חוות דעת רשלנות רפואית סרטן השד

רשלנות רפואית סרטן השד עלולה, במקרים חמורים, לעלות בחייה של המטופלת. רשלנות רפואית במקרי סרטן השד עלולה להתרחש בשלבי האבחון הראשוניים של המחלה, או לבוא לידי ביטוי כעיכוב במתן האבחנה, אשר משפיע על אפשרויות הטיפול הזמינות למטופלת ועל סיכויי החלמתה.

רשלנות רפואית סרטן השד מתרחשת במקרים לא מעטים גם בעת בחירת סוג הטיפול המתאים, או בהחלטות השונות המתקבלות במהלך הליכים ניתוחיים להסרת גידולי שד סרטניים. גם בשלב המעקב אחר מצבה של מטופלת שסבלה או סובלת בהווה מסרטן שד, עשויים להתרחש שלל מחדלים רפואיים שעשויים להוביל להישנות המחלה ואף לכך שתחול החמרה בה.

בכל מקרה שבו מתעורר חשד לכך שהמטופלת לא קיבלה טיפול רפואי העומד בסטנדרטים המקובלים בתחום האונקולוגי ובכלל, יש מקום לפנות להתייעצות עם עורך דין המתמחה בתיקי רשלנות רפואית סרטן השד, שיוכל לבחון אם אכן קיימת עילה להגשת תביעת פיצויים.

הבסיס להגשת תביעת רשלנות רפואית סרטן השד, בדומה לתביעות רשלנות רפואית אחרות, הוא השגת חוות דעת של מומחה לסרטן השד, שיוכל להעיד אם אכן קיים קשר ישיר בין הנזקים שנגרמו למטופלת לבין אופי הטיפול הרפואי שניתן לה או נמנע ממנה.

 

מתי נדרשת חוות דעת רשלנות רפואית סרטן השד?

כאשר אישה שנפגעה מטיפול רפואי כושל בסרטן השד, מעוניינת להגיש תביעת פיצויים, יש לבנות תיק תביעה שיגובה בתימוכין לטענותיה. לשם כך נהוג להסתייע בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית, אשר פועל לריכוז כל התיעוד הרפואי הרלוונטי לתיק, ואיסוף של חוות דעת מרופאים מומחים שיוכלו לתמוך בטענות התביעה.

תפקידם של המומחים המעידים מטעם התביעה במסגרת חוות דעת רשלנות רפואית סרטן השד, הינו להוכיח לבית המשפט כי רופאי התובעת לא התנהלו על פי אמות המידה המקובלות בתחומם. היינו, להוכיח שרופא אחר היה פועל בדרך שונה במקרה דומה.

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן השד
חוות דעת רשלנות רפואית סרטן השד

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן השד להוכחת הקשר בין עיכוב באבחון המחלה להחמרתה

כשמדובר בסרטן השד, האבחון המוקדם הוא קריטי במיוחד להגדלת סיכויי הריפוי מהמחלה. ככל שהגידול הסרטני מאותר כשהוא קטן ומקומי יותר, כך הטיפול במחלה יעיל ואפקטיבי יותר. גידול קטן מגיב היטב, בדרך כלל, לטיפולים שמרניים, ובמקרים רבים ניתן גם לשמר את השד ולהימנע מכריתה והליכים כירורגים פולשניים ומורכבים עם החלמה ממושכת.

יתר על כן, הגילוי המוקדם מאפשר גם לטפל בסרטן השד באמצעות טיפולי הקרנות או כימותרפיה קצרים יותר. יצויין אף כי לפעמים, כאשר הגידול שהתגלה קטן באופן מיוחד, יכולה להתקבל ההחלטה אשר תייתר לגמרי את הטיפולים הנלווים לאחר הניתוח.

מכל הטעמים הללו, מצופים רופאים לגלות משנה זהירות בביצוע בדיקות שד שגרתיות ולדאוג להפנות את המטופלות שלהם לבדיקות מקיפות יותר כאשר קיימת היסטוריה משפחתית של מקרי סרטן השד. כאשר רופא אינו פועל כמצופה ממנו כדי לאתר במועד גידולים סרטניים בשד, הוא חושף עצמו לתביעת רשלנות רפואית סרטן השד ולתשלום פיצוי כספי בסכומים גדולים לנפגעת.

לעניין זה, בתביעת רשלנות רפואית תפעל התביעה להוכיח את קיומו של קשר בין ההתנהלות הרשלנית מצד הרופא המטפל לבין הנזקים שספגה המטופלת. זאת באמצעות הצגת חוות דעת רשלנות רפואית סרטן השד מטעם אונקולוגים או כירורגים מומחים.

באמצעות חוות דעת מומחה שכזו ניתן לבסס את הטענה כי אם הגידול הסרטני היה מאותר כנדרש בשלביו הראשוניים, סיכויי ההחלמה של המטופלת היו משתפרים בהשוואה לפרוגנוזה שניתנה לה עקב האבחון.

 

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן השד מסייעת להוכיח גם כשל בטיפול עצמו

רשלנות רפואית עלולה להתרחש גם בניתוח שנעשה, כאשר לא מוצא כל הגידול ולא נבדקים השוליים הנקיים אותם צריכים לבדוק. החלטות שגויות בעת הניתוח עלולות להוביל לנזקים משמעותיים ולשיעורי ריפוי נמוכים יותר. כמו כן, ככל שהניתוח ייעשה באופן מקצועי וטוב יותר, כך הטיפולים הנלווים יוכלו להיות יעילים יותר, ומשך האשפוז קצר יותר.

החלטות שגויות עלולות להילקח גם בעת הטיפול, כאשר לא נבחר פרוטוקול הטיפול המתאים או כאשר הוא מתאים לדרגת המחלה שנמצאה. יש לציין כי טעויות בשיקול הדעת, לרוע המזל, נעשות לפעמים, אולם הן חייבות להתבסס על ידע מקצועי, נהלים וסטנדרטים קיימים ולא מחוסר תשומת לב או התעלמות מתסמינים.

 

כיצד חוות דעת רשלנות רפואית סרטן השד משפרת את סיכויי הנפגעת לקבלת פיצויים

כאשר ישנו חשש או חשד שבגלל רשלנות רפואית של הרופא המטפל, בין אם בגלל איחור באבחון, פיענוח לקוי או קבלת החלטה שגויה, התרחש נזק משמעותי, יש לפנות לעזרת עורך דין רשלנות רפואית. במהלך המשפט ינסה עורך הדין להוכיח את צדקת טענותיו, אשר יעסקו בכך שהרופא לא פעל לפי הנהלים והסטנדרטים המקצועיים, ובהתאם למחויבות המצופה ממנו להבטחת בריאותה של המטופלת.

במקרה של איחור באבחון, במהלך המשפט יפורט באופן המדויק ביותר פרק הזמן שעבר בין גילוי התסמינים של המטופלת ועד אבחון הסרטן, בפועל. ובמקרה של פענוח לקוי יובאו ראיות של הבדיקות שנעשו ופירושן ופיענוחן כפי שהיו צריכות להינתן על ידי הרופא הסביר. בכל מקרה יידרש עורך דין רשלנות רפואית להוכיח את הקשר הישיר הקיים בין הנזק שנגרם לבין הפעולה הרשלנית שנעשתה.

גובה הפיצויים אותם יפסוק בית המשפט יתבססו על חומרת הנזק, תוך התחשבות באותם הפסדים של כושר השתכרות, זמני האישפוז והטיפולים ועוד.

 

בשורה התחתונה

רשלנות רפואית סרטן השד עלולה להתרחש בכל שלב משלבי הטיפול בנשים (ואף גברים) החולים במחלה או נמצאים בסיכון גבוה לחלות בה. סרטן השד עלול להתפשט בגוף האדם בעקבות אבחון מאוחר, טעות בפענוח בבדיקות שונות או בעקבות הליכים כירורגים רשלניים או לא מקצועיים.

כאשר מתבצע מחדל רפואי שבעטיו לא ניתן טיפול הולם לאדם הנושא תאים סרטניים ברקמות השד בגופו, ועקב כך חלה פגיעה בבריאותו של המטופל, יש מקום לפנות להתייעצות מול עורך דין רשלנות רפואית ולבחון את האפשרות להגשת תביעת פיצויים. על חשיבותה של חוות דעת רשלנות רפואית סרטן השד כחלק מתביעות רשלנות רפואית, אין חולק.

היות וחוות דעת אלו הן הדרך של התביעה להוכיח לבית המשפט את הקשר הסיבתי בין הטיפול הרפואי הרשלני בנפגע/ת לבין הנזקים שנגרמו לבריאותו ולסיכויי ההחלמה שלו מן המחלה.

עורך דין לענייני רשלנות רפואית, ובפרט לענייני רשלנות רפואית סרטן השד, מבסס את התביעה שלו ואת העמדות שלו, בעזרת חוות דעת. חוות דעת אלו, הן במקרה זה חוות דעת רשלנות רפואית סרטן השד, אשר מגיעות ממומחים בתחום שתומכים בכך שאכן הייתה רשלנות.
על מנת להוכיח כי ישנו קשר ישיר בין רשלנות רפואית שהתבצעה לבין נזק שנגרם למטופלת בשל בדיקות, אבחון או טיפולים שקיבלה, ישנו סיוע בחוות דעת רשלנות רפואית סרטן השד. חוות דעת אלו, מגיעות מטעם אונקולוגים או כירורגים מומחים.
חד וחלק כן. חוות דעת אובייקטיביות ומהימנות שניתנו ממומחים אמיתיים ומקצועיים בתחום סרטן השד, מהוות בסיס מוצק ומעבר לכך, בכל הליך התביעה המשפטית את הרופא המטפל. אי לכך, בסיס מוצק לתביעה בהחלט מגדיל את הסיכויים לזכות בה.
כמובן שעל מנת לקבל חוות דעת רשלנות רפואית סרטן השד, יש צורך לפנות אל המומחים הרלוונטיים, ולבקש מהם את חוות דעתם בנושא. עם זאת, עבודה זו אינה עבודתכם, אלא עבודתו של עורך הדין שלכם כחלק מניהול התיק המוטל עליו.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
סרטן השד

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של