הכירו את המשפט האמריקאי

ישראלים רבים מעורבים בתביעות משפטיות בארצות הברית. ריבוי הישראלים המתגוררים ועובדים בארצות הברית, מערב אותם ממילא במערכת המשפטית האמריקאית. אשר על כן, יותר ויותר ישראלים נדרשים להכיר את החוק והדין האמריקאי, לכל הפחות במידת מה. להלן נכיר את המשפט האמריקאי, בדגש על דיני הנזיקין ותביעות רשלנות על פי הדין האמריקאי.

 

הדין האמריקאי – ממשפחות העולם המקובל

נהוג לחלק את שיטות המשפט המודרניות לשתי משפחות על. הראשונה, היא משפחת המשפט הקונטיננטלי. שיטת משפט זו מבוססת על השיטה האינקוויזטורית ועל חקיקה נרחבת. מקורה, במשפט הרומי והיא הונחלה למדינות רבות. כך, שיטות המשפט במדינות מערב אירופה, איראן או מדינות אמריקה הלטינית הן שיטות משפט קונטיננטליות.

משפחת המשפט השנייה היא משפחת המשפט המקובל. מקורה של שיטת משפט זו באנגליה ומשם צמחה למרבית המדינות אשר היו תחת שלטון הכתר במאות האחרונות. עקרונות השיטה, פשוטים. החקיקה מצומצמת יחסית והפסיקה ענפה, התקדים המשפטי הינו תקדים מחייב והשופט מכריע בין סכסוכים בעוד שהצדדים הם אלו המנהלים את ההליך, מזמנים עדים וחוקרים אותם ומעלים טיעונים משפטיים.

שיטת המשפט האמריקאית, בדומה לזו הישראלית, הינה חלק אינטגרלי ממשפחת המשפט המקובל. מכיוון שכך, יסודות המשפט באמריקה דומים לאלו של המשפט הישראלי. דומים, אך כמובן לא זהים ונבדלים מהמשפט הישראלי בשלל נושאים.

אנו לא נעמיק בכלל ענפי המשפט האמריקאי, אלא נתמקד בדיני הנזיקין. בפרט, נעמיק ברשלנות הרפואית בארצות הברית.

לחיצת יד

רשלנות רפואית בארצות הברית – למה זה איכפת לי

ייתכן שרבים מכם תוהים, למה בכלל איכפת לנו מדיני רשלנות רפואית בארצות הברית ומדוע נרצה להעמיק בהם. התשובה, פשוטה. לא מעט ישראלים טסים לארצות הברית לביצוע פרוצדורות רפואיות מורכבות. כך גם ישראלים הנמצאים בארצות הברית זמנית או בדרך קבע. כל אלו יצטרכו, במקרה בו יסבלו מרשלנות רפואית חלילה, לתבוע את הרופאים ברשלנות רפואית על פי הדין האמריקאי.

משקל

עוולת הרשלנות בארצות הברית

עוולת הרשלנות בארצות הברית מבוססת על עוולת הרשלנות הבריטית. יסודות העוולה, ארבעה. על התובע להוכיח במסגרת תביעת נזיקין הארצות הברית לפי עוולת הרשלנות, כי הרופא חרג מסטנדרט ההתנהגות המצופה ממנו, כי הרופא חב בחובת זהירות כלפי התובע, שנגרם לתובע נזק וכי הנזק הוא תוצאה ישירה של התרשלות הרופא. תובע שיוכיח את כל אלו, יזכה בתביעת הרשלנות.

 

ייצוג בתביעת רשלנות בארצות הברית

החלטתם לתבוע תביעת רשלנות רפואית בארצות הברית? חשוב מאוד להיות מיוצגים על ידי עורך דין הבקיא בדין המדינה בה אתם תובעים לפני ולפנים. שימו לב – מערכת הדינים בכל אחת ממדינות ארצות הברית, שונה. חשוב לבחור בעורך דין אשר מכיר לפני ולפנים את הדין המקומי במדינת התביעה, מכיר כמובן את הדינים הפדרליים הרלוונטיים ורצוי שאף יכיר אתכם, הישראלים.

 

לסיכום

לסיכום, המשפט האמריקאי נמנה על משפחת המשפט המקובל. משכך, בעוולת הרשלנות האמריקאית יש להוכיח התרשלות, חובת זהירות, נזק וקשר סיבתי.

ציוד משפטי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סמל משפטי

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של