היתרונות והחסרונות של הגשת בקשה לפשיטת רגל

הצטברות של חובות יכולה להגיע במהירות לכדי סחרור כלכלי ודרך ללא מוצא. בכדי לאפשר לחייבים לשקם את עצמם ולצאת לדרך כלכלית חדשה, החוק מעמיד לרשותם מספר פתרונות, וביניהם הגשת בקשה לפשיטת רגל. כמו בכל דבר אחר בחיים, גם לבקשת פשיטת רגל קיימים יתרונות וחסרונות, עליהם תוכלו לקרוא בהרחבה במאמר שלפניכם

 

הצטברות של חובות ויציאה לדרך כלכלית חדשה

מציאות של חובות מצטברים נשמעת לאנשים רבים כמציאות השייכת לאנשים שהגיעו לכך לרוב בשל התנהגות רשלנית וחסרת אחריות, אך בפועל, מדובר במציאות שיכולה להגיע לכל אחד ואחת מאיתנו ובשל סיבות שאינן תלויות בנו, דוגמת תאונות, פציעות ומחלות של החייב או של בן / בת הזוג ועוד.

ההבנה כי הצטברות חובות יכולה להתרחש גם אצל אנשים נורמטיביים, הביאה את המדינה לחשוב על פתרונות שיאפשרו לחייבים לצאת לדרך כלכלית חדשה, במטרה למנוע את העמקת הבור הכלכלי אליו נקלעו ולהחזיר אותם למעגל העבודה.

 

פשיטת רגל – אז והיום

אחד מההליכים המוכרים והנפוצים ביותר להסדרת החובות הוא הליך פשיטת הרגל, שמקורו עוד בימי המנדט הבריטי. במהלך השנים, המחוקק הבין כי על פקודת הרגל לעבור שינוי תדמיתי, הן מבחינת תפיסת הציבור את ההליך והן מבחינת הבירוקרטיה הנלווית וכך, במהלך שנת 2019 נוצר הליך חדש המחליף את פשיטת הרגל – הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

המטרה העיקרית של הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי היא לקצר את התהליכים ולשים את הדגש בתהליך על שיקומו הכלכלי של החייב, תוך שמירה במקביל על טובת הנושים. על מנת למצות את פוטנציאל התהליך ולהגיע להסדר מיטבי, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין חדלות פירעון ושיקום כלכלי מקצועי, אשר ילווה אתכם לאורך כל התהליך.

 

מהם היתרונות של הליך פשיטת רגל?

 

יתרונות מבחינת החייב

להליך פשיטת רגל קיימים מספר יתרונות בולטים עבור החייב ובין הבולטים מביניהם ניתן למנות את איחוד ההליכים מול כלל הנושים וקבלת צו הפטר בסוף התהליך.

 

יתרונות מבחינת הנושים

היתרון הבולט שיש לנושים בתהליך פשיטת רגל הוא, האפשרות להתחקות אחר כלל הנכסים של החייב וזאת, במסגרת חקירות הנכסים הקפדניות שכונס הנכסים מבצע. יתרון נוסף שניתן למנות הוא, מניעת מצב של קדימות נושים.

 

מהם החסרונות של תהליך פשיטת רגל?

 

חסרונות מבחינת החייב

פגיעה בשמו הטוב של החייב והצורך לעמוד בתכנית שיקום כלכלית קפדנית לאורך זמן, הם בין החסרונות המהותיים שניתן למנות בתהליך מבחינת החייב.

 

חסרונות מבחינת הנושים

החיסרון העיקרי עבור הנושים בתהליך זה הוא עצם העובדה כי הם יאלצו להסתפק בפירעון חלקי של החוב.

 

לסיכום

כפי שראינו, הליך פשיטת רגל, אשר עודכן במהלך השנים להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי, טומן בחובו מספר יתרונות בולטים, דוגמת האפשרות לאיחוד הליכים וקבלת צו הפטר בסופו של התהליך ומנגד, גם מספר חסרונות, כמו פגיעה בשם הטוב והצורך לעמוד בתכנית שיקום כלכלית ארוכת טווח. על מנת להגיע להסדר מיטבי, מומלץ לפנות בהקדם לעו"ד חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

עורך דין חדלות פירעון ושיקום כלכלי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין חדלות פירעון ושיקום כלכלי

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של