הטרדה מינית פיצוי כספי

הטרדה מינית היא תופעה היכולה להתרחש בעבודה, במהלך טיפול רפואי, ברחוב ואפילו בחיק המשפחה, כאשר במקרים כאלו ניתן להגיש תביעה כנגד הפוגע בכדי למצות עמו את הדין. אפשרות תביעה נוספת וקצת פחות מוכרת, היא תביעה לקבלת פיצוי כספי, אותו ניתן לקבל גם ללא הוכחת נזק

 

כיצד החוק מתייחס להטרדה מינית?

הטרדה מינית היא תופעה שלצערנו קיימת, אך הרבה נוטים לטאטא אותה מתחת לשטיח, הן בגלל הבושה הקיימת אצל הקורבנות, הנובעת מהחשש שלא יאמינו ומביקורת כלשהיא של מי מהסביבה הקרובה והן בגלל לא מעט מקרים גבוליים, בהם לא ניתן להכריע בבירור כי נחצה הגבול בין הטרדה מינית להתנהגות האדם הסביר (אשר התכוון לחזר, להחמיא וכדומה).

יחד עם זאת, החוק כן מנסה להגדיר אלו מקרים ייחשבו כהטרדה מינית, כאשר מכלול הנסיבות, ההקשר הנסיבתי בו בוצעו המעשים והבעת אי הסכמה מצד הנפגע, הם הפרמטרים העיקריים המשמשים אבן בוחן לקביעה האם אכן מדובר בהטרדה מינית.

 

תביעת פיצויים בגין הטרדה מינית

כאמור, הטרדה מינית היא תופעה קיימת, היכולה להתרחש ברחוב, במקום העבודה, במהלך טיפול רפואי ואפילו בחיק המשפחה, כאשר לנפגע עומדת האפשרות לפעול בדרך חוקית ולמצות את הדין עם הפוגע, באמצעות הגשת תלונה במשטרה או באמצעות תביעה לקבלת פיצויים על הטרדה מינית. עורך דין דורון ויינרייך הוא מומחה בתחום הטרדה מינית ויכול לספק ייעוץ משפטי וליווי בנושא זה.

כך, על פי התיקון לחוק למניעת הטרדה מינית, בית המשפט יכול לפסוק סכום פיצוי מירבי של עד 120,000 ₪ גם ללא הוכחת נזק. מדבר בסכום משמעותי, אשר גדל מאז 2013, אז סכום הפיצוי עמד על 50,000 ₪ בלבד. במידה וההטרדה התרחשה במקום העבודה, התביעה תתנהל במסגרת בית הדין לעבודה.

 

פיצוי ללא הוכחת נזק – מה זה אומר?

סכום הפיצוי המכובד שבית המשפט יכול לפסוק גם ללא הוכחת נזק מצד התובע, מעלה אצל רבים מאיתנו את השאלה כיצד ניתן לקבל פיצויים ללא הוכחת נזק? למעשה, הטרדה מינית מהווה לרוב פגיעה במושגים בלתי מוחשיים, כמו כבודו ובטחונו של הנאשם, באופן המקשה על הוכחה וכימות ובהתאם לכך, בית המשפט מוסמך לפעול על פי שיקול דעתו.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי ניתן לתבוע פיצויים בסכומים גבוהים יותר, כל עוד ניתן יהיה להוכיח נזקים, דוגמת נזקים נפשיים או הוצאות כספיות בגין טיפולים פסיכולוגיים שהנפגע נצרך לעבור בעקבות מקרה ההטרדה.

 

בחירת עורך הדין המתאים

בשונה מהרבה נושאים משפטיים אחרים, תביעה בגין הטרדה מינית היא נושא מורכב ורגיש, אשר מלבד מקצועיות רבה וניסיון משפטי, דורשת גם יחסי אנוש מעולים, הבנה ורגישות רבה. לכן, חשוב לבחור עורך דין שייצג אתכם נאמנה וילווה אתכם לאורך כל התהליך במהלך תקופה מורכבת מעין זו.

 

מיצוי הדין עם הפוגע באמצעות תביעת פיצויים

בסופו של דבר, תביעת פיצויים היא דרך נוחה ויעילה למצות את הדין עם האשמים בהליך אזרחי, אשר כאמור יכול להסתכם בפיצויים של עד 120,000 ₪ ללא הוכחת נזק ואף מעבר לכך, במידה וקיימות הוכחות לנזקים ובהתאם למיומנותו ומקצועיותו של עורך הדין שבחרתם.

הטרדה מינית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חוֹק

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של