האם קיים תהליך משפטי שצריך לעבור לפני מכירת רכב לפירוק

קניית רכבים לפירוק נהייתה הרבה יותר פופולרית ממה שהייתם חושבים. עם שוק פורה של מכוניות יד שניה מכירת רכב לקונה רכבים לפירוק יכול להבטיח גם תשואה טובה עבור הרכב הישן שלכם וגם מבטיחה שלא משנה מה מצב הרכב, אתם תרוויחו. אז איזה שלבים והליכים משפטיים נדרשים בתהליך המכירה והקנייה? כל מה שאתם צריכים לדעת על התהליך המשפטי של מכירת רכב לפירוק.

 

מה זה פירוק רכבים

קונה רכבים לפירוק הינו שירות נורא משתלם עבור כאלה שמבינים שהרכב שלהם סיים את ימיו על הכביש. אז אולי למכונה בכללותה כבר אין ערך ממשי אך לחלקים השונים שלה יש ועוד איך. למכור את הרכב שלכם קונה רכבים לפירוק משמעה להרוויח על עצם המתכת הפח והברגים ששימשו אתכם עד עכשיו. את הרכב ניתן למחזר, למכור חלקי חילוף או לעשות החלפות בין בתי עסק שונים עבור חלקים כאלה או אחרים. בקיצור זה שירות משתלם והוא ניצחון עבור שני הצדדים.

 

השלבים

ראשית אתם צריכים לעשות תהליך בירור על איזה קונים לפירוק יש בסביבתכם. תבדקו המלצות והצעות מחיר, בדרך כלל לא מדובר על תהליך ארוך והוא הרבה יותר קצר ממכירת הרכב בדרך המוכרת. זה יכול להיות עניין של כמה ימים אם לא שעות. לאחר שהחלטתם על קונה רכבים לפירוק הנכון עבורכם אתם יכולים להיסגר על מחיר ולהתחיל בחלק שכולנו כל כך אוהבים- הטפסים.

 

אישורים וטפסים חוקיים

כאשר מוכרים רכב לפירוק לא מדובר על העברת בעלות רגילה כי הרי הרכב אינו ממשיך לעלות על הכביש והוא מסיים במידה מסוימת את חייו. אם כך המצב יש לוודא שעושים את השלבים הנדרשים כדי ליידע את משרד הרישוי שהרכב יורד מהכביש. את הטופס ניתן למצוא באתר של משרד התחבורה, צריך לאסוף את כל המסמכים המעידים כי אכן זהו הרכב שלכם כמו גם תעודת זהות ורישיון.

 

טופס הורדה מהכביש

לאחר שהצהרתם שזהו הרכב שלכם, עליכם למלא את טופס הורדה מהכביש ביטול רשיון רכב. אתם צריכים למלא בסעיף המיועד את זה שאתם מעבירים את הרכב למפרק רכבים ישנה אפילו אפשרות להזדכות על האגרה של הרכב ששילמתם בעבר. גם לזה יש טופס מיועד במשרד הרישוי. לאחר שהמידע יקלט משרד הרישוי ינפיק עבורכם רישיון כתום המעיד כי הרכב ירד מהכביש ואינו נמצא יותר בין הרכבים הנעים על כבישי המדינה.

 

אל תשכחו

לאחר שמכרתם את הרכב לפירוק וקיבלתם אישור להוריד אותו מהכביש אל תשכחו להסיר את לוחיות הרישוי שלכם ובכך למנוע מנוכלים לנצל את ההזדמנות. בנוסף תפנו לחברת הביטוח שלכם ותיידעו אותה על כך שהרכב עבר בעלות ושאתם כבר לא צריכים לשלם ביטוח. מומלץ להתייעץ עם חברה של פירוק רכבים המבינה בתחום ויכולה לעזור לכם בכל השלבים כראוי. קונה רכבים לפירוק בפתח תקווה.

שופט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
משקל

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של