הטרדה מינית זה אסור?

החוק בישראל קובע בצורה ברורה מהי הטרדה מינית, מתי ניתן לתבוע בגינה ומהו העונש הצפוי לנאשמים. במאמר הבא נרחיב על הסוגייה ונסביר עם מי אפשר להתייעץ בכל מקרה של דילמה או התלבטות הטרדה מינית היא סוגיה משפטית פחות מסובכת מכפי שנהוג לחשוב.

קודם כל, החוק בישראל וכיום גם ברוב שאר מדינות העולם אוסר בצורה ברורה על אף סוג של הטרדה מינית. בין אם מדובר על הטרדה במקום העבודה, בלימודים או אפילו בתוך המשפחה, החוק קובע בצורה ברורה מהן הגבולות המותרים ומה אפשר לעשות במידה ומרגישים שמישהו אחר חוצה אותם.

 

מהי הטרדה מינית לפי החוק?

לפי החוק ולפי הפסיקה למשל, ניתן להגיש תביעה על הטרדה מינית בכל מקרה שבו מתנהגים כדי לסחוט אדם לבצע מעשה בעל אופי מיני. כמו כן, החוק מרחיב וקובע שאסור להתנהג בצורה של מעשה מגונה ושאין להעלות הצעות בעלות אופי מיני שמופנות לאדם שהראה למטריד שהוא אינו מעוניין בו.

מעבר לכך, לפי החוק אסור להעלות התייחסויות חוזרות שמתמקדות במיניותו של אדם שאינו מעוניין בכך ושאסור בתכלית האיסור להראות התייחסות מבזה או משפילה שמופנית לאדם ביחס למינו, מיניותו או נטייתו המינית. במקביל, הטרדה מינית היא מעשה אסור שבודקים אותו לפי האווירה: בעיקר אם נוצרת אווירה עוינת ובעלת אופי מיני, גם אם היא אינה מכוונת לאדם מסוים.

ספציפית בעידן הנוכחי, הטרדה מינית אפילו לא חייבת להיות פיזית אלא גם וירטואלית. הטרדה מינית מבוססת לעיתים קרובות על שימוש באמצעים אלקטרוניים וטכנולוגיים, היא מתרחשת מרחוק והיא כוללת גם שליחת קישורים לאתרים פורנוגרפיים בהודעות או בדואר אלקטרוני.

 

מה עושים אחרי הטרדה מינית?

הטרדה מינית זה אסור בכל דרגת חומרה. כמובן שישנם מעשים בוטים יותר מאחרים, אבל מבחן התוצאה בודק האם התקיימה התנהגות אסורה ומי אחראי עליה. מכאן והלאה, יש גם דרכים שבהן ניתן לפעול אחרי הטרדה מינית וכדאי להכיר אותן.

אם מדובר על הטרדה מינית במקום העבודה, הערכאה המשפטית שאליה פונים היא בית הדין האזורי לעבודה. נכון להיום זו הערכאה השיפוטית המוסמכת לא רק לדון בתביעות של הטרדה מינית תחת יחסי עבודה, אלא גם הגורם שיכול לפסוק פיצוי ללא הוכחת נזק עד לסכום של עשרות אלפי שקלים. עם זאת, כדאי בכל זאת לבחון כל מקרה לגופו.

 

החשיבות של התייעצות עם עורך דין

עורך דין שמתמחה בהטרדות מיניות הוא ללא ספק הגורם המקצועי שאליו כדאי לפנות על מנת לרכז את כל השאלות תחת קורת גג אחת. בשלבים הראשונים, התפקיד של עורך הדין הוא לבחון את נסיבות המקרה ולהבין מה מאפיין אותו. לאחר מכן, עורך הדין יכול לעזור לנסח כתב תביעה על פי פסקי דין תקדימיים ולהגדיל את הסיכוי לפיצוי.

הטרדה מינית

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תלונה על הטרדה מינית

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של