מה השוני בין תאונות דרכים בקיץ לתאונות בחורף

כמעט בכל יום אנו שומעים ברדיו על תאונת דרכים מצערת, הכביש הוא ללא ספק אחד המקומות המסוכנים.

על פי ארגון הבריאות העולמי יותר ממליון בני אדם נהרגים כל שנה עקב תאונות דרכים בעולם.

על מנת להפחית ולמנוע את התאונות הבאות חשוב להיות מודעים לעובדות השונות שהבאנו לכם בכתבה הבאה.

ראשית עובדות ומספרים

על פי נתוני הבלמ"ס בשנת 2020 נפגעו כ – 1630 אנשים בעיר תל אביב, מספר זה כולל פגיעות של הולכי רגל, רוכבי אופניים, קורקינט וכמובן כלי רכב ממונעים. במקרי תאונות דרכים כאלה ואחרות יש להעזר בשירותיו של עו"ד תאונות דרכים תל אביב על מנת למצות את הזכויות שמגיעות לכם. ניהול תביעה על ידי עורך דין מיומן יכול להביא לתוצאות שישאו בהפרש של עד מאות אלפי שקלים.

 

האם הכביש מסוכן יותר בחורף או בקיץ?

ההנחה הרווחת בקרב רוב הנהגים היא שהכביש מסוכן יותר בחורף מפאת תנאים קשים יותר לנהיגה – כביש חלק, ערפל וגשם אך נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מספרים עובדות שגורמות לנו לבחון את השאלה בצורה אחרת. במהלך חודשי הקיץ מאי – ספטמבר בשנת 2016 נהרגו 176 בני אדם לעומת חודשי החורף בהם נהרגו 136 בני אדם, הבדל של 30 אחוז.
גם השוואת כמויות הנפגעים מעלה את אותם הנתונים. בחודשי הקיץ נפגעו 10,318 בני אדם ומתוכם 873 באורח קשה ובחודשי החורף 9397 מתוכם 727 באורח קשה.

 

מה ההסבר לנתונים אלו?

ניתן לקשר תאונות רבות הקורות בחודשי הקיץ להתרחשותם בכבישים בין עירוניים מה שמצביע על מספר גדול יותר של אנשים היוצאים לטייל. באופן כללי הכול עמוס יותר, התורים, אתרי הבילוי וכמובן הכבישים. כך גם הסבלנות וחוסר תשומת הלב של הנהגים פוקעות ולצערנו יותר תאונות דרכים מתרחשות.

מה השוני בין תאונות דרכים בקיץ לתאונות בחורף
מה השוני בין תאונות דרכים בקיץ לתאונות בחורף

הקיץ כזמן מסוכן יותר בדרכים עבור נהגים צעירים ורוכבים

אוכלוסיית הנהגים הצעירים (16 – 24) מסומנת כבעייתית בחודשי הקיץ וניתן להבחין בנתונים המדווחים על נהגים צעירים המעורבים בתאונות דרכים בחודשים אלה עקב זמן חופשי המאפשר בילוי ונסיעות ארוכות בכבישים. בנוסף עולה גם מספר רוכבי האופניים והאופנועים בכבישים בעקבות מזג אוויר נוח לרכיבה מאשר בחורף בו לא ניתן לרכוב ברוב ימיו.

 

מה אפשר לעשות מול תופעה זו?

כמו בכל תופעה מודעות היא הצעד הראשון, הורים רבים מזהירים את ילדיהם הנהגים הצעירים מפני נהיגה בגשם ומסבירים לנהוג לאט עם אורות גבוהים וכו' וכך גם צריכה להיות המודעות בקיץ לנהגים צעירים ובוגרים גם כן. זכרו שהכביש הוא מקום מסוכן תמיד ועל אף הראות הטובה ומזג האוויר הנעים יש עוד לא מעט מכוניות יחד איתכם, קחו את הזמן, נסו לא לצאת בזמנים של פקקים ואם כבר נתקעתם בפקק דעו לנשום עמוק ולחכות שייגמר.

שמרו על מרחק מהמכוניות שלידכם, כמובן התרחקו מהטלפון והפרעות אחרות וביחד נצמצם את תאונות הדרכים.

רכב לאחר תאונה

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כלי תחבורה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של