חוקר פרטי לבירור רשלנות רפואית – חוקי?

רשלנות רפואית עלולה להסתיים בטרגדיה אמתית כמו מחלה קשה שיכולה הייתה להימנע, ניתוח שבוצע בטעות או רשלנות שגרמה למותו של אדם בטרם עת. היות ומדובר בנושא מאוד רגיש וקשה שמוביל במקרים מסוימים ממש לאסון, אנשים שנפגעו מרשלנות רפואית בוחרים לפנות לחוקרים פרטיים במטרה שיצליחו להביא ראיות נוספות שיפלילו את הרופא או מי מהצוות הרפואי שתמך בו ואחראי לרשלנות ותוצאותיה. ניהול חקירה בנושא רשלנות רפואית אינו בלתי אפשרי ובוודאי שאינו מהווה עבירה על החוק.

 

חקירת רשלנות רפואית

 חקירה פרטית המתבצעת בעקבות מעשה של רשלנות רפואית לכאורה יוצאת לדרך במטרה להשיג ראיות נוספות וחדשות, שיוכיחו את הרשלנות שבוצעה על ידי מי מהצוות הרפואי המטפל ופגעה במי שהזמין את החקירה. רשלנות רפואית נתבעת על פי רוב בתביעה אזרחית ולפיכך, חוקר פרטי יכול להיכנס לפעולה ולקיים חקירה מעמיקה שתקדם את התיק אל בין כתלי בית המשפט.

 

הקשר בין עורך דין לחוקר פרטי

 שיתוף פעולה בין עורך הדין שתובע בתיק רשלנות רפואית לבין חוקר פרטי הוא חשוב ביותר ועשוי להיות ההבדל בין תיק חזק שמנוהל בבית משפט, לבין תיק עם פוטנציאל שנשאר במגירה ולא מגיע לכדי דיון בבית המשפט ולעשיית צדק. חקירות בתחום הרשלנות הרפואית הן משחק שח מט בין שני הצדדים הנוגעים לתיק, החוקר מטעם התובע והחוקרים שהם על פי רוב מטעם בית חולים שנתבע. כל אחד מהצדדים אוסף עדויות ופרטים נוספים והם נאלצים להתמודד גם האחד מול השני. מדובר במשחק מלוכלך בו אחד הצדדים עושה ככל שהוא יכול כדי למנוע מהצד השני להשיג ראיות טובות וחד משמעיות אודות הרשלנות הרפואית לכאורה שנעשתה לתובע.

 

פגישה מקדימה עם החוקר

 חקירה פרטית סביב מקרה של רשלנות רפואית, כפי שנאמר קודם לכן, יכולה להיות עסק לא נעים שמייצר לחצים שונים בדרך אל השגת ראיית הזהב. לכן, חשוב מאוד לפגוש את החוקר הפרטי לפני שיתחיל בחקירה, להסביר לו מה הייתם רוצים שיקרה בעקבות עבודתו, להבין ממנו במה הוא מתמחה ומה מחכה לכם במהלך ביצוע החקירה שלו.

 

מעקב צמוד

כל חוקר יודע כיצד הוא מתכוון להתחיל את החקירה שלו ובמידה ומדובר בחוקר מנוסה הוא גם יודע שאי אפשר לתכנן מראש לאן היא תתפתח ותיקח אותו, ואת תיק החקירה כולו. לפיכך, בהתאם לסוג החקירה מתכנן החוקר את שיטת החקירה והכלים בהם ישתמש, האם יתבצע מעקב כלשהו, האם הוא יהיה רגלי או ברכב והאם הוא יכול לאסוף מידע מרשת האינטרנט. חקירה יכולה לכלול גם חקירת אנשים הקשורים בדרך זו או אחרת למקרה המדובר ואולי אף הסתננות למקום בו קרו הדברים.

 

חקירה חוקית

 חקירה פרטית בנושא רשלנות רפואית הנה חוקית ויש בה חשיבות גדולה בעבור התובע. אך אל לא לשכוח שחוות דעת מומחה היא הכרח, ועשויה לסייע גם לחוקר הפרטי בהבנת המקרה ומה שעליו לעשות.

 

רשלנות רפואית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של