דרישה לפיצויים על פגיעה נפשית עקב תאונת דרכים – מתי זה אפשרי?

כמעט 400 ישראלים נהרגים כל שנה כתוצאה מתאונות דרכים. מספר הנפגעים בתאונות אלו מגיע לאלפים רבים במהלך השנים. הנזקים שנגרמים כתוצאה מתאונות דרכים יכולים להתרחש בממד הפיזי – בריאותי, הכלכלי והן הנפשי. אתם ודאי יודעים שאפשר לקבל פיצויים על נזקים בגוף ונזקים לרכב שנגרמו בגלל תאונת דרכים, אבל האם ידעתם שלעיתים ניתן לקבל פיצוי גם על פגיעה נפשית שנגרמה כתוצאה מתאונה שכזאת? 

 

תאונות דרכים והחוק בישראל

במדינת ישראל ישנו חוק המגדיר את הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. חוק זה נחקק בכדי לתת מענה לנפגעי תאונות שנגרמו שלא באשמת משתמש זה או אחר בדרך. לפני חיקוק החוק שנקרא "חוק נפגעי תאונות דרכים", היו מקרים רבים בהם לנפגעים לא היה לאן לפנות לשם קבלת פיצוי.

כיום מגדיר החוק שכל נפגע בתאונה זכאי לקבלת פיצוי, וזאת ללא שום קשר לשאלה מה היה חלקו בגרימת התאונה והאם ישנם אשמים אחרים בתאונה.

 

ממה מורכב הפיצוי בגין תאונת דרכים

ישנם שני סוגים של פיצויים מהסוג הזה. הראשון הוא נזקי רכוש – הסוג הזה לא רלוונטי במיוחד לענייננו ולכן לא נרחיב עליו בכתבה הזאת. השני הוא נזקי גוף. נזקי גוף מורכבים ממספר אלמנטים שחיבור של כולם מייצר את הפיצוי לנפגעי תאונות דרכים. הוצאות רפואיות, אובדן ימי עבודה וכושר הכנסה, כאב וסבל ועוד מספר אלמנטים, הם החלקים החשובים שמרכיבים את הפיצוי הנ"ל.

בכדי לקבל את הפיצויים האלה יש לפנות אל חברת הביטוח שמבטחת אתכם ובמקרה שאין כזאת ניתן לפנות לביטוח לאומי. צריכים מישהו שיעזור לכם למצות את הזכויות שמגיעות לכם? עורכי הדין של משרד עורכי דין פייפר כהן ישמחו לעמוד לשירותכם.

 

פגיעה נפשית בעקבות תאונת דרכים

חשוב להבין שנזק נפשי שנגרם כתוצאה מתאונת דרכים הוא לא הכאב וסבל שנגרמו לנפגע. נושא זה מוסדר על ידי החוק והוא אינו נוגע לתחום הנדון. נזקים נפשיים הם כל מחלה או מצוקה נפשית שנגרמה לנפגע עקב תאונת הדרכים. בדרך כלל נפגעי תאונות שכאלה עלולים לסבול ממה שנקרא ptsd או הפרעת פוסט טראומה.

 

איך אפשר לקבל פיצוי בגין פגיעה זאת?

אם נגרם לכם נזק בגין נפשי בגין תאונת דרכים, יש לנקוט מספר פעולות שיבטיחו לכם את הפיצוי הראוי. ראשית יש לפנות לפסיכיאטר או אל פסיכולוג קליני, להסביר להם את מהות הפגיעה וכיצד היא נגרמה ולבקש מהם לרשום חוות דעת בנושא.

 

פגיעה נפשית בתאונת דרכים סיכום

כל נפגע תאונת דרכים בישראל זכאי לפיצוי וזאת ללא קשר לנסיבות התאונה ולשאלת גורם התאונה או האשם בה. פיצוי בגין תאונה שכזאת מתחשב בכלל הנזקים הגופניים והכלכליים שנגרמו לנפגע התאונה. במקרה של נזק נפשי כתוצאה מתאונת דרכים, יש לפנות לגורם מוסמך שירשום חוות דעת בנושא.

חוק תאונות דרכים

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
חוק תאונות דרכים

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של