חוות דעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס

בלוטת התריס הינה בלוטה הממוקמת באזור הצוואר שאחראית על ייצור הורמונים, ויסות של קצב הלב, לחץ הדם, משקל הגוף והטמפרטורה שלו. מדובר בתפקודים רבים להם הבלוטה אחראית, וכאשר היא נפגעת, עלולות להיווצר מגוון בעיות בריאותיות, ובכללן ליקויים בחילוף החומרים, שינויי משקל קיצוניים או תנודות חמורות בלחץ הדם.

אחת הבעיות המסוכנות ביותר שעלולות לפגוע בתפקודה של בלוטת התריס, היא סרטן בלוטת התריס, ומכאן חשיבות האבחון של המחלה בשלביה המוקדמים ביותר.

כאשר עקב התנהלות שאינה מקצועית מצד גורמים רפואיים שונים, נשללים מן המטופל סיכויי ההחלמה שלו, מן הראוי לשקול את הגשתה של תביעת פיצויים בשל רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס, בעזרת עו"ד שמתמחה בתביעות מסוג זה ועד תביעה מומחה, אשר יציג בבית המשפט חוות דעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס.

 

המקרים שבהם נדרשת חוות דעת רשלנות רפואית סרטן בלוטות התריס

סרטן בלוטת התריס הוא מחלה סרטנית מסוכנת, שבעזרת אבחונה המוקדם אפשרי לטפל בה ברמת יעילות גבוהה למדי. מנגד, בהעדר אבחון המתבצע במועד הנכון וללא מתן טיפול המתאים לשלב בו המחלה נמצאת, סיכויי ההחלמה עלולים להיפגע באופן חמור ואף מסכן חיים.

 

תרחישים בהם יש צורך בהגשת תביעה עם חוות דעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס

כמות לא מבוטלת של מקרי רשלנות רפואית, מגיעה מדי שנה לפתחם של בתי המשפט בישראל. להלן מספר תרחישים נפוצים שבהם הצורך בהגשת תביעה המלווה בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס, עשוי לעלות:

  • אבחון שגוי של סרטן בלוטת התריס – כל טעות באבחון המחלה והשלב בו היא נמצאת, עלולים להוביל לעיכוב במתן הטיפול לחולה או לכך שינתן לו טיפול שאינו אפקטיבי במקרה "הטוב" ואף מזיק ומסכן חיים במקרה הפחות רצוי.
  • אבחון מאוחר של סרטן בלוטת התריס – עקב אי הבחנה בסימפטומים הרלוונטיים או אי יכולת לקשר בין הופעתם להתפתחותו של סרטן בלוטת התריס בגוף המטופל, עלולה המחלה שלא להיות מאובחנת כלל או להיות מאובחנת רק בשלב מתקדם מדי שבו הטיפול בה הרבה יותר מאתגר.
  • אי מעקב למניעת הישנותו של סרטן בלוטת התריס – גם לאחר שהמטופל כבר החלים כביכול מסרטן בלוטת התריס, יש צורך לבצע מעקב רצוף אחר מצב בריאותו, על מנת להבטיח שהמחלה לא תשוב. במקרים בהם לא מבוצע מעקב כזה, ישנו סיכוי לכך שהמחלה לא תאובחן גם אם תחזור.
  • מתן טיפול כימותרפי או כירורגי בעקבות אבחון מוטעה – כשנקבע שמטופל חולה בסרטן בלוטת התריס, רופאיו עשויים להפנותו לכריתת הבלוטה או לטיפול כימותרפי בעל תופעות לוואי קשות מאוד. מתן טיפולים כימותרפיים או ביצוע הליך ניתוחי בעקבות אבחנת שווא של המחה, גם הם דוגמאות למקרי רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס, שיש לבחון בעזרת חוות דעת של רופא מומחה.
  • רשלנות בניתוח לסרטן בלוטות התריס – כאשר ניתוח שנועד לטפל בבלוטת תריס שהתפתחו בה תאים ממאירים, מתבצע באופן רשלני, זו עלולה להיות עילה להגשתה של תביעת רשלנות רפואית שתגובה בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס.
חוות דעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס
חוות דעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס להוכחת כשל באבחון המחלה או בטיפול בה

האבחון הראשוני במקרי סרטן בלוטת התריס, מבוצע ברובם המוחלט של המקרים, בידי רופא משפחה. לסרטן בלוטת התריס יש מספר תסמינים קלאסיים שקל יחסית לזהותם. למשל: הופעה של גוש באזור הגרון הקדמי, שינויי קול, כאבי גרון / צוואר, אדמומיות של הצוואר, ועוד.

כאשר רופא המשפחה מקפיד לפעול בהתאם לסטנדרטים המקצועיים המקובלים ולבדוק את המטופל על פי פרוטוקולי האבחון המקובלים, נדיר יחסית שהוא יפספס את הסימפטומים האופייניים למחלה.

בנוסף, לטובת האבחון הוודאי של המחלה, מקובל להפנות את המטופל שקיים לגביו החשד שהוא לוקה בסרטן בלוטת התריס, לבדיקות אבחנתיות כמו אולטרסאונד, בדיקת גירוי של בלוטת התריס, או בדיקת נוגדנים. בהמשך נהוג לבצע גם נטילת דגימת ביופסיה מן הבלוטה במטרה לקבל תמונת מצב שלמה בנוגע לממאירות של התירואיד (בלוטת התריס).

כאשר אדם שחלה בסרטן בלוטת התריס טוען כי מחלתו לא אובחנה במועד מוקדם דיה משום שרופאיו לא בדקו אותו כהלכה או לא הפנו אותו לבדיקות ההמשך, וגם כאשר עולה הטענה לפגיעה בסיכויי ההחלמה של החולה בעקבות מתן טיפול לא מתאים – מי שיוכל להכריע בסוגיה האם מדובר במקרה של רשלנות רפואית הוא רופא מומחה שמוסמך לספק חוות דעת מקצועית בתביעות הנוגעות לרשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס.

 

כמה עולה לשלב בתביעה חוות דעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס?

העלות של הצגת חוות דעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס, יכולה להיות גבוהה למדי. אולם עם זאת חשוב לזכור שזוהי תוספת לתיק ההוכחות בתביעה, שנוטה לשפר במידה משמעותית ביותר את הסיכויים לכך שבית המשפט יכריע בתיק לטובת התובעים.

הצגתה של חוות דעת מרופא מוביל בתחומו במסגרת התביעה, תעלה ברוב המקרים את הסבירות לכך שהגורם הרשלני יורשע וידרש לשלם לתובעים פיצויים כספיים בסכומים מכובדים.

 

התועלת בהצגת חוות דעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס בתביעת הפיצויים

כל נזק הנגרם למטופל עקב כשלים באבחון או בטיפול בסרטן בלוטת התריס, ראוי שיוערך בעין מקצועית. במקרים שבהם ניכר כי קיים טעם לפגם בעבודתם של הגורמים הרפואיים שבאו במגע עם החולה, יש לפעול להשגת פיצוי ראוי בגין הנזקים הפיזיים ועוגמת הנפש להם גרם המחדל הרפואי המדווח. הדרך לעשות כן היא באמצעות הגשתה של תביעת פיצויים, בסיוע של עו"ד מנוסה ובליווי חוות דעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס.

 

מעוניינים במידע נוסף על חוות דעת רשלנות רפואית סרטן בלוטת התריס? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מחט

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של