מה הם הסוגים הנפוצים של רשלנות רפואית בישראל?

רשלנות רפואית הינה תרחיש במהלכו ניתנים שירותים רפואיים למטופלים שמתבצעים תוך אי זהירות מתבקשת. המצב מוביל בסופו של דבר לנזק (נפשי ו\או פיזי) למטופלים. ראוי לציין כי הרשלנות עשויה לבוא לידי ביטוי מצד רופאים, אחיות וצוותים רפואיים אחרים והיא באה לידי ביטוי במגוון רחב של מצבים. המדריך הנוכחי יצא לסקור את סוגי הרשלנות הנפוצים ביותר שאירעו בישראל. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות את כל המידע אודותיהם.

 

רשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית מסוג זה נחשבת לצערנו לנפוצה מאוד והיא מתקיימת לא רק בעת הניתוח עצמו, אלא גם בשלב ההכנה לניתוח ובמעקב שצריך להתבצע לאחר מכן. נציין בקצרה דוגמא של רשלנות רפואית שעשויה לבוא לידי ביטוי לאחר הניתוח. מדובר בעצם באיחור באבחון של דימום פנימי שאירע לאחר סיום הניתוח או אי אבחנה וטיפול בתפרים שהתפרקו. אלה עשויים להוביל לנזק ממשי אצל המטופל ולגרום להחמרה במצבו.

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בלידה

אנו שומעים על מקרים רבים של רשלנות רפואית שאירעה במהלך לידה במדיות השונות (עיתונים, רשתות חברתיות, אתרי חדשות ועוד). מי שמכיר את התחום יודע שנשים רבות פונות לקבלת ייעוץ משפטי לאחר שהן חוו רשלנות במהלך הלידה. ראוי לציין כי גם כאן יש כל מיני מקרים שעשויים להיחשב על פי החוק כרשלנות, למשל:

  • התנהלות שגויה בעת ביצוע פרוצדורה רפואית
  • בחירה שגויה של שיטת היילוד שהובילה לפגיעה בעובר או ביולדת
  • קיום לידה ללא נוכחות של רופא
  • אי מתן טיפול מתאים לרך הנולד מיד לאחר הלידה

ראוי לציין כי במקרים של רשלנות מסוג זה ואחרים, ניתן לפנות אל משרד עורכי דין שמואל קשיוב כדי לקבל ליווי מקצועי הולם.

מי שסוברות כי הן ע

 

רשלנות רפואית בעקבות טעות באבחון

רשלנות רפואית מסוג זה נחשבת לצערנו לרשלנות נפוצה מאוד בישראל. זו נחשבת למצב שעשוי להוביל לסכנת חיים בקרב מטופלים וראוי להימנע ממנה. יש לציין כי בחלק מהמקרים, רשלנות זו מתבצעת על ידי צוותים רפואיים שנקראים בעגה המקצועית כ"ראשוניים". כלומר, אלה מי שנותנים מענה ראשוני למטופל. מדובר בדרך כלל בצוותים שנמצאים בחדר המיון, רופאי משפחה ולעיתים צוותים שנוכחים במוקדי רפואה דחופה. טעות באבחנה עשויה להשפיע באופן משמעותי על המשך הטיפול. במקרים מסוימים, טעות באבחנה עשויה להיות להרת אסון עבור המטופל.

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בעקבות טיפול תרופתי שגוי

רשלנות מסוג זה נחשבת גם כן לנפוצה והיא עשויה לבוא לידי ביטוי בכל מיני אופנים. למשל:

  • מתן תרופות במינון שגוי למטופל
  • מתן תרופה שגויה
  • מתן תרופות שפג תוקפן ועוד

 

לסיום

מדריך זה הציג את סוגי הרשלנות הרפואית הנפוצים בישראל. בשלב זה אתם מכירים בהם מקרוב, כך שנותר לכם רק לבדוק אם חוויתם אותם ולפנות אל עורך דין מקצועי שיסייע לכם בהגשת התביעה.

רשלנות רפואית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של