חוות דעת רשלנות רפואית מחלות לב

מחלות לב נמנות עם המחלות המסוכנות ביותר לאדם. מי שסובל ממחלת לב חשוף למגוון רחב של סכנות, שהמשמעותית ביותר ביניהן היא סכנת המוות. בגלל אופי הבעיה והמורכבות שלה, יש חשיבות רבה לחוות דעת נכונה של הרפאים. פעולות רפואיות או חוות דעת שגויות מהוות רשלנות רפואית.

עם זאת, הגשת תביעה אפשרית אך ורק אם נגרמו נזקים למטופל. מהי בעצם רשלנות רפואית ואיך היא מוגדרת בחוק? מהי חוות דעת רשלנות רפואית מחלות לב ולמה חשוב להעניק חוות דעת נכונה, מקצועית ומבוססת? מתי ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית במחלות לב? למה חשוב להסתייע בעורך דין מקצועי המתמחה ברשלנות מקצועית? בשורות להלן נשיב לשאלות הללו בצורה מקצועית וברורה.

 

רשלנות רפואית וההגדרה החוקית שלה

אחת התוצאות של התקדמות במחקר הרפואי ובטיפולים הרפואיים בעידן המודרני, היא יצירת פרוטוקולים קבועים להתנהגות במצבים רפואיים שונים. הפרוטוקולים כאמור מגלמים את הטיפול המצופה, תוך נקיטת אמצעי הזהירות המתבקשים. שוב ושוב הוכח שרופאים הפועלים על פי אמות המידה המקובלות שומרים על חייהם ובריאותם של המטופלים.

במקרים רבים, הפעילות הרפואית אף מסייעת למטופל לשפר את מצבו הבריאותי ואפילו להחלים ממחלה או מבעיה רפואית. רופא אשר מחליט לחרוג מהפרוטוקולים, או שאיננו נוקט באמצעי הזהירות המתבקשים, חוטא ברשלנות רפואית. הבעיה הופכת חמורה שבעתיים אם למטופל נגרמו נזקים של ממש בגלל השגיאות של הרופא.

 

חוות דעת רשלנות רפואית מחלות לב והחשיבות שלה

הלב הוא אחד האברים החיוניים ביותר לשמירה על החיים ועל הבריאות. העדר טיפול, או טיפול בלתי הולם בו, עלול לגרום נזקים בלתי הפיכים למטופל. הנזקים ילוו אותו לאורך שנים ואף לכל אורך חייו. לפיכך, כאשר מטופל מגיע עם תלונות, חשוב לתת חוות דעת מדויקת ומבוססת.

חוות דעת רשלנות רפואית מחלות לב משפיעה על שני תחומים עיקריים:

  1. קביעת חומרת מצבו של המטופל בהתאם לחוות הדעת: רופא שאיננו מאבחן נכונה את חומרת המצב, עלול לייחס תופעות מסוימות למחלות או בעיות פיזיולוגיות אחרות ובכך להחמיץ בעצם את האפשרות לטפל בחולה ביעילות.
  2. קביעת אופן הטיפול: חוות הדעת הרפואית משפיעה באופן מובהק על אופן הטיפול שניתן למטופל. ככל שחוות הדעת היא מדויקת ומפורטת יותר, כך הטיפול שיינתן למטופל יהיה נכון יותר ויתאים יותר לנסיבות.

לעיתים קרובות, ועל אחת כמה וכמה כשהדבר נוגע למחלות לב, אופן הטיפול משפיע על ההחלמה של המטופל ומגדיל את הסיכויים שלו להחלים. חוות דעת שגויה תגרום לכך שלמטופל יינתן טיפול שלא רק שלא יסייע, אלא הוא עלול לפגוע בו. חוות דעת רשלנות רפואית מחלות לב עלולה להיות עילה לתביעת פיצויים במקרה של החמרה במצבו הרפואי של המטופל, או במקרה מוות חלילה.

חוות דעת רשלנות רפואית מחלות לב
חוות דעת רשלנות רפואית מחלות לב

מתי ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית במחלות לב

כשמדובר במחלות בכלל, ובמחלות לב בפרט, הרשלנות הרפואית יכולה להיגרם בשני השלבים העיקריים של הטיפול בבעיה – האבחון, ולאחריו הטיפול בבעיה, כפי שיפורט להלן:

  1. חוות דעת רשלנות רפואית מחלות לב: השלב הראשון בטיפול בבעיה רפואית, כולל בעיה בלב, היא האבחנה הרפואית. האבחנה הרפואית פירושה זיהוי הבעיה מוקדם ככל האפשר ובצורה נכונה ככל שניתן. לעזרתו של הרופא המאבחן באה ההיסטוריה המשפחתית והאישית של המטופל. עם יש לו במשפחה מקרים קודמים של בעיות לב, הרי שאם הוא מתלונן על בעיות מסוימות או אם יש לו סימפטומים מסוימים, יש לייחס אותם למחלת לב אפשרית.
  2. התייחסות לגורמי סיכון אצל המטופל: אבחון בעיית לב מחייבת התייחסות גם לגורמי סיכון שהמטופל חשוף אליהם. עם גורמי הסיכון האפשריים ניתן למנות תורשה, השמנה או עישון. בנוסף, יש גורמי סיכון שאינם תלויים בהכרח במטופל – כגון עיסוק מקצועי המגדיל את הסיכון אצל המטופל. למשל – עבודה במקום צפוף, חם ושיש בו חשיפה מרובה לעשן.

בהתאם לגורמי הסיכון, הרופא חייב לשלוח את המטופל לבדיקות שיאששו או יפריכו את החששות של הרופא – בדיקות א.ק.ג, וכן בדיקות משלימות נוספות.

 

לאילו נושאים מתייחסת חוות דעת רשלנות רפואית מחלות לב?

לאחר שהרופא אבחן את הבעיה, חשוב לשלוח את המטופל במהירות הרבה ביותר לקבלת טיפול הולם. עם הטיפולים האפשריים ניתן למנות רישום תרופות לטיפול בבעיה אפשרית, שינויים באורח החיים ולעיתים אפילו צנתור, במטרה להסיר חסמים בזרימת הדם ללב.

במקרים חמורים יותר יישלח המטפל לניתוחים מסובכים אחרים, כגון ניתוח מעקפים. הימנעות מטיפול הולם או ייחוס תסמינים שונים למחלות או לבעיות אחרות, עלול לפגוע במטופל ואף לסכן את חייו. כאשר מתבקשת חוות דעת רשלנות רפואית מחלות לב, בוחן איש המקצוע את ההתנהלות של הרופאים שאליהם פנה המטופל ואת הטיפולים שהוצעו לו.

 

מתי ניתן להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית בטיפול במחלת לב

תביעה בגין רשלנות רפואית כאמור ניתן להגיש אם הרשלנות הרפואית הביאה להחמרה במצבו של המטופל. בנוסף למסמכים הרפואיים הקיימים בתיק, יזמינו עורכי הדין של התובע חוות דעת רשלנות רפואית מחלות לב אצל מומחה בתחום.

אם חוות הדעת כאמור תאשש את האפשרות לקיומה של רשלנות רפואית, ואם למטופל נגרמו נזקים כתוצאה מהאבחנה השגויה, כי אז הגשת התביעה היא מתבקשת. חשוב להגיש את הבקשה בהקדם, אבל אפשר להגיש אותה גם אם עברו עד 7 שנים ממועד הניתוח, או הסימפטומים הראשונים המעידים על בעיה רפואית כתוצאה מטיפול שגוי.

 

עורך דין והחשיבות שלו בדרך לקבלת פיצויים בגין רשלנות רפואית

הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית מחייבת היכרות מעמיקה הן עם התחום הרפואי שהתביעה מתייחסת אליו והן עם אופן ההתנהלות המצופה מרופאים המתמחים בו. בנוסף, חשוב להכיר גם את מגוון האמצעים הקיימים ומידת היעילות שלהם. עורך דין מיומן יקבל לידיו את התיק של המטופל ויבחן אותו ביסודיות.

בשלב הבא הוא יבקש חוות דעת רשלנות רפואית מחלות לב מרופה בעל ניסיון המתמחה בתחום. בשלב הבא, אחרי שיתברר שהרופאים המטפלים אכן חרגו מהפרוטוקול ולא נהגו במידת הזהירות המתבקשת, יגיש עורך הדין תביעה בשם הלקוח שלו. עורך הדין גם ילווה את הלקוח לכל אורך התביעה עד לפסיקה של השופט ולקביעת הפיצויים בתיק.

רשלנות רפואית יכולה להתרחש למשל בקביעות רשלניות של הרופא, שלא מאבחנות נכונה את מצבו של המטופל ומחמירות או מקלות בחומרת המצב. דוגמה נוספת לרשלנות רפואית אפשרית היא קביעת הליך טיפול שאינו תואם את חומרת מצבו של המטופל, וכך גם לא מטפל במצב האמיתי ביעילות.
כן. במידה והאבחנה הרפואית של הרופא הייתה שגויה, ואבחנה זו גררה גם טיפול רפואי שגוי או אי הפנייה לכל הבדיקות הדרושות, ובשל כך נגרם למטופל נזק – ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית. חשוב לדעת שכדי לצלוח את התביעה, יש לבסס את הקשר הסיבתי שבין הנזק לבין ההתרשלות.
הגשת התביעה אפשרית כאשר ניתן להוכיח שלושה מרכיבים בתביעה: נזק גוף שנגרם למטופל, התרשלות של הגורם הרפואי המטפל, וקשר סיבתי בין הנזק לבין ההתרשלות (כלומר שלולא הרופא היה מתרשל בתפקידו, לא היה נגרם הנזק). כאשר מבססים את שלושת הרכיבים, סיכויי התביעה עולים.
עורך דין רשלנות רפואית עוסק בתחום הרשלנות הרפואית באופן יום יומי, ולכן הוא בעל ניסיון ומיומנות רבה בהגשת תביעות מסוג זה. עורך הדין ידאג להוכחת שלושת רכיבי התביעה ולהבאת חוות דעת מומחה, כך שבית המשפט יפסוק לטובתכם סכום פיצויים שהולם את הנזק שנגרם לכם.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
איש מחזיק בלב

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של