חוות דעת רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם

במקרים שונים מתרחשים מחדלים רפואיים חמורים שמובילים להתפתחות של סרטן שד מתקדם וגרורתי, שבסבירות גבוהה ניתן היה לבלום, בעזרת הקפדה על פרוטוקול הטיפול המקובל מצד הרופא או הגורמים הרפואיים המעורבים. עם הדוגמאות הקלאסיות לרשלנות רפואית שמובילה להתפשטות של סרטן השד, ניתן למנות מקרים של אבחון מאוחר של סרטן השד, אבחון שגוי או פענוח לקוי של בדיקות.

במקרים כאלו, יש לבחון אפשרות להגשת תביעת פיצויים באמצעות עורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין יידרש, במסגרת ההליך המשפטי להוכיח שהנזקים מרחיקי הלכת שנגרמו לחולה נגרמו באופן ישיר מהמחדלים הרפואיים מצד רופאיו. אחד הכלים המקובלים העומדים לרשות התביעה בתיקים מסוג זה הינו חוות דעת רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם, שלשם הצגתה בבית המשפט נהוג להסתייע ברופאים מומחים.

 

מהי חשיבות הגילוי המוקדם של סרטן השד?

על מנת למנוע מצב של סרטן שד מתקדם ששולח גרורות לאזורים נוספים בגוף החולה, יש לעשות כל שניתן כדי לאבחן את המחלה כאשר היא בשלבי התפתחות ראשוניים. על הרופא המטפל לבדוק באופן מעמיק את ההיסטוריה הרפואית של המטופלות. במקרה שמתגלה סרטן שד או שחלות בעברה של המטופלת, יש לשלוח אותה לבדיקות גנטיות, אשר עשויות למצוא מוטציה גנטית, כדוגמת BRCA.

מכיוון שסרטן שד לא חייב לבטא תסמינים מקדימים, הגילוי המוקדם של נשאיות הגן הינו קריטי למעקב אחריהן, באופן שיכול לגלות גידולים קטנים או להמליץ על טיפולים מניעתיים כמו כריתת שד מניעתית. כיום, יודעים כי אחוזי הריפוי גדלים באופן משמעותי כאשר הסרטן מתגלה בשלבים התחלתיים, ולכן רשלנות רפואית אשר תוביל לכך שהגידול יגדל עד לכדי מחלת סרטן שד מתקדם שוללת מהאישה את זכותה לחיים בריאים וטובים יותר.

חוות דעת רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם
חוות דעת רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם

על האבחון של סרטן שד מתקדם והשפעתו על מהלך הטיפול במחלה

סרטן שד, בדומה לסוגי סרטן אחרים, מדורג על פי דרגת פולשנותו במספרים הנעים בין 1 ל -4 . את דרגת החומרה קובעים לפי מעורבות רקמות ואיברים מרוחקים, מעורבות בלוטות לימפה ועל פי גודל הגידול, כך בדרגה 1 הגידול הוא מקומי בלבד בעוד שבדרגת חומרה 4, הגידול עלול להיות מפושט לערב את בלוטות הלימפה ואף להגיע לאיברים אחרים.

מידת ההתפשטות של הגידול מעידה על מידת הפולשנות והאגרסיביות שלו. דרגת הגידול מסייעת לרופא ולמטופלים להבין את הפרוגנוזה ואת שיעורי ההישרדות הממוצעים. כמו כן, דרגת הגידול תקבע את אופן הטיפול ואת מהלכו. ככלל, ככל שהגידול גדול יותר, כך הניתוח צפוי להיות נרחב יותר ופולשני יותר, ואף לחייב כריתת שד מלאה.

במצבים אלו גם הטיפולים הנלווים לאחר הניתוח יהיו אגרסיביים וממושכים, וצפויים לשלב בין מספר שיטות טיפול ובכללן הקרנות, כימותרפיה וסוגי הליכים נוספים, כדוגמת טיפול ביולוגי.

 

כיצד רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם עשויה לבוא לכלל ביטוי?

רשלנות רפואית אשר בגינה התפתח הסרטן עד לכדי דרגת סרטן שד מתקדם, עשויה לנבוע מעיכוב באבחון, טעות בפענוח הבדיקה או בחירה בבדיקה לא מתאימה כך שהבדיקה לא תוכל לאבחן את הגידול. כך למשל, עלולה מטופלת לא להישלח לבדיקות גנטיות אשר יוכלו להוביל אותה למעקב צמוד יותר אחר מצבה, או כאשר היא לא נשלחת לבדיקות סקר אחרות כמו ממוגרפיה או MRI למרות תסמינים ברורים.

כמו כן, רשלנות יכולה להתבטא גם בפיענוח לא נכון של האולטרסאונד, בדיקת ממוגרפיה לקויה, מעקב רשלני אחר תסמינים שכבר קיימים ועוד. משמעות רשלנות זו היא קריטית לסיכויי הריפוי וההחלמה של המטופלת. מכיוון שככל שהגידול הינו קטן יותר וסרטן השד נמצא בשלביו הראשוניים סיכויי הריפוי גדול יותר, רשלנות רפואית אשר מובילה לסרטן שד מתקדם מבטאת את הקשר בין הנזק לפעולה הרשלנית.

 

מתי נדרשת חוות דעת רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם?

כאשר אישה שנפגעה מטיפול רפואי כושל בסרטן השד מעוניינת להגיש תביעת פיצויים, יש לבנות תיק תביעה שיגובה בסימוכין לטענותיה. לשם כך נהוג להסתייע בשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית, אשר פועל לריכוז כל התיעוד הרפואי הרלוונטי לתיק, ואיסוף של חוות דעת מרופאים מומחים שיוכלו לתמוך בטענות התביעה.

תפקידם של המומחים המעידים מטעם התביעה במסגרת חוות דעת רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם, הוא להוכיח בבית המשפט שרופאי התובעת לא פעלו בהתאם לאמות המידה המקובלות בתחומם והמצופות מהם.

 

כיצד חוות דעת רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם משפרת את סיכויי הנפגעת לקבלת פיצויים

כאשר ישנו חשש או חשד שבגלל רשלנות רפואית של הרופא המטפל, בין אם בגלל איחור באבחון, פיענוח לקוי או קבלת החלטה שגויה, נגרם למטופלת נזק משמעותי, יש לפנות לעזרת עורך דין רשלנות רפואית. במהלך המשפט ינסה עורך הדין להוכיח את צדקת טענותיו, אשר יעסקו בכך שרופאי הנפגעת לא פעלו על פי הנהלים ופרוטוקול הטיפול המקצועי כנדרש מהם, ובהתאם למחויבות המצופה מהם להבטחת רווחתה של המטופלת.

במקרים של איחור באבחון, במהלך המשפט יפורט באופן המדויק ביותר פרק הזמן שעבר בין גילוי התסמינים של המטופלת ועד אבחון הסרטן, בפועל. ובמקרה של פענוח לקוי יובאו ראיות של הבדיקות שנעשו ופירושן ופיענוחן כפי שהיו צריכות להינתן על ידי הרופא הסביר.

בכל מקרה באה חוות דעת רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם להוכיח את קיומו של קשר מובהק בין הנזק שנגרם לתובעת ובין המחדלים הרפואיים מצד הגורמים שטיפלו בה (או שהיו אמורים לטפל ולא עשו את עבודתם נאמנה).

גובה הפיצויים אותם יפסוק בית המשפט מתבסס במידה רבה על חומרת הנזק שנגרם לתובעת, תוך התחשבות באותם הפסדים של כושר ההשתכרות שלה, זמני האישפוז והטיפולים שנאלצה לעבור, עוגמת הנפש שנגרמה לה, וכיוצא באלו.

ההליך הרפואי אשר מקבל מטופל בשל התגלות מחלת סרטן שד מתקדם, הוא הליך ארוך אשר כולל אבחון של המחלה וכן טיפול בה בהתאם לצורך. אם כן, במהלך כל אחד משלבי הטיפול, עלולים הרופאים לבצע את תפקידם באופן רשלני ולגרום נזק למטופל. בגין נזק זה, ניתן להגיש תביעה משפטית.
במקרה שבו הוחלט להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית במהלך טיפול בסרטן שד מתקדם, יש צורך, כמו בכל תביעה, לבסס את העמדה ולהביא ראיות והוכחות. ובכן אחד מסוגי הראיות המוצקים ביותר, היא שימוש בחוות דעת של מומחה בתחום סרטן שד מתקדם, אשר יתמוך במטופל.
מטרתה של כל תביעה, גם בתחומים שאינם קשורים לרשלנות רפואית, היא לפצות את התובע אשר מגיש תביעה בגין עוול שנגרם לו, ובמקביל להעניש את מבצע העוול. ובכן הדבר כך בדיוק גם במקרה של רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם.
חוות דעת רשלנות רפואית סרטן שד מתקדם מבססת ומחזקת את התביעה. אי לכך, במקרה שבו הושגו חוות דעת ממומחים בכירים ומקצועיים, בהכרח יעלו הסיכויים לטובת התובע. עלייה בסיכויים, משמעה עלייה בסיכויים לקבלת פיצויים.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה עם סרט

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של