כל השלבים שיש לבצע לאחר תאונת דרכים

מעורבות בתאונת דרכים יכולה להיות חוויה מפחידה, עם זאת, חשוב להישאר רגוע ולנקוט מספר פעולות חשובות כדי להבטיח את שלומך ואת שלום כל המעורבים בה. במאמר זה נתאר מדריך מקיף של הצעדים שיש לבצע לאחר תאונת דרכים הן מבחינה בטיחותית, הן מבחינה משפטית, והן מבחינת הפתרונות העומדים בפניכם לגבי הרכב שנפגע בתאונה. 

 

גרר ניר המהיר

במידה והרכב שלכם היה מעורב בתאונת דרכים ולא ניתן יותר להחזירו אל הכביש, הפתרון הנכון והטוב ביותר עבורכם הוא למכור אותו לגריטה או לפירוק ואפילו לצאת עם ערימה של מזומנים ביד. הפירוק והגריטה מאפשרים מיחזור ושימוש חוזר המועילים מאד לסביבה, וכמו כן מפנים בצורה נאותה את הרכב שנפגע ונחשב כעת למזהם סביבתי.

במידה ואתם מתעניינים בנושא מכירה של רכב לפירוק במזומן פנו אל גרר ניר המהיר שיגיע עד אליכם ויגרור את הרכב התקול אל מגרש הפירוק כדי שאתם תוכלו להתפנות לבחירת הרכב החדש.

לאחר תאונת דרכים

כל השלבים שיש לבצע לאחר תאונת דרכים

העדיפות הראשונה לאחר תאונת דרכים היא להבטיח את שלומם של כל המעורבים על ידי הפעולות הבאות ( למרות ההלם והבהלה, עדיף לבצע אותן מהר ככל האפשר ):

  1. בדוק את עצמך –  האדרנלין והסטרס עלולים למנוע ממך לשים לב לחתכים, פציעות חודרות ואפילו שברים! זכור לעולם לא לנסות לשלוף חתיכות זכוכית מן הגוף אלא להמתין לשירותי ההצלה שיבצעו את ההליך בצורה בטוחה. במידה ואתה חש בטוב בדוק מה שלום יושבי הרכבים הנוספים המעורבים בתאונה וברר אם הם זקוקים לעזרה ראשונה.
  2. פנה את התנועה – העבר את רכבך למקום בטוח במידת האפשר כמו למשל לשולי הדרך או אפילו להציבו על המדרכה כדי לפנות מהר ככל האפשר נתיב מעבר לתנועה, הצב תמרור אזהרה ( משולש אדום ) כדי למנוע מרכבים חולפים לפגוע ברכב העומד וסייע לרכבים הנוספים המעורבים לעשות אותו הדבר.
  3. קרא לשירותי הבטחון והרפואה –הזעק את המשטרה וכוחות הרפואה, מאחר שרק הם יכולים להעריך מה מצבכם הרפואי והאם יש צורך בהמשך טיפול בבית החולים. זכרו שדו"ח של המשטרה ושל בודק תאונות הינם חיונים מאד להמשך התהליך מול חברות הביטוח.
  4. החלפת פרטים – החלף מידע עם כל המעורבים האחרים בתאונה. השג את שמם, מספר איש קשר, כתובת, מספר רישיון נהיגה, פרטי רישום רכב ופרטי ביטוח, וגם ספק את אותו המידע לצד השני. מידע זה יהיה מכריע בעת הגשת תביעת ביטוח. במקרה של תאונת פגע וברח, תוכל לגבות את סכום הפיצויים מקרנית, קרן לנפגעי תאונות פגע וברח.
  5. תיעוד – אם זה בטוח לעשות זאת, אסוף ראיות בזירת התאונה, צלם תמונות של כלי הרכב שניזוקו, ( גם את שלך וגם של הרכבים הנוספים ) תעד את  כל הפציעות הנראות לעין וזכור כי תמונות אלו ישמשו כראיה במהלך משא ומתן בתביעות ביטוח או הליכים משפטיים שונים, וגם מול ביטוח לאומי במידה ותזדקק לימי חופשה ומחלה. מצלמת רכב או גוף של עדים יכולים להיות מכריעים במקרים מסויימים. אם היו עדים לתאונה, אסוף את פרטי הקשר שלהם. עדים בלתי תלויים יכולים לספק הצהרות חשובות התומכות בגרסה שלך לאירועים, אם יהיה צורך בכך מאוחר יותר.
  6. הודע לחברת הביטוח שלך – צור קשר עם חברת הביטוח בהקדם האפשרי כדי לדווח על התאונה. ספק להם פרטים מדויקים וענה על שאלותיהם בכנות. הודעה מיידית תעזור לייעל את תהליך התביעות ולקצר את משך הזמן לקבלת הכיסוי שמגיע לך.
  7. פנה לטיפול רפואי – גם אם אינכם חשים כאבים מיידיים או פציעות, רצוי לפנות לקבלת טיפול רפואי לאחר תאונת דרכים. פציעות מסוימות עשויות שלא להיות מורגשות מיד אלא להופיע מאוחר יותר. איש מקצוע רפואי יכול להעריך ולתעד כל הפציעות, ועניין זה יהיה קריטי לתביעות ביטוח ולמטרות משפטיות.
  8. שמור תיעוד רפואי ומשפטי – שמור כל ראיה הקשורה לתאונה כולל דוחות רפואיים, הערכות של תיקונים והתכתבויות עם חברות ביטוח. תיעוד זה יתמוך בתביעתך ויגן על זכויותיך במקרה של מחלוקות.
  9. התייעצו עם עורך דין – אם התאונה גרמה לפציעות משמעותיות, נזק לרכוש או שפרץ סכסוך שקשה ליישבו עם המעורבים האחרים בתאונה, התייעץ עם עורך דין מנוסה בתחום נזקי גוף כדי לקבל ייעוץ וליווי משפטי, להגן על זכויותיך ולהבטיח שתקבל פיצוי הוגן. הישאר מעורב בתהליך התביעה, עקוב באופן שוטף אחר פעולות חברת הביטוח שלך, ודא שיש להם את כל המידע והתיעוד הדרושים לעיבוד התביעה שלך ואם יש עיכובים או בעיות, אל תהסס לפנות לעורך הדין שלך לסיוע.
  10. מכור את הרכב לפירוק – במידה והרכב עבר תאונה שלא מאפשרת לו לחזור אל הכביש, עם כל הצער שבדבר, הגיע הזמן להפרד. רכב שלא מפונה בצורה נאותה למגרש הגרוטאות מהווה מפגע סביבתי. אין טעם שהרכב יישב בחנייה שלכם ויצבור אבק, חסר שימוש, עדיף שתתנו לו הזדמנות להתמחזר ובכך להועיל לסביבה ולחסוך בחומרי גלם שאינם מתכלים.

 

לסיכום

תאונת דרכים יכולה להיות מאד לא נעימה ואף מפחידה, אך ביצוע הצעדים הראשוניים הנכונים יתרמו רבות כדי להגן על הבטיחות, הזכויות המשפטיות והכלכליות שלך. דאגה לבריאות ובטיחות המעורבים בתאונה, איסוף ראיות, דיווח מהיר על התאונה, פניה לחברת הביטוח שלך ולטיפול רפואי מתאים יסייעו לעבור את השעות והימים הראשונים שלאחר התאונה ולחזור לשגרה במהרה.

לאחר תאונת דרכים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
לאחר תאונת דרכים

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של