האם תאונת דרכים בדרך לעבודה נחשבת תאונת עבודה?

נפגע עבודה זכאי לפיצויים מהמוסד לביטוח לאומי. אחת הדרכים להיחשב נפגע עבודה, היא להיפגע בתאונת עבודה. ישנם מצבים בהם גם תאונת דרכים יכולה להיחשב לתאונת עבודה, והנפגע בתאונה יהיה זכאי לפיצויים מהביטוח הלאומי. פיצויים אלו, נקראים דמי פגיעה והם ניתנים עבור ימי העבודה שהפסיד הנפגע ועבור הוצאותיו הרפואיות. לעיתים, תתווסף אליהם קצבת נכות מעבודה.

 

נפגע עבודה

חוק הביטוח הלאומי מקנה לנפגעי עבודה זכות לפיצויים. פיצויים אלו, נקראים דמי פגיעה. דמי הפגיעה המוענקים לנפגע העבודה, מכסים שתי פגיעות. נעמיק במבנה דמי הפגיעה.

הפגיעה העיקרית אותה מכסים דמי פגיעה, היא היעדרות העובד מעבודתו. העובד יציג לביטוח הלאומי אודות השתכרותו והביטוח הלאומי יפצה אותו בשיעור 75% משכרו היומי עבור כל יום היעדרות של העובד. חשוב לדעת כי תקרת הפיצוי היומי עומדת על 1,141.13 שקלים עבור כל יום היעדרות. הפיצוי יינתן, לכל היותר, עבור 13 שבועות של היעדרות.

הפגיעה השנייה אותה מכסים דמי הפגיעה, היא ההוצאות הרפואיות בעקבות הפגיעה. נפגע העבודה יציג ראיות באשר להוצאותיו הרפואיות. הביטוח הלאומי ישפה את נפגע העבודה בגין הוצאות אלו.

תאונת עבודה

תאונת עבודה

על פי החוק, נפגע עבודה הוא, בין היתר, מי שנפגע מתאונת עבודה. תאונת עבודה מוגדרת, על פי החוק, כתאונה אשר קרתה לעובד במהלך עבודתו ובעקבות עבודתו. נגר, למשל, שנפגע בידו מהמסור בו השתמש יוכר כנפגע עבודה. זאת, מאחר שהתאונה התרחשה במהלך עבודתו ובעקבותיה.

עם זאת, החוק מוסיף להגדרה מספר חזקות מרבות, המתארות תרחישים אשר ייחשבו אף הם לתאונות עבודה. אחת מאותן חזקות מרבות, עוסקת בתאונות דרכים.

 

 

תאונת דרכים הנחשבת לתאונת עבודה

החוק קובע כי תאונת דרכים אשר התרחשה בדרכו של עובד מהמקום בו לן או ביתו למקום עבודתו, בדרך חזור ממקום עבודתו לביתו או למקום בו הוא לן או ממקום עבודה אחד למשנהו, תוכר אף היא כתאונת עבודה. אם כן, תאונת דרכים שקרתה בדרך לעבודה או ממנה תיחשב, על פי רוב, לתאונת עבודה.

כדי שאכן התאונה תיחשב לתאונת עבודה, על העובד להציג ראיות מתאימות ולמסור תימוכין משפטיים לגרסתו. לשם כך, מומלץ לפנות לעו"ד המתמחה בתחום הפיצויים אשר יסייע לכם בהגשת התביעה ובקבלת דמי הפגיעה. פנו אל אלעד רייך עורך דין אשר יעניק לכם ייצוג מהשורה הראשונה בתחום.

נפגע שייוצג על ידי עורך דין מומחה בתחום יוכל, בסבירות לא מבוטלת, לזכות אף בקצבת נכות מעבודה. לשם כך, עליו להגיש תביעה מתאימה לאחר ההכרה בו כנפגע עבודה. הנפגע יעמוד בפני ועדה רפואית שתקבע את דרגת הנכות שלו. ככל שהדרגה תהיה מתאימה, הנפגע יקבל קצבת נכות במקום דמי פגיעה.

 

לסיכום

לסיכום, תאונת דרכים יכולה להיחשב לתאונת עבודה. זאת, כאשר תאונת הדרכים קורית בדרך לעבודה או ממנה. פנו לייצוג משפטי לצורך קבלת הפיצויים המגיעים לכם.

תאונת דרכים הנחשבת לתאונת עבודה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מאזניים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של