חוות דעת רשלנות רפואית סרטן העור

האבחון המהיר והטיפול המדויק בסרטן העור הוא קריטי לבלימת התפשטותו של הגידול הממאיר ומקסום סיכויי ההחלמה של המטופל. לכן בכל מקרה שבו עולה חשש לכך שהתרחש מחדל רפואי בנוגע לאבחון המחלה, לטיפול בה או בשלב המעקב אחר מצבו הרפואי של המטופל, יש מקום להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתביעות רשלנות רפואית.

כאשר מוגשת תביעת נזיקין שכזו בגיבוי של חוות דעת רפואית מטעם רופא מומחה, ישנו סיכוי לא מבוטל לכך שיושג תשלום פיצויים לנפגע. בסקירה להלן נסביר באילו מקרים חוות דעת רשלנות רפואית סרטן העור יכולה לסייע במיוחד, ובאיזה אופן היא עוזרת להוכיח את עילת התביעה.

 

כל מה שרציתם לדעת על סרטן העור וחששתם לשאול

סרטן העור הינו סרטן שכיח למדי היות ומדובר על מחלה הנוצרת עקב שיבוש בתהליכי הגדילה והחלוקה של תאי העור בגופנו. סרטן העור הוא מחלה קשה המאופיינת בייצור מוגבר של תאי עור חדשים, שלגוף אין בהם צורך. התאים הללו מתגבשים לכדי גידול שנוצר על גבי העור, אשר מופיע בעיקר במקומות אשר חשופים לשמש כמו אזור הפנים, הידיים והרגליים. יחד עם זאת, הגידולים לעיתים מופיעים גם באיברים מוצנעים.

 

חשיבות האבחון המוקדם והטיפול המדויק בסרטן העור

האבחון והטיפול במחלת סרטן העור חייבים להתבצע במועד מוקדם ככל הניתן ובאופן מקצועי וממוקד, על מנת לאפשר לחולה סיכויי החלמה גבוהים מן המחלה. אולם למרבה הצער, ישנם מקרים של רשלנות רפואית סרטן העור אשר גורמים לנזקים בלתי הפיכים, עד כדי סכנת חיים ממשית.

חשוב לדעת כי סרטן העור, כמו סוגים רבים של סרטן, הוא מחלה שאפשר למנוע, לעכב או להבריא ממנה, אם מאבחנים אותה בשלב מוקדם מספיק ומתחילים לטפל בה בצורה נכונה. כאשר מזהים את הגידול הסרטני מוקדם, אפשר להתחיל לטפל בו, ולהעלות את סיכויי ההחלמה מהמחלה בעשרות אחוזים.יש שלושה סוגים עיקריים של סרטן העור: סרטן תאי העור הבסיסיים, סרטן תאי העור השטוחים ומלנומה או סרטן עור ממאיר. רופאים מודעים לחלוקה הזו, אך לעיתים מבצעים אבחנה לא נכונה, או בוחרים בדרך טיפול לא נכונה, מה שעלול לגרום לנזק בלתי הפיך למטופל.

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן העור
חוות דעת רשלנות רפואית סרטן העור

מתי מגישים תביעת רשלנות רפואית סרטן העור

העילה להגשת תביעת רשלנות רפואית עלולה לקום עוד אצל רופא המשפחה, שלא אבחן נכון את הבעיה ושלח את המטופל לרופא עור או לאונקולוג. השאלה האם האבחון היה שגוי, האם הוא היה מאוחר, או שהמחלה לא אובחנה בכלל.

בכל מקרה, עם הטכנולוגיה של היום, קשה יותר ויותר לפספס אלמנטים בצילומים ובבדיקות, ולכן, רופא שלא עומד בסטנדרטים הללו, הוא רופא שחשוף לתביעה. כאשר מחליטים להגיש תביעה, יש לבדוק את הנושא מול עורך דין רשלנות רפואית אשר מכיר את התחום לעומק ויודע איך להתמודד עם הנושא.

 

באילו מקרים חוות דעת רשלנות רפואית סרטן העור יכולה לסייע במיוחד

הצורך בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן העור עולה במקרים בהם מתעורר החשד לכך שאדם החולה בסרטן העור, לא זכה לקבל את הטיפול הרפואי שיכול היה לתמוך בהחלמתו מן המחלה, וזאת עקב כשל רפואי שהתרחש באחד משלושת שלבי הניהול של המחלה:

 

חוות דעת על רשלנות רפואית בשלב האבחון של סרטן עור

חוסר אבחון או אבחון מאוחר של גורמי סיכון להתפתחות סרטן העור מהווה פקטור חשוב מאוד, וכאשר הרופא המטפל איננו מזהה כי החולה נחשף יתר על המידה לקרניים אולטרה סגולות, או שאינו מתחקה אחרי סממנים גופניים שעשויים להעיד על הימצאותו של גידול ממאיר על עורו של המטופל, הרי שמדובר בסבירות גבוהה בעילה להגשת תביעת פיצויים שניתן לאמתה באמצעות חוות דעת רשלנות רפואית סרטן העור.

הדבר נכון גם במקרים של אי הפניית המטופל לביצוע בדיקות רלוונטיות לאבחון סרטן העור, כדוגמת ביופסיה, לשלילת אפשרות לקיומם של גידולים סרטניים על העור.

 

חוות דעת על רשלנות רפואית בשלב הטיפול בסרטן העור

כיום ישנם מגוון טיפולים ופרוטוקולי טיפול שונים לסרטן העור. לכן אבחון המחלה נדרש להיות מדויק מאוד, בכדי שניתן יהיה להתאים לחולה את הטיפול האפקטיבי ביותר לצרכיו. במקרים רבים, חולי סרטן העור נדרשים לעבור כריתה של הגידול הסרטני שהתפתח על עורם.

רשלנות רפואית סרטן העור עלולה להתרחש גם בהקשר זה באם הרופא המטפל לא דאג להסביר למטופל בפירוט אודות הסיכונים הכרוכים בהליך הכירורגי ולהחתימו על טופס הסכמה מדעת לביצוע הפעולה הניתוחית. חוות דעת רשלנות רפואית סרטן העור, נועדה אם כך לבחון האם הטיפול שניתן לחולה עמד בכל הסטנדרטים המקצועיים המקובלים בטיפול במחלות סרטניות של העור.

 

חוות דעת על רשלנות רפואית בשלבי המעקב אחר מטופל

רופא עור שאינו מבחין בשינויים בעורו של מטופל או שאינו מייחס חשיבות ראויה לנגעי עור שונים כגון נקודות חן ושומות, שעלולים להיות ממאירים, ובפרט כאשר המטופל נמצא בקבוצת סיכון או בעל היסטוריה של גידולי עור סרטניים, עלול להתברר גם כן כמי שלא ביצע את עבודתו נאמנה כרופא המתמחה בתחום. ניתן לאמת גם את זה באמצעות חוות דעת רשלנות רפואית סרטן העור, מרופא עור או אונקולוג מומחה.

 

הוכחת עילת התביעה באמצעות חוות דעת רשלנות רפואית סרטן העור

במסגרת הגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן העור, עורך הדין בא כוחו של התובע, ידרש להוכיח בבית המשפט, כי הנזקים שנגרמו למרשו, נבעו באופן מובהק כתוצאה מההתנהלות הלוקה של רופאיו. יתרה מכך, ידרש עורך הדין האמור גם להוכיח שהרופא אשר טיפל במרשו, לא פעל על פי פרוטוקול הטיפול המקובל בתחומו, ומכאן שניתן לטעון שישנו צידוק לחייב את הנתבע בתשלום פיצויים לקורבן הרשלנות הרפואית.

לשם הוכחת הטענות האלו, נהוג להיעזר בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן העור, שניתן לקבל מרופא מומחה בתחום האונקולוגיה ורפואת העור, שיוכל לגבות את טענות התביעה לכך שהתרחש מחדל מטעם הגורמים הרפואיים שבאו במגע עם התובע.

 

זקוקים למידע נוסף על חוות דעת רשלנות רפואית סרטן העור? באתר "הנבחרת המשפטית", תמצאו מידע רב על דיני רשלנות רפואית, ותוכלו לאתר עורך דין המתמחה במקרים כמו שלכם, שיסייע לכם בהגשת תביעתכם.

סרטן העור, כמו סוגים רבים נוספים של סרטן, זוהי מחלה שניתן לטפל בה באופן יעיל ולהבריא ממנה – כל עוד מתבצע אבחון מוקדם למחלה וניתן למטופל טיפול מהיר והולם. במידה והאבחון נעשה באיחור, הדבר עלול להוביל להתפשטות המחלה ואף לסכנת חיים ממשית.
ישנם מספר מצבים שבהם פעולותיו של הרופא יכולות להיחשב כרשלנות רפואית. בין פעולות אלו ניתן למנות אבחון מאוחר או אבחון שגוי של המחלה, אי שליחת המטופל לבדיקות המתאימות או טעות בפענוח תוצאות הבדיקות, מתן טיפול רשלני או שגוי, אי מעקב אחר מצבו של המטופל ועוד.
אם הרופא המטפל התרשל בתפקידו ופעל בנגוד לסטנדרטים הרפואיים המקובלים, וכתוצאה ישירה מכך נגרם לכם נזק, תוכלו להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית כנגד הגורם הרפואי המטפל או בית החולים שבו טופלתם. לצורך הגשת התביעה מומלץ להיעזר בעורך דין רשלנות רפואית, שידע לטפל בתביעה בצורה הטובה ביותר.
חוות דעת מומחה שמוצגת בפני בית המשפט במהלך התביעה, תוכל להאיר את עיני בית המשפט בכל הקשור למחדלים והרשלנות שביצע הרופא, שהובילו לכך שלמטופל נגרם נזק. עורך דין רשלנות רפואית יכול לדאוג לחוות דעת מומחה, שתעלה משמעותית את סיכויי התביעה להתקבל ולקבל פיצויים.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עור

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של