חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הערמונית

סרטן הערמונית הינו הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל. הוא נפוץ יותר אצל גברים מעל גיל 40 ובעלי היסטוריה רפואית של סרטן הערמונית. סרטן זה אינו נחשב אגרסיבי מטבעו, אולם סיכויי הריפוי המוחלט ממנו גדלים כאשר הוא מתגלה בשלביו הראשוניים. אבחון בשלבים ההתחלתיים הינו מורכב יותר, מכיוון שסוג זה של סרטן לא חייב להציג תסמינים שונים אשר יכולים לעורר את החשד על עצם קיומו.

מחויבותו של הרופא המטפל היא להיות זהיר ומקצועי מספיק כדי שיוכל להעלות על נוכחות המחלה הסרטנית עוד לפני גילוי תסמינים וסימפטומים מסוימים. אם קיים חשש כי בעקבות רשלנות רפואית לא התגלה סרטן הערמונית, כדאי להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית אשר יוכל להעריך את מידת הצדקתה של התביעה, ולסייע במשפט, אם יש צורך בכך.

על עורך הדין להוכיח את הקשר הישיר שיש בין הנזק שנגרם לבין הפעולה הרשלנית שנעשתה.

 

משמעותה של חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הערמונית בהגשת תביעה

לפני שמחליטים על תביעה בתיק של רשלנות רפואית, יש להיוועץ בעורך דין רשלנות רפואית, אשר יוכל לבדוק האם התביעה מוצדקת ומהם סיכויי ההצלחה בה. כדי לעשות זאת, בוחן עורך הדין אם ניתן לבסס קשר סיבתי בין הנזק שנגרם ללקוח לבין התנהלות רשלנית מצד הגורמים הרפואיים שטיפלו בו.

במסגרת המשפט ידרש עורך הדין להציג את השתלשלות האירועים במקרה הנדון, ולהביא חוות דעת של מומחים מתחום האונקולוגיה, שיוכלו לפרט כיצד היה אמור להתנהג הרופא הסביר במקרה זה. לאחר בחינת הכשלים שנמצאו במהלך האבחון ו/או הטיפול בסרטן הערמונית, ניתן להראות כי הרופא המטפל / המנתח, לא פעל בהתאם לעיקרון הרופא הסביר, ולא על פי אמות המידה המקובלות בתחום.

הוכחת הקשר הישיר בין הנזק לפעולה הרשלנית אינו כה פשוט בתחום זה של סרטן הערמונית, מכיוון שמאפייניו של סרטן זה הם חמקמקים, ומכאן בדיוק חשיבותה הרבה של פנייה לקבלת חוות דעת ממומחה לסרטן הערמונית.

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הערמונית
חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הערמונית

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הערמונית לחידוד חשיבות האבחון המוקדם

התסמינים שמבטא סרטן הערמונית הינם די ספציפיים לסוג זה של סרטן, וצריכים להדליק נורה אדומה בראשו של הרופא המטפל. תסמינים אלו כוללים תכיפות רבה במתן שתן המופיעה בעיקר בלילות, לצד קשיים בהטלת שתן. התסמינים עשויים להופיע בשלבים מאוחרים יחסית של המחלה, ולכן אין לבדוק נוכחות של גידול אך ורק כשהחולה מדווח על תסמינים.

חלק מאבחון סרטן הערמונית מתבצע באמצעות בדיקות דם, PSA, שבוחנות את נוכחותו של חלבון ספציפי בדמו של המטופל. יחד עם זאת, אין תמיד אפשרות להסתמך רק על הבדיקה הזו, מכיוון שהיא עלולה לא להיות מדויקת דיה. מכאן שהרופא המטפל נדרש להפנות את מטופליו המדווחים על תסמינים שעשויים להעיד על קיומה של המחלה, לבדיקות נוספות, לרבות בדיקה רקטלית, ושאר בדיקות הדמיה.

בנוסף לאלו, במסגרת הליך האבחון חשוב להכריע אם מדובר בגידול סרטני או שפיר, במטרה להחליט על המשך הטיפול. הטיפול המקובל בסרטן הערמונית תלוי בשלב בו הוא מאובחן. חשוב לדעת כי לאבחון סרטן הערמונית בשלביו הראשונים יש תרומה רבה לסיכויי הריפוי של המטופל, כך שכל פעולה רשלנית מחדל רפואי שמעכב את הטיפול, פוגע בפרוגנוזה של החולה.

 

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הערמונית להוכחת קשר סיבתי בין נזקי החולה והתנהלות רופאיו

רשלנות רפואית באבחון או בטיפול בסרטן הערמונית עשויה להתבטא במספר פעולות שלא נעשו על פי הפרקטיקה הרפואית המקובלת. פעולות אלה עלולות לכלול למשל, עיכוב באבחון הסרטן חרף הצגת סימפטומים מצד המטופל, או הימנעות משליחת המטופל לבדיקות למרות חשש או חשד של המטופל לקיום המחלה, טעות בפענוח של בדיקות או ביופסיה, ועוד.

יתרה מכך, מחדלים רפואיים עלולים להתרחש גם במסגרת ההחלטה על סוג הטיפול המתאים, או במסגרת הטיפול עצמו, לרבות הליכים ניתוחיים. בהחלטות אלה יש לקחת בחשבון את עלות התועלת שיש בטיפול לעומת התפתחות פוטנציאלית של הגידול.

מכיוון שישנם סוגי סרטן ערמונית אשר יכולים להיות לא אלימים ואגרסיביים יותר, וסוגים אחרים שנוטים לשלוח גרורות יש להיזהר ולבחון את סוג הסרטן, אל מול גילו של החולה ומצבו הגופני והבריאותי הכללי.

לא תמיד פעולה רשלנית תוביל בהכרח לנזק ממשי לחולה, אך בהחלט יש מקום לבחון מראש אם ישנה עילה ברורה להגשת תביעת רשלנות והאם היא יכולה להיות מוכחת בבית משפט בעזרת עדות של רופא מומחה, שיוכל לספק חוות דעת לגבי שאלת קיומה של רשלנות רפואית באבחון או בטיפול בסרטן הערמונית של התובע.

 

כיצד חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הערמונית מסייעת בהשגת פיצוי ראוי

במידה ובאמצעות חוות דעת של אונקולוג מומחה לסרטן הערמונית, ניתן להוכיח בבית המשפט כי נגרם נזק למטופל בעקבות מחדל רפואי באבחון, בטיפול או במעקב אחר מחלתו, סביר כי יפסק לטובתו פיצוי כספי, שיכול בהחלט גם להגיע לסכומים גבוהים. סכום הפיצוי לוקח בחשבון מספר מרכיבים ובכללם איבוד כושר העבודה של החולה, הטיפול, הסבל וההוצאות שעוד נכונים לחולה בהמשך, עוגמת הנפש של החולה, ועוד.

 

בשורה התחתונה

רשלנות רפואית בסרטן הערמונית עלולה להתבטא במספר דרכים, ובכללן בעת האבחון, הטיפול והמעקב אחר המחלה. כאשר ישנו חשד לכך שאדם שחלה בסרטן הערמונית לא זכה לטיפול רפואי הולם העומד בסטנדרט המקצועי המקובל בטיפול במחלה זו, יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית שיוכל לבדוק אם ניתן להוכיח את קיומו של קשר ישיר בין הנזק שנגרם למטופל לבין אופי הטיפול שניתן לו או נמנע ממנו.

הדרך להוכיח כי רופאיו של המטופל לא פעלו כמצופה מהם, ישנו צורך בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן הערמונית. עורך דין רשלנות רפואית עובד עם רופאים מומחים גם בתחום זה, ויוכל לדאוג לחבר עם מיוצגיו עם אנשי המקצוע שיוכלו לסייע להם במיצוי האינטרסים שלהם בתביעת הפיצויים.

טרם ההחלטה על הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית שנגרמה במהלך טיפול בסרטן הערמונית, יש צורך להיוועץ עם עורך דין מומחה. זה, ייעץ לכם האם כדאי בכלל להגיש את התביעה. במידה וכן, יש צורך בחוות דעת על מנת לבסס את התביעה ולתמוך בה.
באופן כללי, חוות דעת היא ביסוס לכל דבר ועניין, והשימוש הכללי בה נעשה לצורך חיזוק עמדת התובעים. בנוסף, ניתן לעשות שימוש ממוקד יותר בחוות דעת במקרים בהם הרשלנות נגרמה בשלב ספציפי כגון רשלנות במהלך אבחון המחלה, במהלך הניתוח למחלה וכו'.
בוודאי. מטרתה של חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הערמונית היא לתמוך בתביעה. אי לכך, במקרה שבו חוות דעת של אונקולוג מומחה בתחום סרטן הערמונית גרמה לפסיקת הדין לטובת המטופל, בית המשפט יפסוק דמי פיצויים לטובתו, שיסייעו לו בהתמודדות עם המחלה.
אחד מתפקידיו של עורך דין אשר מנהל תביעה בגין רשלנות רפואית שנגרמה במהלך טיפול בסרטן הערמונית, הוא להשיג ולהציג ראיות התומכות בתביעה. אי לכך, השגת חוות דעת רשלנות רפואית סרטן הערמונית, מהווה גם היא את אחד מתפקידיו של עורך הדין.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
גולגולת

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של