חוות דעת רשלנות רפואית ממחלת טיי זקס

מחלת טיי זקס הינה מחלה תורשתית חשוכת מרפא, אשר לרוב, הילדים הלוקים בה לא יחיו עד גיל שנה. לכן, נעשים מאמצים כדי לגלות את המחלה כבר בהריון, כדי שאפשר יהיה לחסוך כמה שיותר מוקדם לעובר ולבני המשפחה חיי סבל וכאב.

במקרה והתרחשה רשלנות רפואית והרופא המטפל לא שלח את המטופלת לבדיקות הנדרשות, למרות גורמי הסיכון הקיימים, יש לפנות לייעוץ אצל עורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לייעץ לגבי התביעה ויאמוד את ערכה. כדי להוכיח, במהלך המשפט את הצדקת התביעה, יידרש עורך הדין להביא חוות דעת רשלנות רפואית מחלת טיי זקס, ממומחים בתחום, כמו גניקולוגים, וגניטיקאים ומומחי מחלות גנטיות.

חוות דעת זו עשויה להפוך משפט כושל למשפט מוצלח, מבחינת עלות וגובה דמי הפיצויים שישולמו לתובעים.

 

מהי מחלת טיי זקס

מחלת טיי זקס הינה מחלה תורשתית, נדירה באופן יחסי, חשוכת מרפא. הילדים הנולדים חולים, עלולים לחיות עד גיל שנה בערך בשל פגיעה משמעותית במערכת העצבים. לכן, טרם ההיריון או בשלביו הראשונים, נעשות בדיקות גנטיות, בעיקר להורים אשר נמצאים כבעלי גורמי סיכון, המתבטא במוצא אשכנזי.

מכיוון שהמחלה הינה רצסיבית, כלומר מורשת על ידי שני ההורים, מספיק לבדוק את אחד ההורים, כדי לקבל מידע על נשאות העובר. הפגם הגנטי במחלת טיי זקס הוא פגיעה באנזים המפרק חומצות שומן, המצטברות במערכת העצבים המרכזית עד כדי הרס מלא שלה. את התסמינים, הכוללים פיגור שכלי, אובדן ראיה ושמיעה, פרכוסים ושיתוק, אפשר יהיה לגלות בחודשיו הראשונים לחיים של התינוק.

 

מניעת העברת מחלת טיי זקס לעוברים

בכדי למנוע הריונות עם עוברים אשר נושאים את המחלה, וכדי למנוע נזק וכאב מאוחרים יותר, נעשות בדיקות מקדימות כבר בשלבי טרום ההיריון, או בשלבים הראשונים של ההיריון. הורים הנושאים עימם גורמי סיכון, המתבטאים במוצא אשכנזי חלקי או מלא, מוצא צפון אפריקאי או רקע והיסטוריה משפחתית של המחלה, יידרשו להיות מודעים לכך באופן מוגבר, ולעבור את הבדיקות המקדימות.

חוות דעת רשלנות רפואית ממחלת טיי זקס
חוות דעת רשלנות רפואית ממחלת טיי זקס

ישנן מספר בדיקות אשר יכולות, ברמת ודאות גבוהה לזהות מחלת טיי זקס, והן בדיקת דם, אשר לרוב הגבר יעשה זאת מכיוון שתוצאת נשאות בהריון פחות מדויקת, סיסי שילייה ומי שפיר. מבחינת עלות הבדיקות, בדיקות אלה ממומנות על ידי משרד הבריאות. במקרה ומתגלה כי העובר נשא, יומלץ להם על הפסקת היריון.

כיצד מתבטאת רשלנות רפואית מחלת טיי זקס

מכיוון שמחלת טיי זקס הינה מחלה קשה וחסרת תקווה, יש לעשות הכל כדי למנוע לידת תינוק חולה. רשלנות רפואית במקרה זה עלולה להתרחש כאשר הרופא המטפל לא מיידע את ההורים לעתיד על הצורך בבדיקות מקדימות, לאור גורמי הסיכון ומוצאם, או כאשר הוא לא משלים את הבדיקות ושולח לבדיקות במהלך ההריון כמו סיסי שיליה ומי שפיר, או כאשר פיענוח הבדיקה נעשה באופן כושל ולקוי.

כך או כך, תוצאות הרשלנות, עלולות להסתיים בלידת עובר חולה אשר חייו וחיי בני משפחתו עלולים לכלול סבל וכאב.

 

תביעת רשלנות רפואית מחלת טיי זקס

כאשר מתעורר חשש לרשלנות רפואית יש להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל לוודא ולברר את כל הפרטים של המקרה האמור. עורך הדין יידרש לאסוף את כל המידע הרפואי והמקצועי בתיק, כדי לנסות להתחקות אחר השתלשלות האירועים כפי שהיא התרחשה במציאות.

למעשה בדומה לתביעות רשלנות רפואית אחרות, גם במקרה זה צריך עורך הדין להוכיח כי הרופא המטפל לא פעל על פי מה שהיה מצופה מהרופא הסביר. לרופא מטפל ישנה אחריות כלפי מטופליו, כך שהוא צריך לדאוג ולוודא, מעל לכל ספק, כי הם בטוחים ובריאים. במקרה של אי שליחה לבדיקה או חוסר תשומת לב מלאה ללקיחת אנמנזה עמוקה וכוללנית, עלול הרופא לחטוא לתפקידו ולהיות חשוף לתביעה של רשלנות רפואית.

בכדי להוכיח את השאלה המרכזית העומדת בבסיסי המשפט, לגבי עיקרון הרופא הסביר, יידרש עורך הדין להביא למשפט חוות דעת של רופאים מומחים מהתחום.

 

חשיבותה הרבה של חוות דעת רשלנות רפואית מחלת טיי זקס

חוות דעת רשלנות רפואית מחלת טיי זקס יכולה להפוך את המשפט מכישלון להצלחה, במובן של קבלת דמי פיצויים. מכיוון שמשפטים העוסקים ברשלנות רפואית הינם משפטים הכוללים מונחים רפואיים רבים, ודורשים רמת ידע מקצועית מסוימת, יש צורך קריטי וחיוני בחוות דעת של מומחים.

עורך הדין ידרש להביא למשפט חוות דעת של מומחים מתחום הגנטיקה או הגניקולוגיה, אשר יוכלו לפרט את המקרה האמור, ולהדגים את הפעולה החריגה שנעשתה על סמך מקרים דומים אחרים אשר תוצאתם הייתה שונה. עלותם של הרופאים המומחים, אשר נותנים את חוות דעתם עלולה להיות גבוהה, אולם היא עשויה להצדיק עצמה כאשר יפסקו לטובת התובעים סכום גבוה של דמי פיצויים.

 

לסיכום

חוות דעת רשלנות רפואית טיי זקס הינה קריטית ומשמעותית לניהול המשפט, ולהוכחת עיקרון הרופא הסביר. מחלת טיי זקס הינה מחלה קשה וחשוכת מרפא, ולכן רופא האחראי על שלומם ובריאותם של מטופליו, חייב לעשות כל מה שהוא יכול כדי למנוע מהם חיי כאב וסבל. ישנן כיום בדיקות, אשר מזהות ברמת וודאות גבוהה, את מחלת טיי זקס, הנעשות טרום ההיריון או בשלביו הראשונים.

במקרה ולא שלח הרופא את ההורים העתידיים לבדיקות האמורות, או ביצע פיענוח לקוי של הבדיקות הוא עלול להיות חשוף לתביעה של רשלנות רפואית. עורך דין רשלנות רפואית, אשר מנהל את תיק התביעה, ינסה להוכיח במהלך המשפט כי הרופא המטפל לא פעל על פי עקרון הרופא הסביר ועל פי מה שהיה מצופה ממנו לפעול.

המומחים מתחומי הגנטיקה והגניקולוגיה אשר ישמשו כמומחים אובייקטיבים יוכלו לסייע בהוכחה זו ולהוביל לפסיקת תשלום פיצויים לתובעים.

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
וירוס

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של