חלית? נפצעת? אולי מגיע לך פטור ממס הכנסה

הרבה אנשים לא יודעים שגם הם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה בגין פציעה או מחלה איתה הם מתמודדים. פטור ממס הכנסה עשוי להפחית באופן משמעותי את גובה הניכויים מהשכר וכך בעל ההכנסה עשוי ליהנות מהכנסה גבוהה יותר. לא כדאי לוותר על זכויות המגיעות לכם. אם קיבלתם אחוזי נכות בשל הרשלנות הרפואית שחוויתם, זה המקום לברר את זכאותכם לקבלת פטור ממס הכנסה.

 

מה זה פטור ממס הכנסה?

אם נקבעה לכם נכות רפואית בשיעור משוקלל של 90% לפחות, כשעל איבר אחד גובה הנכות הוא לא פחות מ-40%, אתם עשויים להיות זכאים לקבל פטור ממס הכנסה. לא כל בעל תעודת נכות יודע גובה אחוזי הנכות שלו על כל איבר והאם הוא זכאי לקבל פטור מתשלום מס, במקרה כזה ההמלצה היא לפנות לחברות המסייעות לבעלי זכויות רפואיות לקבל פטור ממס הכנסה.

הבדיקה היא קצרה וקולעת, מייד בסיומה הנציג עימו תשוחחו ידע להגיד לכם אם אתם עשויים להיות זכאים לקבלת פטור, או לא.

 

מה משמעות קבלת פטור ממס הכנסה?

אדם שקיבל פטור ממס הכנסה מסיבה רפואית, יכול ליהנות מהכנסה עד תקרה מסוימת, מבלי שיצטרך לשלם עליה מס הכנסה. על הפטור הניתן קיימת תקרה שנקבעה בחוק והיא משתנה בהתאם לאופי ההכנסה וגובה בנכות שנקבעה. פטור ממס הכנסה לא פוטר את בעל ההכנסה מדיווח לרשות המיסים. חשוב לזכור זאת למניעת עוגמת נפש.

 

גם פציעה או מחלה מזכים בפטור ממס הכנסה

גם פציעה או מחלה עשויים לזכות את הסובל מהן בפטור ממס הכנסה. הפטור ניתן לבעלי אחוזי נכות גבוהים העונים לקריטריונים שנקבעו בחוק. למרות זאת, חשוב לדעת כי קבלת פטור ממס הכנסה לא מעידה על האדם הזכאי לה מאום והיא לא ניתנת בעקבות מגבלות המונעות כושר עבודה.

הרבה אנשים ממשיכים לעבוד ולהשתכר והם עדיין זכאים לקבלת פטור ממס. כדי לבדוק אם גם אתם זכאים, תוכלו לבדוק זאת בכוחות עצמכם, בהתאם לגובה אחוזי הנכות שיש לכם. אך גם תוכלו לפנות לחברה מקצועית העוסקת בסיוע לבעלי זכויות רפואיות.

 

איך מקבלים פטור מתשלום מס הכנסה?

כדי לקבל פטור, יהיה עליכם להגיש את כל המסכמים הנדרשים לצורך קבלת הפטור, תצטרכו לצרף למסמכים דו"חות וועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי ולהגיש את כל הטפסים לפקיד השומה האזורי, לאחר בחינת הבקשה תזומנו לוועדה רפואית מטעם רשות המיסים ובה תיבחן הזכאות שלכם.

גם במקרים בהם אחוזי הנכות עדיין לא נקבעו יש מקום להתחיל לפעול באופן מידי כדי לקבל את הזכויות המגיעות על פי חוק. העניינים הבירוקרטים בישראל אורכים זמן רב ולכן לא כדאי להתמהמה איתם. ההמלצה היא להיעזר בחברה מקצועית למימוש זכויות רפואיות ובכך לייעל את התהליך ולהוביל לסיום מוצלח שלו.

מס הכנסה

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מס הכנסה

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של