה של שכיר?

השכירים בישראל משלמים את מס ההכנסה שלהם שמגיע מיגיעה אישית דרך המעסיקים שלהם, לפני שהכסף בכלל מגיע בכלל לחשבון הבנק שלהם. שיטה זאת מפחיתה את ההתעסקות של השכיר ומותירה לו לעשות תיאומי מס בלבד. מס ההכנסה של שכירים משולם בצורה חודשית.

לעומת זאת, עצמאים משלמים את מס ההכנסה בצורה אקטיבית באמצעות העברה לחשבון של מס הכנסה לפי התוכנית שנקבעה להם מול רשות המיסים. יש עצמאים שמשלמים את המס כל חודש, יש כאלה שעושים זאת פעם בחודשיים, וחלק משלמים בצורות אחרות לגמרי.

 

פטור ממס לעצמאים שלא עובדים בעסק שלהם

עצמאי שיש ברשותו עסק שיכול לעבוד בלי עזרתו, יכול גם הוא ליהנות מפטור ממס הכנסה. עסקים כמו בתי קפה, מסעדות ושאר עסקים שיש בהם עובדים רבים, יכולים לתפקד פעמים רבות בלי עזרת בעל העסק אלא באמצעות מנהל שכיר. במקרים אלה הפטור ממס הכנסה יהיה על הכנסה שלא מיגיעה אישית.

מס הכנסה

כיצד לשלם פחות מס כעצמאי במידה וקיבלת פטור ממס הכנסה?

בעל חברה בע"מ יכול למשוך את רווחי החברה באמצעות משכורות או באמצעות רווחי חברה. לאחר קבלת הפטור ממס הכנסה, יש לבדוק האם משתלם לעשות שינוי בהוצאת הרווחים בכדי שכך תשלמו מס מופחת.

 

פטור ממס הכנסה לעצמאים – סיכום

הקריטריונים לקבלת פטור ממס הכנסה באמצעות אחוזי נכות גבוהים, הוא זהה לשכירים ולעצמאים. עם זאת ישנם הבדלים מסוימים בין תשלום המס של שכיר לבין תשלום המס של עצמאי. כתוצאה מכך, הפטור שניתן לבעל עסק או למי שעובד בתור עצמאי שונה מעט מהפטור שניתן לשכירים. חשוב לשים לב להבדלים אלו בכדי להפחית את תשלום המס.

מס הכנסה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מס הכנסה

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של