מחיקת חובות – היעזרו בעורך דין הוצאה לפועל

מחיקת חובות צריכה להיות מותאמת לחייב בהתאם להכנסותיו ובצורה קבועה על מנת שיוכל להמשיך לחיות בכבוד ולא לשלם ריביות ופיגורים. המאמר יבדוק כיצד עורך דין העוסק בתחום ההוצאה לפועל יכול לסייע למחיקת החובות.

 

מה זה מחיקת חובות?

פירעון חובות עקב פשיטת רגל נעשה באמצעות הלשכה להוצאה לפועל. החובות יכולים להצטבר בעקבות המחאות חוזרות, אי תשלום משכנתא, ערבות כושלת, קבלות או חשבוניות ללא תמורה והתחייבויות נוספות שהחייב לא מימש אותן. במקרים כאלו החייב נתבע לשלם את החובות וחייב להגיע להסדר שיאפשר לו להמשיך לחיות בכבוד. כאן נכנס לתמונה עורך דין הוצאה לפועל שיכול לסייע לחייב להסדיר את חובותיו ולמחוק את הריביות והפיגורים.

 

מדוע צריך למחוק את החובות?

על מנת למנוע עיקולים כמו: הגבלות על חשבונות בנק וכרטיסי אשראי, הגבלות על רישיון הנהיגה, הערת אזהרה בטאבו, עיקול המשכורת או צו עיכוב יציאה מהארץ, יש לפרוס את החובות בצורה שוטפת ובכך גם למנוע תשלום נוסף על פיגורים. כלומר, עורך הדין מסייע לחייב לאחד את תיקי החובות ולבחור במסלול תשלום המתאים ליכולות ההשתכרות שלו. מדובר על סכום אותו מחלקים בין כל הנושים. כך ניתן להקטין את התשלומים ולמחוק ריביות שהצטברו במהלך הזמן. בנוסף, זוהי הדרך היעילה ביותר להסיר את המגבלות על החייב בזריזות. רק בצורה כזו ניתן לסגור את התיק בהוצאה לפועל.

 

החשיבות של מחיקת חובות

אנשים פרטיים ובעלי עסקים לא פעם מסתבכים בחובות שאינם יכולים לשלם. למשל, אי תשלום דמי מזונות לאחר גירושין יכול להוביל לצבירת חובות, או אי תשלום לספקים כאשר מדובר בעסק. ככל שחולף הזמן והחובות הולכים וגדלים ההוצאה לפועל מעקלת ומגבילה כאמור את חשבונות הבנק וכיוצא בזה. מחיקת החובות חשובה כדי למנוע סיבוכים נוספים שיובילו לתוצאות לא רצויות. לפיכך, הסדרת החובות צריכה להיות מבוססת על הרכוש והמשכורת שיש לחייב כדי שלא יישאר ללא קורת גג וללא השתכרות מינימלית. יש המכנים זאת חינוך מחדש ואחרים הקוראים לכך תהליך שיקום כלכלי.

 

מחיקת חובות כתהליך שיקומי

התהליך של מחיקת החובות לא רק מונע תשלום של ריביות וקנסות על כל החובות, אלא מעניק לאדם החייב שיקום כלכלי שיאפשר לו לחזור למסלול חיים תקין. אומנם התהליך אורך זמן רב אך בסופו של דבר מסייע לחייב לפרוע את חובותיו בצורה סדירה ולמנוע סיבוכים נוספים שירעו את מצבו הפיננסי והנפשי. לאחר שהחייב מסדיר את החובות שלו הוא יכול לפתוח פרק חדש בחיים ומבחינת החוק הוא מסומן כאדם ללא חובות יותר.

 

לסיכום

ברגע שמתחילים להתעסק עם הלשכה להוצאה לפועל מומלץ לפנות באופן מיידי לעורך דין מומחה בתחום ההוצאה לפועל כדי למצוא דרכים חלופיות, תשלומים נוחים, הסדר לחיים תקינים ולא להיוותר לבד במערכה.

מראה כיסים ריקים כמה כרטיסים בצד

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
ארנק במד בורג

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של