חוות דעת רשלנות רפואית ולוקמיה

לוקמיה היא מחלה הדורשת התייחסות ומעקב כבר בשלבים הראשונים להופעתה. אבחון נכון של המחלה וטיפול נכון בה כבר בשלביה ההתחלתיים, עשויים במקרים רבים לעצור את התפשטות הלוקמיה ואף לשפר מאוד את מצבו של המטופל. מנגד, רשלנות באבחון או בטיפול במחלה, עלולה להחמיר את המצב עד כדי סכנת חיים של ממש למטופל.

בסקירה זו נסביר מהי לוקמיה, מהי רשלנות רפואית באבחון סוג הלוקמיה שהמטופל לוקה בה, היכן רשלנות רפואית ולוקמיה עלולות לפגוש זו את זו, ומה הקשר בין

מהי לוקמיה?

הלוקמיה, היא אותה מחלה המוכרת בדרך כלל בשם סרטן הדם. המחלה הסרטנית הזאת גורמת להיווצרות מוגברת של תאי דם במח העצם. ההיווצרות המוגברת איננה מבוקרת ואיננה נשלטת על ידי כלל המערכות בגופו של המטופל, שהתפקיד שלהן הוא לווסת את כמות תאי הדם.

ככל שעובר הזמן, תאי הדם הסרטניים תופסים את מקומם של תאי הדם האדומים והלבנים, וחודרים אל כלל המערכות בגוף. בשלבים הקריטיים של המחלה, הגוף איננו מסוגל לייצר תאי דם תקינים, מה שמעמיד את החולה בסנה בריאותית משמעותית, עד כדי בכנת חיים של ממש.

 

חשיבות האבחון המוקדם במקרי לוקמיה

לכל הסוגים השונים של לוקמיה יש סימנים מקדימים, שזיהוי נכון וביצוע הקישור בינם לבין המחלה יכול לזרז את האבחנה הנכונה. במקרה של לוקמיה כרונית, זיהוי מוקדם של התסמינים יכול בהחלט לסייע למטופל להתגבר על המחלה, או לכל הפחות להאט באופן משמעותי את ההתפשטות שלה.

 

רשלנות רפואית באבחון סוג הלוקמיה

התיאור של מחלת הלוקמיה שהובא לעיל, מסביר את אופי המחלה. ואולם חשוב לדעת שיש שני סוגים שונים של לוקמיה:

  1. לוקמיה כרונית: הסוג הזה של מחלת הסרטן מתפתח באיטיות, לעיתים מזומנות, חולים במחלה אינם מודעים לקיומה. זאת, למרות ריבוי הסימפטומים הקשורים בה, הבאים לידי ביטוי בחיי היום יום של החולה. אבחון נכון קושר בין כל התסמינים ויכול לזהות את החשד לקיומה של לוקמיה. אבחון שגוי עלול לקשור את הסימפטומים למחלות או בעיות פיזיולוגיות אחרות.
  2. לוקמיה חריפה: לוקמיה אשר מתפתחת במהירות, והמטופל מזוהה בתוך זמן קצר כחולה לוקמיה. בקרב מבוגרים, הגרסה היותר נפוצה של המחלה היא לוקמיה מיאלואידית (AML). בקרב צעירים וילדים, נפוצה הגרסה הנקראת לוקמיה לימפוציטית חריפה (ALL).
חוות דעת רשלנות רפואית ולוקמיה
חוות דעת רשלנות רפואית ולוקמיה

כאשר סוג הלוקמיה שהמטופל חולה בו אינו מאובחן נכונה וכתוצאה מכך נגרם נזק לבריאות המטופל, ישנו מקום לבדוק היתכנות להגשת תביעת רשלנות רפואית לוקמיה.

 

היכן רשלנות רפואית ולוקמיה עלולות לפגוש זו את זו

בהקשר של מחלת הלוקמיה, רשלנות רפואית יכולה להתקיים במצבים הבאים:

  • רשלנות באבחון המחלה: רשלנות באבחון המחלה היא בעיקר תוצאה של אי זיהוי הסימפטומים עצמם, או הקשר בין הסימפטומים כפי שהוגדרו לעיל, לבין האפשרות לקיומה של לוקמיה.
  • רשלנות בטיפול במחלה: אחרי אבחון הלוקמיה, רשלנות רפואית עלולה להיות תוצאה של טיפול לקוי במחלה.
  • רשלנות במעקב אחרי התקדמות המחלה.

 

רשלנות רפואית ולוקמיה במבחן הרופא הסביר

להלן התסמינים האופייניים ללוקמיה, שרופאים מיומנים בעלי התמחות באונקולוגיה, מצופים לאבחן את המחלה באמצעותם:

קדחת עלייה משמעותית בחום הגוף. עלייה כאמור היא תופעה מוכרת להתייבשות, או מנגד לזיהום. מדובר בחום שהוא מעבר ל-39 מעלות צלזיוס. בהינתן תסמינים נוספים, הקדחת יכולה בהחלט להוות סימן מקדים משמעותי ללוקמיה.
הזעה מוגברת הזעה היא תגובה לקדחת וגם היא, יחד עם סימנים מקדימים אחרים, עלולה לרמז על אפשרות לקיומה של לוקמיה.
זיהומים תכופים לכאורה, כל זיהום עומד בפני עצמו. ואולם זיהומים תכופים החוזרים על עצמם צריכים לעורר חשדות אצל רופא המכיר את הנושא.
כאבי ראש תסמין שמלווה את השלבים הראשונים ושלבים מאוחרים יותר של לוקמיה.

בנוסף לתסמינים לעיל, יש שורה של תסמינים נוספים שקיומם בצוותא צריך בהחלט לעורר חשדות אצל רופא מיומן. בין השאר, מדובר על תשישות, דימום מחבלות קלות וכאבי פרקים. עוד סימפטומים הם בלוטות לימפה נפוחות, כתמים אדומים מתחת לרקמת העור ואובדן משקל.

במידה וחולה לוקמיה נפגע בעקבות אבחנה לא מדויקת מצד רופאיו או העדר אבחנה של התסמינים המקדימים, התנהלות זו עלולה להיות מוגדרת בבית המשפט כביטוי לרשלנות רפואית. זאת, בהינתן חוות דעת רשלנות רפואית בלוקמיה, הקובעת כי ניתן היה לזהות את המחלה כבר בשלב מקדים. ואולם בנושא הזה ניגע בהמשך המאמר.

 

החשיבות הרבה של הצגת חוות דעת רשלנות רפואית ולוקמיה בתביעה

על מנת שיהיה אפשר להגיש תביעה משפטית כנגד מי שהפעולות הרפואיות שלו היו רשלניות בהקשר לאבחון מחלת הלוקמיה, מתן טיפול לחולה לוקמיה ומעקב אחר המחלה למניעת הישנות שלה, מן הראוי לפנות לקבלת חוות דעת מקצועית של אונקולוג מומחה.

חוות דעת של רופא מומחה לגבי אופי הטיפול שניתן לחולה הלוקמיה היא קריטית לביסוס עילת התביעה, במידה ויוחלט על הגשת תביעת רשלנות רפואית בגין כשלים באבחון או בטיפול הרפואי בלוקמיה.

 

כיצד עורך דין יכול לסייע בהשגת חוות דעת רשלנות רפואית ולוקמיה

עורך דין רשלנות רפואית הוא עורך דין מיומן, המכיר את תחום הרשלנות הרפואית היטב. בשלב הראשון, עורך הדין יבחן את המסמכים הרפואיים המצויים בתיק של החולה. בשלב הבא, החולה יישלח לבדיקות וקבלת חוות דעת רפואית מקצועית בתחום.

אם וכאשר יגיע יורך דין רשלנות רפואית למסקנה שיש מקום להגשת תביעה, הוי יגבש את כתב התביעה ויגיש אותו לבית המשפט. בהמשך, עורך הדין ילווה את המטופל לאורך כל הדרך עד להשגת התוצאות הרצויות.

 

מעוניינים ללמוד עוד על חוות דעת רשלנות רפואית ולוקמיה? בנבחרת המשפטית, תוכלו למצוא מידע מפורט על דיני רשלנות רפואית, ועורך דין מקצועי ומנוסה שיוכל לסייע לכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
יד ממלאה משוב

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של