כיצד מוגדר המושג זיוף בדין הפלילי בישראל?

לאחרונה צפינו בסדרה מרתקת שמציגה מקרה של זיוף שאירע על ידי אדם פשוט. הדבר גרם לנו להתעניין בנושא ולנסות להבין מה החוק אומר עליו. לכן, החלטנו לצאת בסדרת מדריכים מקיפה שתבחן את עניין הזיוף באופן מעמיק. אנו מזמינים אתכם להישאר אתנו ולגלות איך מוגדר המושג זיוף לפי הדין הפלילי בישראל, כדי שתוכלו גם אתם להבין את הסדרה המדוברת באופן מעמיק (או סתם בשביל להרחיב את הידע הכללי).

 

רקע אודות עבירת זיוף

אי אפשר לכתוב מדריך מעמיק אודות המושג זיוף ולא להציג רקע קצר אודותיו. נפתח את דברינו ונאמר כי זיוף זו בעצם עבירה שגורמת לאדם להשיג משהו במרמה, תוך ידיעה שמדובר בבחירה בדרך שסוטה מדרך הישר. מלאכת הזיוף בעידן הנוכחי הינה קלה במיוחד. שכן, יש תוכנות עריכה מתקדמות שמאפשרות לכל אחד לשנות את הפריטים הבאים:

  • מסמכים מודפסים
  • תמונות
  • תעודות זהות
  • דרכונים ועוד

סביר להניח שהסדרה שבה צפינו לא בחרה בנושא זה באופן אקראי. שכן, מדובר בנושא שנמצא על שולחנות משרדי המשטרה בשנים האחרונות. בירור שערכנו בנושא העלה כי עבירות הזיוף הנפוצות ביותר כיום נוגעות לצוואות, מרשמים רפואיים וגם זיוף של מטבעות ושטרות. ראוי לציין כי מי שעובר על עבירות אלו ונתפס, עשוי לשבת במאסר של עד 5 שנים!

 

איך החוק מגדיר את הזיוף? – הגדרה מספר 1

מסתבר שיש 3 סוגים שונים של עבירות זיוף. כדי שנוכל להציג בפניכם את ההגדרה, נצטרך להציג בכל פעם הגדרה אחרת. ההגדרה הראשונה נוגעת להכנה של מסמך מתחזה. כלומר, עריכת שינויים במסמך קיים שמאפשר לאדם להשיג או לקדם עניינים שהוא רוצה בהם באופן פסול.

 

איך החוק מגדיר את הזיוף? – הגדרה מספר 2

ההגדרה ה – 2 של זיוף נוגעת לשינוי של מסמכים במטרה לרמות. הדבר נעשה באופן עצמאי ומבלי שניתנה סמכות כלשהי. במרבית המקרים, השינויים של המסמכים הללו עשויים לבוא לידי ביטוי בסכום כספי, בזהות של אדם, בתאריך או בתמונה.

 

איך החוק מגדיר את הזיוף? – הגדרה מספר 3

ההגדרה השלישית נוגעת לחתימה של מסמך. יש מצבים שבהם אנשים חותמים על מסמך מסוים בשמו של מישהו אחר מבלי שאותו אדם מודע לכך. מדובר בעצם במסמכים מקוריים או במסמכים שהועתקו ואינם כוללים חתימה מקורית. הדבר עשוי לבוא לידי ביטוי במסמכים רפואיים שונים (אישורי מחלה למשל), תצהירים שונים וצוואות.

 

כמה מילים לקראת סיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את 3 ההגדרות של המושג זיוף לפי הדין הפלילי בישראל. בשלב זה יש בידיכם את כל המידע וברור לכם כי מדובר בעבירה שעשויה להוביל למאסר. אנחנו כאן כדי לבקש מכם לשים לב כי אינכם מבצעים זיוף של מסמכים ולו הפשוטים ביותר. שכן, אתם עשויים להסתבך עד מעל לראש.

חוק פלילי

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חוק פלילי

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של