חוות דעת רשלנות רפואית מחלת קרוהן

קרוהן הינה מחלה דלקתית של המעי, אשר פוגמת באופן משמעותי באיכות החיים. מכיוון שהמחלה הינה כרונית וממושכת, עלול המטופל לפגוש במהלך המחלה רופאים ומומחים רבים. כך הוא עלול לחוות רשלנות רפואית, אשר תפגע בסיכויי החלמתו ובשיפור איכות חייו. בכל מקרה של רשלנות רפואית, יש להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל ללוות את התהליך, לוודא את הצדקת התביעה ויעריך את עלותה.

כדי להוכיח בבית המשפט כי הרופא המטפל לא פעל על פי מה שמצופה מהרופא הסביר, יידרש עורך הדין להביא למשפט חוות דעת מקצועית, מרופאים מומחים בתחום, מתחום הרפואה והכירורגיה של מערכת העיכול, אשר יוכלו לפרט ולהדגים לגבי הפעולה החריגה ומשמעותה מבחינת תשלום דמי פיצויים.

 

מחלת קרוהן ומשמעותה לאיכות חייו של המטופל

מחלת קרוהן הינה מחלה כרונית, אשר מתבטאת בהתקפות חוזרות ובתקופת רגיעה בין לבין. המחלה פוגעת בדופן המעי, עד כדי יצירת דלקות באיברי מערכת העיכול כמו הוושט, התריסריון, המעי על כל חלקיו והקיבה. בזמן התקף דלקתי, עלול המטופל לסבול משלשולים, כאבי בטן, חום, פגיעה בספיגת המזון, ירידה במשקל, עייפות ועוד מספר תסמינים אשר פוגעים באופן משמעותי באיכות החיים.

בזמן ההתקף ניתנים למטופל סטרואידים, אנטיביוטיקה, תרופות ביולוגיות ותרופות אנטי דלקתיות. אך לפעמים, אין ברירה והמטופל יהיה חייב לעבור גם ניתוח, במצב מחלה אשר מחייב זאת. כאשר לא ניתן טיפול בזמן, עלול המטופל אף לסבול יותר מכך, ולפתח סיבוכים ונזקים משניים.

מחלת קרוהן יכולה להתגלות בבדיקות כמו קולונוסקופיה וגסטרוסקופיה או בדיקות הדמיה נוספות. המטופל, החולה בקרוהן חייב להיות במעקב צמוד אצל הרופא המטפל, כדי לוודא שלא מתפתחים סיבוכים או הידרדרות, מכיוון שאנשים אלה נמצאים בסיכון מוגבר להתפתחות סרטן המעי הגס, למשל.

חוות דעת רשלנות רפואית מחלת קרוהן
חוות דעת רשלנות רפואית מחלת קרוהן

רשלנות רפואית במחלת קרוהן

רשלנות רפואית במחלת קרוהן יכולה להתרחש על רקע אי אבחון בזמן של המחלה, או אי טיפול מיידי בתסמינים, חוסר מעקב אחר החולה או פיענוח לקוי של הבדיקות. כמו כן, הרופא המטפל יפעל ברשלנות אם הוא לא יסביר את התמונה הרחבה למטופל, לרבות הצורך בשינוי תזונתי, סביבתי  או טיפולי.

מכיוון שמחלת קרוהן נעשית אגרסיבית יותר במהלך השנים, וחמורה יותר יש לעקוב באופן צמוד אחר המטופל, ולבצע בדיקות פולשניות יותר בכל תקופת זמן נדרשת. כיום אין עדיין טיפול אחד אשר יוכל לסייע למטופל, ולכן יש לנסות מספר אופציות אשר מטרתן הכללית היא להגדיל את המרחקים בין תקופות הדלקת, ובכך לשפר הן את איכות החיים והן את הנזקים הצפויים מדלקות רבות.

סיבוכים שיכולים להופיע, אם המחלה לא מנוהלת באופן תקין הן פרפורציות (נקבים) בדופן המעי, אבצסים ועד חסימת מעיים. סיבוכים אלה הינם מסכני חיים, וחייבים להיות מטופלים באופן מיידי. נזק ישיר של רשלנות רפואית עלול להתבטא למשל בכריתת מקטע מהמעי, אשר ניזוק באופן בלתי הפיך מהדלקת.

 

תביעת רשלנות רפואית מחלת קרוהן

כאשר ישנו חשש כי התרחשה רשלנות רפואית באחד משלבי המחלה, באבחון, בטיפול או במעקב, יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לסייע בניהול תיק התביעה. כך, בשלב הראשון, עורך הדין יאסוף את כל פרטי התיק, לרבות האבחון הראשוני, הטיפולים והבדיקות שעבר המטופל, המלצות לטיפול, פיענוח בדיקות, ולפעמים אף הקלטות של שיחות בין המטופל לרופא המטפל.

לאחר איסוף החומר, יוכל עורך הדין להתחקות אחר השתלשלות האירועים ולוודא את הצדקת התביעה. במשפט, יידרש עורך הדין להוכיח כי הנזק שנגרם למטופל נבע באופן ישיר מהפעולה הרשלנית שנעשתה, וכי הרופא לא פעל על פי מה שהיה מצופה מהרופא הסביר לפעול.

יש לזכור כי לרופא המטפל ישנה אחריות כלפי מטופליו, לשלומם ובריאותם הפיזית והנפשית כאחד, ולכן עליו להקדיש את כל תשומת הלב לתסמינים, לתלונות המובאות לידיעתו ולהמשך הבירור עד האבחון או אשר יינתן פתרון לבעיה. כדי להוכיח את עיקרון הרופא הסביר יידרש עורך הדין להסתייע בחוות דעת מומחים מהתחום.

 

על נחיצותה של חוות דעת רשלנות רפואית מחלת קרוהן

חוות דעת רשלנות רפואית מחלת קרוהן עשויה להפוך את המשפט מכישלון להצלחה, במובן של תשלום דמי פיצויים. כך למשל חוות דעת, אשר תינתן מרופאים מומחים מהתחום, גסטרולוגים אשר מתמחים במערכות מערכת העיכול בכלל ובקרוהן בפרט, תוכל לפרט לגבי הפעולה החריגה שנעשתה ולהדגים זאת ממקרים דומים שהתרחשו אך הובילו לתוצאות שונות.

בנוסף לכך, מכיוון שמשפטים העוסקים ברשלנות רפואית הינם עמוסים במונחים מקצועיים, רק מומחה אשר מגיע מהתחום הרפואי יוכל להוביל את השומעים במשפט ואת השופט בנבכי המקרה עד למסקנה המתבקשת לתשלום דמי פיצויים. למעשה, ללא חוות דעת מומחים, משפט רשלנות רפואית לא יוכל להתקיים, ובית המשפט יענה בשלילה לתביעה.

 

לסיכום

חוות דעת רשלנות רפואית מחלת קרוהן הינה חיונית וקריטית להצלחת המשפט, במובן של תשלום דמי פיצויים. השופט, אשר אינו איש מקצוע רפואי נוטה לקבל את חוות הדעת של המומחים בתיק, אשר יכולים להדגים את עקרון הרופא הסביר באמצעות הבאת מקרים דומים שהתרחשו עם תוצאות שונות, תוך כדי ביאור המונחים המקצועיים-הרפואיים הקיימים בתיק.

עורך דין רשלנות רפואית, אשר מנהל את תיק התביעה יוכל בנוסף, לפרט את השתלשלות האירועים, להציג את הנזק שנגרם למטופל ואת הצדקת התביעה. מחלת קרוהן הינה מחלה כרונית, אשר מערבת התקפים חוזרים ונשנים. הרופא המטפל מחויב לשלומו ובריאותו של המטופל, בכל האספקטים של חייו, ולכן עליו לנהוג בזהירות ובתשומת לב בהמלצותיו, פענוח הבדיקות, אבחון ומעקב צמוד אחר המטופל ועוד.

כאשר הוא לא פועל כפי שהיה מצופה ממנו לפעול, או כפי שהרופא הסביר היה צריך לפעול, הוא עלול למצוא עצמו חשוף לתביעת רשלנות רפואית.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
לב

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של