חוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס

תביעות רשלנות רפואית הנוגעות לכשלים באבחון, בטיפול או במעקב אחר סרטן המעי הגס, אינן עניין חריג בבתי המשפט בישראל. למרבה הצער, מדובר במחדל רפואי שמטופלים לא מעטים נפגעים ממנו, בעקבות רשלנות מצד רופאים, אחיות או עובדי מעבדה. במסגרת תביעת רשלנות רפואית, מוצגת בדרך כלל חוות דעת של רופא מומחה המעיד בבית המשפט לטובת התביעה.

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס, נועדה להוכיח כי עילת התביעה היא מוצדקת וכי המחדל לו טוען הצד התובע, הוא אכן בבחינת רשלנות רפואית המצדיקה תשלום פיצויים על ידי הנתבע. היה ונפגעתם ממקרה של רשלנות רפואית בסרטן המעי הגס, ייתכן בהחלט כי יש מקום להגשת תביעת נזיקין המגובה בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס, כפי שנפרט במאמר הבא.

המקרים שבהם עולה הצורך בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס

כאשר עסקינן במקרים של רשלנות רפואית הנוגעת לאבחון של סרטן המעי הגס, הטיפול בו, או המעקב אחריו, אין עוררין על כך שמדובר בהשלכות מרחיקות לכת עבור הנפגעים. מקרים שבהם מתרחשים מחדלים רפואיים בהקשר לאבחון או לטיפול בסרטן המעי הגס, מאופיינים בדרך כלל בהתדרדרות מהירה במצבם הרפואי של המטופלים ושעורי תמותה גבוהים במיוחד.

לכן כאשר מתעורר חשד לכך שהחולה לא זכה לקבל טיפול רפואי התואם את הסטנדרט המקצועי המצופה מגורמי רפואה בימינו, נוהגים הוא או בני משפחתו לפנות לקבלת חוות דעת מקצועית של אונקולוג או רופא גסטרו מומחה, במטרה לזהות אם ישנה הצדקה להגשת תביעת רשלנות רפואית.

 

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס ומבחן "הרופא הסביר"

אחת המטרות העיקריות שלשמן נהוג להציג חוות דעת של רופא מומחה במסגרת תביעות רשלנות רפואית, הינה כדי להוכיח לבית המשפט כי הרופא הנתבע לא פעל על פי אמות המידה המקצועיות שכל רופא אחר בתחומו מחויב להתנהל לפיהן.

אומדן זה נקרא "מבחן הרופא הסביר" ורופא מומחה שמספק חוות דעת מקצועית בתביעות נזיקין המוגשות במקרי רשלנות רפואית, יכול להעיד האם ניתן היה לצפות מן הנתבע לפעול אחרת בנסיבות המקרה על מנת לשפר את סיכויי החלמתו של המטופל, ולמנוע את הנזקים שנגרמו לו (או לכל הפחות להפחית מהיקפם ומחומרתם).

למשל, על ידי הפניית המטופל לבדיקות אבחון רלוונטיות שיכולות היו לסייע בגילוי המחלה במועד מוקדם יותר, הפנייתו לטיפולים המתאימים, או ביצוע מעקב כנדרש למניעת הישנות המחלה.

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס
חוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי

כיצד חוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס מסייעת לקבלת פיצויים לתובע?

ככל שחוות הדעת שמספק רופא מומחה מטעם התביעה, מעידה על כך שהרופא הנתבע חרג מפרוטוקולי האבחון, הטיפול או המעקב המקובלים בתחומו, ועל קיומו של קשר ישיר בין אופן ההתנהלות של הנתבע  לבין הנזק שנגרם לתובע – כך גדלים הסיכויים לכך שבית המשפט יפסוק לטובת התובע וידרוש מן הרופא הנתבע לשלם לו פיצויים.

 

מי יכול לספק חוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס?

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס, מסופקת על ידי רופאים מומחים אשר עוסקים בתחום הגסטרואנטרולוגיה (מחלות מערכת העיכול), ו/או על ידי מומחים למחלות אונקולוגיות (סרטניות) של מערכת העיכול.

 

כמה עולה להשיג חוות דעת רשלנות רפואית  סרטן המעי הגס?

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס, אף שאיננה ניתנת ללא עלות, ועלולה גם להגיע לסכומים גבוהים למדי, נוטה להגדיל באופן משמעותי ביותר את הסיכוי להצלחת התביעה.

הצגת עדות מטעם רופאים מובילים בתחומם במסגרת תביעת הרשלנות הרפואית, מעלה בדרך כלל את הסבירות להרשעת הגורם האחראי למחדל ברשלנות, ולכך שבית המשפט הדן בתביעה יכריע לטובת התובע, ויפסוק לחובת הנאשם תשלום של פיצוי כספי משמעותי לנפגע/ת.

 

איפה מוצאים רופא מומחה שמספק חוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס?

מתוקף תפקידו של עו"ד המספק ייצוג משפטי למגישי תביעות נזיקין בעקבות מקרי רשלנות רפואית, עורך הדין אחראי להציג את הצד של נפגעי הרשלנות בבית המשפט ואת הגרסא שלהם לאירועים שפגעו במצבם הבריאותי.

על מנת שמטופל שנגרמו לו נזקים כבדים בעקבות מחדל רפואי הנוגע לאבחון, לטיפול או למעקב אחר סרטן המעי הגס, יוכל לקבל פיצויים ראויים על הוצאותי, ועל עוגמת הנפש שנגרמה לו, עורך דינו ידרש להוכיח לבית המשפט העוסק בתביעתו שישנו קשר ראייתי חד משמעי בין ההחלטות של הרופא הנתבע לבין הנזקים שלהם התובע טוען.

לצורך כך, עו"ד רשלנות רפואית עובדים עם רשימה של רופאים מומחים המספקים לנפגעי רשלנות רפואית חוות דעת רפואיות מקצועיות, לגיבוי טענות התביעה בבית המשפט.

 

תחומי האחריות הנוספים של עורך הדין בתביעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס

ככלל, עורך דין אשר מייצג נפגעי רשלנות רפואית בתביעות פיצויים, אחראי בנוסף להשגת חוות דעת מרופאים מומחים, גם על בנייתו של תיק הראיות של התביעה אשר כולל מגוון ראיות שנאספו במהלך הטיפול הרפואי שהוענק למרשו, לרבות תיעוד רפואי רלוונטי, ופסקי דין מתיקים דומים שעשויים להעיד על מגמה פסיקתית רלוונטית.

בעזרת החומרים הללו, עורך הדין שואף לשכנע את הישות המשפטית שעוסקת בתיקם של מיוצגיו, שאכן נעשה להם עוול רפואי חמור אותו אפשר היה למנוע עם הקפדה מספקת על התנהלות מקצועית ראויה מצד המערכת הרפואית.

 

בשורה התחתונה

סרטן המעי הגס הינו מחלה קשה מאין כמוה ולכן היא מחייבת אבחון מהיר, טיפול מדויק ויעיל ומעקב צמוד אחר מהלכה. במקרים שבהם חולים בסרטן המעי הגס מטופלים על ידי רופאים שאינם פועלים כנדרש מהם ועקב כך סיכויי ההחלמה שלהם פוחתים, יש לשקול את האפשרות לגשת תביעת פיצויים שתגובה בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס. בהצלחה!

 

מעוניינים לדעת עוד על חוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס? כאן בנבחרת המשפטית תמצאו את כל המידע שתזדקקו לו בנושא של דיני רשלנות רפואית, ותוכלו לאתר עורך דין מומחה שיסייע לכם במיצוי זכויותיכם בהגשת תביעת פיצויים.

כאשר ישנו חשד לכך שחולה לא קיבל את הטיפול הרפואי ההולם, ויש חשד לביצוע של רשלנות רפואית סרטן המעי הגס מצד הצוות הרפואי, עורך הדין של המטופל צריך לגשת לרופא מומחה בתחום כדי לקבל חוות דעת על המקרה של הלקוח שלו.
באמצעות חוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס שתתקבל על ידי רופא מומחה בתחום זה, עורך הדין יוכל לבחון האם הרופא שטיפל בתובע, פעל לפי אמות המידה המקצועיות ("מבחן הרופא הסביר") שכל רופא בתחום מחויב להתנהל לפיהן.
חוות הדעת הרפואית שנכתבת על ידי רופא מומחה בתחום יכולה להצביע על קשר ישיר בין ההתנהלות של הנתבע לבין הנזק שנגרם בסופו של דבר לתובע. כך בעצם גדלים הסיכויים לכך שהתובע יקבל פיצויים מכיוון שיש סיכוי כי בית המשפט יפסוק לטובתו בעקבות כך.
לא, חוות דעת רשלנות רפואית סרטן המעי הגס צריכה להיכתב על ידי רופא מומחה בתחום זה בלבד. מדובר ברופאים שעוסקים בתחום הגסטרו שכולל טיפול במחלות מערכת העיכול ו\או על ידי רופא מומחה למחלות סרטניות במערכת העיכול.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מעי

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של