חוות דעת רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

פיברומיאלגיה או בשמה העברי – "דאבת השרירים", היא תסמונת המתבטאת בכאב כרוני מפושט ורגישות מרובה בשרירים ורקמות החיבור של הגוף. כאבם של הסובלים מתסמונת הפיברומיאלגיה נוטה להשפיע באופן שלילי מאוד על יכולת התפקוד שלהם, ולפגוע בצורה חמורה בשגרת היומיום שלהם במגוון רחב של היבטים: בפן האישי, התעסוקתי, הכלכלי, החברתי וכן האלה.

לאור ההשלכות הקשות הנלוות להתמודדות עם פיברומיאלגיה, ניתן היה לצפות כי רופאים יעשו כמיטב יכולתם על מנת להפחית מסבלם של הלוקים בתסמונת. אולם למרבה הצער, לא אחת נשמעים דיווחים על מטופלים שהפיברומיאלגיה שלהם לא אובחנה כנדרש ולפיכך לא זכו לקבלת טיפול רפואי שיספק מזור לכאבם.

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה, אם כן, הן שילוב בעייתי מאוד, שיש לתת עליו את הדין. בסקירה להלן נסביר על ביטוייה של רשלנות רפואית בהקשר של תסמונת הפיברומיאלגיה, על האפשרות להגשת תביעת פיצויים במקרים הללו והדרך בה חוות דעת רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה יכולה לשפר את סיכויי ההצלחה של התביעה.

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה – שילוב בעייתי במיוחד

כל אדם שסובל מתסמונת הפיברומיאלגיה, סובל גם מפגיעה קשה ביכולת תפקוד הכללית שלו, מה שמטבע הדברים מתעצם וגדל במקומות שבהם רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה נפגשות. הבעיה הגדולה ביותר בהקשר לתסמונת הפיברומיאלגיה היא שנכון למועד כתיבת שורות אלו, טרם זוהה טיפול שידוע באופן ודאי ככזה שיכול לרפא לחלוטין את האנשים שסובלים מפיברומיאלגיה.

אמנם קיימים טיפולים שונים ומגוון המלצות לביצוע התאמות באורח החיים, לטובת הקלת תסמיני הפיברומיאלגיה, אך לאו דווקא טיפול אחד ויחיד שעובד בכל המקרים. בהקשר לטיפול בתסמונת זו נדרשים לא מעט ניסויה וטעיה, והתהליך להשבת השליטה של המטופל בחייו, עלול לארוך זמן.

דווקא משום כך, האבחון המוקדם של הפיברומיאלגיה ופרואקטיביות מצד הרופא המטפל המתבטאת בהפניית המטופל לטיפולים שונים, הם חיוניים מאוד.

 

ביטוייה של רשלנות רפואית בהקשר של תסמונת הפיברומיאלגיה

רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה עלולות להצטלב במספר צמתים, וביניהן: במהלך הפניה לרופא המשפחה למטרת אבחון ראשוני של הבעיה, או מול רופא מומחה שאמור לדעת לזהות את התסמונת ולהתאים למטופל/ת פתרונות רלוונטיים. רופאים עשויים אף לאבחן את תסמונת הפיברומיאלגיה באופן שגוי, לא להעריך כהלכה את חומרת התסמינים, או להתעלם כליל מן הקשר בין התסמונת לגורמי סיכון שונים.

חוות דעת רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה
חוות דעת רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

ההשלכות של מפגש בין רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

חשוב להבין שכל עיכוב בזיהוי הבעיה ובטיפול בפיברומיאלגיה, הנובעים מהזנחת המטופל מצד רופאיו – עלול להוביל לא רק לפגיעה קשה יותר בבריאותו הפיזית של המטופל, אלא לא פחות מכך – גם להחמרה משמעותית במצבו הנפשי, ועל כך כאמור, מישהו צריך לתת את הדין.

 

על האפשרות להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה

בהמשך לאמור לעיל, במקרים שבהם לא נעשה מאמץ מספק מצד רופאיו של החולה כדי להגיע לפתרון שיקל עליו בניהול התסמינים שמהם הוא סובל, ישנו מקום לפנות לעורך דין ולשקול את הגשתה של תביעה אזרחית כנגד אותם גורמים בגיבוי חוות דעת מקצועית של רופא המתמחה בפיברומיאלגיה.

 

מי עשוי להזדקק לחוות דעת רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה?

אנשים שסובלים מפיברומיאלגיה סובלים מאוד משום שכל פעולה פשוטה שהם מבצעים בחיי היומיום שלהם, עלולה לגרום לכאבים, מה שמשפיע על אורח החיים שלהם לרעה מאוד. חשוב לציין ש – 95 אחוזים מקרב האנשים הסובלים מהתסמונת הינם נשים, ובפרט נשים בגילאי 35 עד 55.

לנשים הסובלות מתסמונת הפיברומילאגיה ישנה נטיה לסבול גם מכאבים בדרכי השתן, בחזה ובמפשעה, כך שהסבל הוא גדול אפילו יותר עבורן. לכן נשים הן גם הנפגעות העיקריות של רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה ומהוות מועמדות מתאימות להגשת תביעות נזיקין בשל כך.

את התביעות הללו, כאמור, מומלץ לגבות בחוות דעת של רופא מוביל המתמחה בתסמונת הפיברומיאלגיה שיכול להעיד על איכות הטיפול שניתן לנפגעת או נשלל ממנה.

 

הדרך בה חוות דעת רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה יכולה לשפר את סיכויי ההצלחה של התביעה

חוות דעת של מומחה מתחום הפיברומיאלגיה עשויה להטות את כל דעתם של שופטי בית המשפט שדן בתביעה לטובת התובע/ת, ולכן עורך דין רשלנות רפואית אשר מתמחה בתחום, נוהג לטפח קשרים איתנים עם גורמים רפואיים, במטרה להשיג עבור מיוצגיו חוות דעת מרופאים מומחים מן השורה הראשונה.

הצגה של עדות מרופא מומחה מוביל במסגרת ההליך המשפטי, תורמת מאוד לשיפור הסיכויים לקבלת פיצויים בסכום מכובד שיסייע לנפגעי המחדל להתמודד עם אתגרי היומיום הנגזרים מן התסמונת שלא טופלה כהלכה.

 

מה תפקידו של הרופא המומחה שמספק לתובע חוות דעת רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה?

העבודה של רופא מומחה המציג חוות דעת רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה בתור עד תביעה, היא למעשה להוכיח את דבר קיומו של קשר עובדתי בין המחדלים הרפואיים שמהם נפגע התובע לבין הנזק שנגרם לבריאותו. קשר זה אינו בהכרח קשר בלתי אמצעי בכל המקרים.

עם זאת, ככל שבאבחון התסמונת או בטיפול בה, נעשו מחדלים וניתן להוכיח שרופאיו של המטופל יכלו להימנע מהם, אם היו פועלים לפי אמות המידה המקצועיות המקובלות, הרי שקיים סיכוי לכך שבית המשפט יכריע בתביעה לטובת התובע.

 

בשורה התחתונה

אף שאת הסבל והכאב שהינם מנת חלקם של חולי הפיברומיאלגיה, קשה עד בלתי אפשרי לבטל, חשוב לדעת שהגשת תביעת נזיקין בגיבוי של חוות דעת רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה, כן יכולה לתרום לכיסוי ההוצאות הרפואיות והקלה בפגיעה הכלכלית שההתמודדות עם התסמונת הובילה אליהן.

לכן מן הראוי שאנשים שנפגעו מרשלנות רפואית ופיברומיאלגיה יהיו מודעים לאפשרות להגשת תביעת פיצויים נגד הרופאים שלא פעלו כנדרש כדי לסייע להם להתמודד עם הבעיה.

 

מעוניינים במידע נוסף בנושא חוות דעת רשלנות רפואית ופיברומיאלגיה? אצלנו בנבחרת המשפטית, תוכלו ללמוד לעומק על דיני רשלנות רפואית, ולמצוא עורך דין רשלנות רפואית מנוסה שישמח לסייע לכם במימוש זכויותיכם.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כדורים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של