לאיזה שרשרת אירועים נהיגה במהירות מופרזת יכולה לגרום?

המציאות בכבישי ישראל אינה פשוטה בלשון המעטה, ולצד מפגעים כמו כבישים בעייתיים, תשתיות לא נאותות ופקקים, מעל כולם ניצבת הבעיה הגדולה ביותר- מהירות מופרזת. מדובר בגורם העיקרי שעלול להפוך כל תאונה לקטלנית, ובדרך כלל מה שמבדיל בין חיים למוות עבור המעורבים בה. במאמר זה נפרט אודות מה שעלולה לגרום מהירות מופרזת בכביש.

 

החיפזון מן השטן

במדינה לחוצה כל כך כמו שלנו, נדמה שכולם תמיד ממהרים לאן שהוא. לעבודה, בחזרה הביתה, לאירוע או לארוחת חג- לא פשוט להיות על הכביש. זו המציאות מזה שנים, אך חשוב להבין את הנזק האדיר שנהיגה במהירות מופרזת יכולה להביא עמה. אם כל נהג יאמר לעצמו שאין דבר אם הוא חורג ב10-20 קמ"ש מהמהירות המותרת, המצב עלול להידרדר במהרה ומספר הנפגעים בתאונות יזנק ויביא לעלייה גם במספר ההרוגים.

מהירות מופרזת פירושה הקטנת מהירות התגובה של הנהג, ויחד איתה גם קטנים הסיכויים שלו למנוע תאונה חמורה. למידע נוסף אודות מהירות מופרזת ניתן לבקר באתר ontheroads.co.il

 

אובדן שליטה על הרכב

על פי החוק הפיזיקלי, ככל שהרכב הולך וצובר מהירות, כך גם הכוח הצנטריפוגלי גדל ופועל עליו, מה שישפיע על אחיזת הרכב בכביש. פגיעה באחיזת הכביש של צמיגי הרכב גדלה ככל שהמהירות גדלה גם היא, מה שמגדיל את הסיכוי לאבד שליטה על הרכב ולהביא לתאונה קטלנית, בין עם כלי רכב אחרים ובין אם התנגשות במעקה בטיחות, ירידה פתאומית מהכביש, הידרדרות לתעלה או התנגשות בעצמים אחרים.

 

צמצום שדה הראייה

במהירות מופרזת נפגעת בצורה משמעותית הראייה של הנהג. שדה הראייה הולך ונעשה צר יותר, עד מצב של "ראיית מנהרה", בה ניתן לראות רק את מה שמלפני הרכב. כך מאבד הנהג יכולת לצפות את תנועתם של עצמים מהצדדים, מה שעלול להביא לפגיעה קשה בהולכי רגל, רוכבי אופנועים וכלי רכב אחרים הנמצאים מצידי הרכב.

 

הגדלת הסיכוי לתאונה קטלנית

כאמור, מרחק התגובה של הנהג הוא בדרך כלל הגורם המכריע בתאונות, ועשוי לעשות את ההבדל בין פגיעה המסתיימת בנזק לרכב בלבד, לבין תאונה קטלנית שהופכת לאסון של ממש. אם המהירות מופרזת, הכוח הצנטריפוגלי גדל, מרחק התגובה מתקצר, וסיכויי ההישרדות של נוסעים בכלי רכב בהם יתנגש הרכב המהיר מצטמצמים משמעותית.

 

לסיכום,

מהירות מופרזת היא אחת הסיבות העיקריות לתאונות קטלניות כיום. אמצעי האכיפה לעיתים לא מספיקים, ונראה שההרתעה פשוט לא עובדת עבור נהגים רבים שמחליטים להתעלם מהמהירות המותרת ולנסוע במהירות בה הם רואים לנכון. מדובר בנהיגה חסרת אחריות ומסוכנת שמביאה לתוצאות איומות בסופו של היום, וזוהי אחריות אישית של כל נהג שעולה על רכבו, לנהוג על פי חוק ולא להפריז במהירות. לא יקרה דבר אם יגיע באיחור של כמה דקות אל היעד שלו, אך במידה וינהג במהירות מופרזת, זה עשוי להיגמר בטרגדיה.

תאונה קטלנית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של