חוות דעת רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס

טוברוס סקלרוזיס הידועה גם בשמה העברי: "טרשת גבשושית", הינה הפרעה תורשתית בעלת מרכיב גנטי, המאופיינת בהיווצרות של גידולים (שפירים בדרך כלל) במגוון איברים בגוף החולה, לרבות גידולי מוח, גידולי עיניים, גידולי ריאות, גידולים בלב, וגם בכליות.

טוברוס סקלרוזיס היא תסמונת נפוצה למדי הפוגעת בשכיחות של 1 ל-6000 ילדים. אבחון מוקדם של התסמונת בעוברים הוא קריטי עבור ההורים והיילוד כאחד, משום שהידיעה על הסבירות הגבוהה ללידת תינוק חולה עשויה להשפיע על החלטת ההורים להמשיך את ההריון או להפסיקו.

במקרים שבהם האם ההרה אינה מופנית לבדיקות המתאימות על ידי הרופא המטפל בה או שהתסמונת אינה מאובחנת חרף ההפניה לביצוע הבדיקות הרלוונטיות, ככל שנולד ילד הלוקה בתסמונת, יש מקום לקבל מרופא מומחה אחר

מהי תסמונת טוברוס סקלרוזיס ובמה היא מתבטאת?

תסמונת טוברוס סקלרוזיס היא כאמור הפרעה גנטית שעוברת בתורשה, המאופיינת במספר תסמינים קשים, ובכללם:

  • התקפים אפילפטיים
  • אוטיזם
  • פיגור שכלי
  • הפרעות התנהגותיות
  • פיגמנטציה
  • עיוורון מלא או חלקי הנגרם עקב נגעים ברשתית
  • גידולי לב שגורמים להפרעות קצב
  • גידולי ריאה
  • ציסטות בכליות

 

למותר לציין כי איכות החיים של נפגעי התסמונת ירודה מאוד וההוצאות הרפואיות גבוהות כתוצאה מכך. מכאן מתחדדת החשיבות של הפנייה לעו"ד המתמחה בהגשת תביעות פיצויים לנפגעי רשלנות רפואית בהריון, והסתייעות בחוות דעת רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס.

חוות דעת רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס
חוות דעת רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס

הנסיבות שבהן עולה הצורך בחוות דעת רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס

חוות דעת רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס עלולה להיות רלוונטית במקרים שבהם נולד תינוק הסובל מטוברוס סקלרוזיס מבלי שהדבר אובחן כהלכה במהלך ההריון. בהקשר זה, מחדלים רפואיים שעשויים להצדיק הגשת תביעת נזיקין המגובה בחוות דעת רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס, הינם:

  1. אי אבחון של התסמונת בעובר
  2. כשל באבחון התסמונת בבדיקות גנטיות
  3. אבחון שגוי של התסמונת

 

חוות דעת רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס עשויה להידרש גם במקרים הבאים

  1. כשל בטיפול בתסמיני הטוברוס סקלרוזיס
  2. אי מעקב רציף אחר הסיבוכים של התסמונת, כדוגמת גידולים באיברים הפנימיים
  3. מתן טיפול לא מתאים שגרם נזקים למטופל

 

חוות דעת רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס במקרים של אי אבחון התסמונת

כאמור לעיל, טוברוס הינה תסמונת בעלת מרכיב גנטי. הדבר מתבטא בכך שהתסמונת עוברת בתורשה אצל שליש מהתינוקות, היורשים מהוריהם את הגן שאחראי להיווצרותה של התסמונת. בשני השלישים הנותרים, מדובר במוטציה גנטית אשר נוצרת באופן ספונטני בשליש הראשון להריון.

בין הסימפטומים הנלווים לתסמונת, ישנה כאמור, הופעה של גידולים שפירים באיברים שונים בגוף. כתוצאה מכך, תפקודן של מערכות שונות בגוף החולה, נפגע וסבלם של הלוקים בטוברוס סקלרוזיס הוא רב. מכאן מתחדדת ועולה  חשיבות האבחון המוקדם של הנשאות לגן האחראי לטוברוס סקלרוזיס.

 

חוות דעת רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס בעקבות מחדלים בבדיקות טרום לידתיות ובדיקות הריון

כיום, ניתן לערוך בדיקות גנטיות טרום הריוניות וכן בדיקות סקר רבות במהלך ההריון. אלו נועדו לשלול את האפשרות לכך שהעובר יתפתח בצורה בלתי תקינה, ולוודא שהעובר איננו סובל מפגמים גנטים ואחרים שעלולים להוביל להתפתחות מומים שונים.

כאשר האם לעתיד נמצאת בקבוצת סיכון להופעת טוברוס סקלרוזיס, רופאיה מצופים להפנותה ביוזמתם הם, לביצוע בדיקות גנטיות טרום ההריון, ובמידה והיא כבר הרה – להפנותה לביצוע בדיקות סקר רלוונטיות בהריון. במסגרת הבדיקות הללו, מצופה כי יבחינו אם ישנם ליקויים בהתפתחות העובר ויציגו את תמונת המצב המלאה להורים לעתיד, כדי שיוכלו לקבל החלטה מושכלת בנוגע להמשך ההריון או הפסקתו.

 

באילו מקרים תוגש תביעת פיצויים עם חוות דעת רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס?

כפי שצוין לעיל, לאבחון של תסמונת הטוברוס סקלרוזיס במועד, ישנה היכולת למנוע את לידתם של ילדים שנדונו לחיים שלמים של סבל. גם במקרים שבהם ההורים בוחרים להמשיך בהריון למרות הסיכונים, קבלת תמונת מצב ברורה לגבי המצב היא חיונית להיערכות מוקדמת לאתגרים הכרוכים בגידולו של ילד הסובל מן התסמונת.

אולם במקרים שבהם הרופא המטפל באם לעתיד אינו מפנה אותה לביצוע הבדיקות הרלוונטיות בהינתן ההיסטוריה הרפואית שלה והסיפור המשפחתי, או שפענוח הבדיקות לקוי, הגשת תביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס, היא אך מתבקשת. הדבר נכון גם במקרים שבהם נולד תינוק הסובל מטוברוס סקלרוזיס ורופא הילדים איננו מאבחן את התסמונת על פי הסימפטומים האופייניים שהילד מציג.

 

כיצד חוות דעת רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס מסייעת בהוכחת עילת התביעה

עבודתו של עורך הדין המלווה תביעות רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס היא מורכבת למדי, משום שבתיקים אלו חשוב להוכיח את הימצאותו של קשר ישיר בין הפגיעות שמהן סובלים התובע ובני משפחתו לבין התנהלות הרופא הנתבע.

באמצעות הצגת חוות דעת מקצועית של רופא המתמחה בתסמונת הטוברוס סקלרוזיס, ניתן לעמוד על קיומו של קשר סיבתי כזה, ולהוכיח לבית המשפט הדן בתביעה כי ישנה עילה לחייב את הנתבע בתשלום פיצויים למשפחה שנפגעת מן המחדל.

 

לסיכום

טוברוס סקלרוזיס היא תסמונת בעלת סימפטומים קשים במיוחד, שאפשר לזהותה בשלבים המוקדמים להריון בחלק נכבד מן המקרים. ישנה כמובן חשיבות לאבחון הנשאות לגנים בעייתיים בעובר בשלב מוקדם ככל הניתן, משום שלא כל הורה יכול להתמודד עם גידולו של תינוק חולה.

למרבה הצער, לא אחת כתוצאה ממחדל רפואי, התסמונת איננה מאובחנת בזמן וכל שנותר להורים האומללים הוא לפנות לסיוע משפטי בדרך להגשת תביעת רשלנות רפואית. באמצעות חוות דעת רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס, ניתן לבדוק אם הרופא העומד לדין פעל לפי הנהלים המקובלים, ובמקרה שמתברר כי התרשל בביצוע תפקידו, ישנה סבירות גבוהה לכך שהנפגעים יקבלו פיצויים.

 

מעוניינים לדעת עוד על חוות דעת רשלנות רפואית וטוברוס סקלרוזיס? כאן בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע רב על דיני רשלנות רפואית ולאתר עורכי דין מנוסים שיסייעו לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סטטוסקופ

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של