מה לעשות אם קיבלת טיפול רשלני במוסך שפגע ברכב

רשלנות מקצועית הינה בעיה קשה וכואבת.

לעיתים, היא עולה בחיי אדם, למשל ברשלנות רפואית.

אולם גם אם היא לא גבתה מחירים בנפש, היא עלולה להיות מאוד כואבת.

זהו המצב, כאשר טיפול רשלני פגע ברכבך.

מהן דרכי הפעולה העומדות בפניך במצב זה?

פעולות משפטיות

סעיף 35 לפקודת הנזיקין, המסדירה את דיני הנזיקין בישראל, קובעת כך:

"רשלנות

  1. עשה אדם מעשה שאדם סביר ונבון לא היה עושה באותן נסיבות, או לא עשה מעשה שאדם סביר ונבון היה עושה באותן נסיבות, או שבמשלח יד פלוני לא השתמש במיומנות, או לא נקט מידת זהירות, שאדם סביר ונבון וכשיר לפעול באותו משלח יד היה משתמש או נוקט באותן נסיבות – הרי זו התרשלות; ואם התרשל כאמור ביחס לאדם אחר, שלגביו יש לו באותן נסיבות חובה שלא לנהוג כפי שנהג, הרי זו רשלנות, והגורם ברשלנותו נזק לזולתו עושה עוולה."

הסעיף מורה כי בעל מקצוע שלא פעל במיומנות המצופה ממנו, התרשל, ויחויב לפצות את הלקוח הניזוק. מכיוון שכך, הפעולה הטריוויאלית במקרה בו בעל מוסך התרשל ופגע ברכבכם, היא הגשת תביעה כנגדו.

פעמים רבות, לא מתעורר כלל צורך להגיש את התביעה. זאת, מאחר שלפני כל תביעה יישלח כתב התראה לפני תביעה לצד הנתבע. במידה ובעל המוסך אכן מכיר ברשלנותו, או לחלופין אין לו את משאבי הזמן והכסף הדרושים לניהול התביעה, הוא ישמח להתפשר ולפצות אתכם בשיעור מסוים מתוך גובה הפיצוי שדרשתם.

כדאי לשקול בחיוב את קבלת הפשרה. ניהול תביעה דורש תמיד מאמץ, נפשי וכלכלי, שכדאי לנו לחסוך. יתר על כן, הוכחת רשלנות אינה פשוטה במיוחד. נדרשת הוכחת קשר סיבתי בין הטיפול לבין הנזק, שלילת גורמי נזק אחרים וכן הוכחת פעולה בלתי מיומנת בזמן הטיפול. מכיוון שכך, הניצחון בתביעה כלל אינו מובטח וכאשר הצעת הפשרה סבירה, רצוי לקבלה.

כמובן שנדחה הצעות נמוכות מידי לדעתנו. כאשר בעל המוסך הרשלן מציע הצעה שאינה מגיעה לגובה הנזק בניקוי עלויות התביעה והסיכון הכרוך בה, הרי שההצעה אינה משתלמת. לרוב, אין לנו את הכלים לדעת מתי ההצעה נמוכה מידי ולכן לא נדחה או נקבל הצעה אלא לאחר היוועצות עם עורך דין (למעט מקרים בהם ההצעה טובה או גרועה באופן קיצוני).

מה לעשות אם קיבלת טיפול רשלני במוסך שפגע ברכב
מה לעשות אם קיבלת טיפול רשלני במוסך שפגע ברכב

פעולות מעשיות

לצד הערוץ המשפטי, יש לנקוט בפעולות מעשיות. כיום, לאור המחסור החמור ברכבים בעולם, מתעורר אינטרס חזק לתקן מחדש את הרכב ולנסות למכור אותו, שכן שוק הרכבים צמא גם לרכבים ישנים.

עם זאת, לעיתים התיקון יעלה הון עתק והתמורה תהיה מינימלית. במקרים אלו, כדאי למכור את הרכב התקול לאדם אשר קונה רכבים לפירוק, ואם אתם באזור המרכז הכתובת שלכם היא קונה רכבים לפירוק בתל אביב.

 

לסיכום

על בעל הרכב הפגוע לפעול בשני מישורים. הראשון, הוא המישור המשפטי בו הוא יגיש תביעה לפי סעיף 35 לפקודת הנזיקין. השני הוא המעשי, בו יהא עליו לבחור בין תיקון הרכב לבין מכירתו לאדם הקונה רכבים לפירוק.

 

רכב אספנות

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
כלי רכב חדש

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של