חוות דעת רשלנות רפואית וספינה ביפידה

הפחד הגדול ביותר של כל אם ואב לעתיד, הוא לידה זה תינוק הסובל מליקויים בריאותיים או מומים. ספינה ביפידה היא בין התסמונות החמורות ביותר שעלולות להופיע במהלך ההריון. זהו למעשה מושג שבא מתאר פגם התפתחותי בעוברים אשר נוצר כבר בחודש הראשון להיריון.

פגם זה מתבטא כפתח אשר נוצר בחוליות עמוד השדרה ולעתים כבליטה של חוט השדרה שעובר דרך החוליות. תסמונת הספינה ביפידה עלולה להוביל לפגיעה מוטורית נרחבת, לשיתוק כללי, קשיים במתן צרכים בצורה עצמאית, ולצורך בתמיכה סיעודית לכל החיים.

במקרים שבהם אבחון ספינה ביפידה איננו מתבצע במועד שמאפשר להורים לקבל החלטה מושכלת בנוגע להמשך ההיריון, או שאינו מתבצע כלל, מי שנושאים בהשלכות הם הילוד והוריו. אולם כאשר האבחון של התסמונת לא מבוצע כהלכה בעקבות מחדל של גורמים במערכת הבריאות, אין הצדקה לכך שהורי הילד ידרשו לשאת בנטל לבדם.

לכן במקרים כאלו נהוג לקבל הכוונה משפטית בנוגע להגשת תביעת רשלנות רפואית בליווי של עורך דין מיומן.

מהי תסמונת ספינה ביפידה?

ישנם אנשים רבים שמאמינים כי לידתו של כל תינוק היא ברכה, ללא קשר למצב הבריאותי של הילוד. מנגד, יש אנשים הסבורים שחיי סבל הם לא חיים שראוי לחיותם. היות ובמדינות המתוקנות נהוג לאפשר לזוג ההורים לעתיד, להגיע להחלטה מושכלת לגבי הבאת ילדים לעולם וגידולם, מקובל להפנות נשים בהריון לביצוע סקירות שונות שנועדו לאבחון ומניעה של מומים וליקויים בהתפתחות העובר במהלך ההריון.

בין הליקויים אותם ניתן לאבחן בעזרת בדיקות אלו, ידועה תסמונת שנקראת "ספינה ביפידה", אשר ניתנת לאבחון כבר בשלב של בדיקות הסקר המוקדמות בהריון. למשל, באמצעות בדיקות אולטראסאונד. אולם במקרים בהם האם לעתיד אינה מופנית לביצוע בדיקות מתאימות או שהבדיקות הללו אינן מבוצעות כראוי, ובשל כך נולד תינוק בעל מום, מדובר בהשלכות שיש לתת עליהן את הדעת במסגרת הליכים משפטיים.

 

חשיבותה העצומה של חוות דעת רשלנות רפואית וספינה ביפידה

למרות שהפסקת היריון מרצון, זו לא הבחירה המועדפת של רוב הנשים ההרות, אין פירוש הדבר כי ההחלטה לגבי המשך ההריון אמורה להתבצע בידי גורם אחר או כלאחר יד. להורים לעתיד ישנה זכות מלאה לקבל תמונת מצב ברורה באשר להתקדמות ההריון ובריאות העובר, בכדי שיוכלו לבחור במודעות מלאה האם להביא לעולם את הילד במצב של היריון לא תקין.

לידתו של ילד הסובל ממומים שונים, דורשת היערכות מוקדמת בהיבטים רבים – לוגיסטיים, נפשיים ופיננסיים לטובת גידולו, ולא כל משפחה מסוגלת לכך. אי לכך, המערכת הרפואית מצופה לסייע להורים לעתיד להגיע לבחירה מושכלת, לאחר הצגת מכלול הנתונים הרלוונטיים לאם ההרה ולבן זוגה.

חוות דעת רשלנות רפואית וספינה ביפידה
חוות דעת רשלנות רפואית וספינה ביפידה

מקרים של רשלנות רפואית ספינה ביפידה, למעשה שוללים מהורי התינוק את היכולת להגיע להחלטה מודעת ומותירים אותם ואת ילדם לשאת בכל ההשלכות הנגזרות מן המחדל. חוות דעת רשלנות רפואית וספינה ביפידה, היא למעשה הדרך לעשות צדק עם אותן משפחות ולו במידת מה, ולהביא את הגורמים האחראיים למחדל לדין ולפיצוי הנפגעים.

 

המקרים שבהם עלולה להידרש חוות דעת רשלנות רפואית וספינה ביפידה

רשלנות רפואית ספינה ביפידה עלולה לבוא לכלל ביטוי באחד משלושה אופנים:

 

הימנעות מהפניית האם ההרה לבדיקות האבחון

כאשר לא נערכות כלל הבדיקות הנחוצות לאיתור מומים או פגמים בעובר, משום שהרופא המטפל באם לעתיד לא דאג להמליץ לה על ביצוע הבדיקות הללו, תיתכן עילה מוצדקת להגשתה של תביעת רשלנות רפואית ספינה ביפידה, ככל שהתינוק יוולד עם פגם מסוג זה.

 

אי מסירת מידע לאם ההרה

במסגרת ליווי ההריון, רופאי נשים רבים נוהגים להסביר למטופלות על מניעת היווצרות מומים מולדים שונים. בין ההמלצות המקובלות למניעת ספינה ביפידה בעוברים, ישנה ההמלצה ליטול תוסף של חומצה פולית. אולם במקרים שבהם הרופא המטפל אינו מגלה מעורבות פרואקטיבית לשמירת בריאותה של האם ההרה ותינוקה, יש מקום לבחון האם מדובר על עילה להגשת תביעת פיצויים, וזאת בעזרת חוות דעת רשלנות רפואית וספינה ביפידה.

 

אי אבחון של ספינה ביפידה

מקרים שבהם הליקוי בעובר איננו מזוהה במסגרת בדיקות הסקר – בין אם בעקבות מחדל שהתרחש במעמד ביצוע הבדיקה ובין אם בעקבות טעות בפענוח של הבדיקה.

 

על הגשת תביעת פיצויים עם חוות דעת רשלנות רפואית וספינה ביפידה

בהגשת תביעת רשלנות רפואית עקב כשל באבחון של ספינה ביפידה או במניעתה, יש לצרף את כל התיעוד הרפואי הנוגע להריון ולמהלכו. במידה והכשל האבחוני אירע במסגרת ביצוע בדיקות הסקר, חשוב לצרף גם את הצילומים שנלקחו במסגרתן כראייה בתיק ההוכחות של התביעה.

בעזרת החומרים הללו וחוות דעת רשלנות רפואית וספינה ביפידה, ניתן בסבירות גבוהה יחסית להוכיח בבית המשפט את קיומו של קשר עובדתי מובהק בין הכשלים בביצוע בדיקות הסקר בהריון או בהתנהלות של הגורמים הרפואיים המעורבים, ובין לידתו של ילד הלוקה בתסמונת ספינה ביפידה.

 

הוכחת עילת התביעה בעזרת חוות דעת רשלנות רפואית וספינה ביפידה

הגשת תביעת רשלנות רפואית עם סיכויי הצלחה טובים, מצריכה מצד התובעים יכולת להוכיח את קיומו של קשר בין ביצועי הרופא שטיפל בהם, לבין הנזק שנגרם להם. בעזרת חוות דעת של רופא מומחה המתמחה בנושא של מומים התפתחותיים בעוברים, ניתן לבסס הוכחה לקשר כזה באופן שימקסם את סיכויי הזכיה בתיק.

 

כך ניתן לשפר את הסיכויים לקבלת פיצויים בעזרת חוות דעת רשלנות רפואית וספינה ביפידה

סך הפיצויים שניתן לקבל במקרה של הרשעה ברשלנות רפואית ספינה ביפידה משתנה מתיק לתיק, ותלוי באופי הלידה, ככל שיצאה אל הפועל והיקף הפגיעה שלידת התינוק הסובל מהתסמונת, הסבה לרמת החיים של התובעים. אולם הסיכויים לקבלתם עולים באופן ניכר במקרים שבהם מוצגת עדות של רופא מומחה מטעם התביעה, במסגרת חוות דעת רשלנות רפואית וספינה ביפידה.

 

לסיכום

רשלנות רפואית ספינה ביפידה היא בגדר מחדל רפואי חמור ביותר העלול להסתיים בלידת תינוק שיחייה חיים של סבל וכאב. מסיבה זו אין להקל ראש במקרים אלו. גידול של ילדים הסובלים מספינה ביפידה כרוך לא רק בקשיים נפשיים אדירים להורים, אלא גם בהוצאה כספית כבדה מאוד. לכן הורים אשר נפגעו ממחדל רפואי שכזה מוטב שיסתייעו בשירותיו של עו"ד לשם הגשתה של תביעת פיצויים נגד הרופאים שכשלו בתפקידם.

 

מעוניינים במידע נוסף על חוות דעת רשלנות רפואית וספינה ביפידה? באתר הנבחרת המשפטית, תוכלו לקרוא עוד על דיני רשלנות רפואית, ולאתר עורך דין רשלנות רפואית שישמח לסייע לכם במיצוי זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה במסיכה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של