הטרדה מינית בעבודה – מה המעסיק יכול לעשות

"שוויון מגדרי" הוא מונח שנשמע ללא הפסקה בשנים האחרונות בקרב על איזון העליונות בין גברים לנשים. במרחב העבודה, הדרישה לשכר שווה מתחילה רק אחרי שלומדים איך להתנהג אחד כלפי השנייה ולהיפך. הטרדה מינית בעבודה יכולה לקרות לכל אחד, ואלה הכלים שעומדים בפני המעסיק כדי להילחם בתופעה.

 

תקנון

בראש ובראשונה, כל מעסיק שתחתיו נמצאים לפחות 25 עובדים מחויב במסגרת החוק למניעת הטרדות מיניות לתלות את תקנון ההטרדה המינית במקום מרכזי בעבודה שכל אחד עובר לידו במשך היום. הצעד הראשון הוא לא מניעתי בצורה הבטוחה ביותר אך הוא הבסיס ליידוע העובדים על החוק ועל התקנון. תקנון זה הוא בעל נוסח מובנה, והחל מרגע התלייה ועד לרגע המקרה הראשון (חס וחלילה) הטיפול עובר לידיים של עורכי דין דיני עבודה.

 

 ממונה למקרי הטרדה מינית

תפקיד בעל אופי קשה ומורכב, אך אחד כזה חייב להיות קיים בכל מסגרת עבודה שבה נמצאים לפחות 10 עובדים. הסיבה לכך היא מאוד פשוטה. תחת סמכותו של הממונה נמצאים כל הכלים להמשך ההתמודדות עם מקרי הטרדה מינית, במידה וחלילה הם אכן קורים. החל מהשעיית העובד החשוד בהטרדה וסיוע לנפגעת בהגשת תלונה אזרחית או פלילית – תפקידו של הממונה הוא לקחת אחריות בשם הארגון ולהמשיך את הטיפול המקצועי והמשפטי במידת הצורך.

 

סוגי הטרדות מיניות

תחת חוק למניעת הטרד המינית נמצאות הגדרות רבות למעשים שיכולים להיחשב הטרדה מינית. בעולם העבודה, כל פעולות אלו; כמו הצעות חוזרות ונשנות, הצעות בעלות אופי מיני, אמירות משפילות ומבזות ואפילו הפצת סרטונים ותמונות של העובדים, מקבלים אופי ופן אחר בכל הנוגע לטיפול.

בעולם העבודה, יש את המונח שנקרא יחסי מרות. מונח זה מתייחס ליחס שבין העובד\ת המטרידים למוטרד\ת. במידה והמטריד הוא בתפקיד בכיר יותר מהמוטרד\ת, ניתן להתייחס למקרה זה כשימוש בכוח וסמכות בכדי להשיג את מבוקשו. משם אפשר להגיע בקלות ליחס מתנכל למתלוננ\ת, ולהעכיר את כל סביבת העבודה.

 

תפקיד המעסיק

על המעסיק לשאוף למגר כמה שאפשר ולטפל בחומרה הראויה בכל מקרה של הטרדה מינית. אם מדובר בהאשמות שווא ומטבע הדברים חלה הסלמה לבתי משפט, חשוב מאוד לפנות לאנשי המקצוע הנכונים, ובמקרה זה עורכי דין דיני עבודה.

 

רגע לפני הסערה

כיום יש העדפה מתקנת כלפי מתלוננות הטרדה מינית וצריך לוודא שאכן האישומים עולים בקנה אחד עם מה שקרה במציאות. לצערנו, קורים הרבה יותר מקרי הטרדה מינית במקומות עבודה ממה שנרצה להודות, בין אם אנחנו מודעים למעשה המדובר שהוא סוג של הטרדה ובין אם לא. שאיפת המעסיק היא להיטיב את הממשק בין המגדרים השונים במקום העבודה ולתת תמיכה וגיבוי ברגע שעולים מקרים כאלה על שולחנו. עורכי דין לדיני עבודה יידעו את השאר.

הטרדה בעבודה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
הטרדה בעבודה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של