מהי הגדרתו של הנוטריון ואילו תפקידים רק הוא יכול לעשות

לאחרונה אנחנו שומעים על יותר ויותר מקרים שבהם אנשים מגיעים אל עורך דין במטרה שזה יסייע להם בהליכים שנוגעים בכלל לנוטריון.

אנו משערים שהישנות של מקרים אלו נובעת מתוך אי היכרות של אנשים רבים באוכלוסייה עם תחום זה.

לכן, החלטנו לכתוב את המדריך הנוכחי שיאפשר לכל אחד לדעת מהי ההגדרה של נוטריון ומהם התפקידים שרק הוא יכול לעשות.

הישארו אתנו ותגלו את כל המידע בנושא.

 

האנשים שסייעו לנו בכתיבת המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו תוך סיוע של כמה גורמים שעוסקים בתחום המשפט במשך שנים וביקשנו מהם לשתף אותנו בפרטים החשובים שאנשים צריכים לדעת בנוגע לנוטריון. את כל הפרטים שקיבלנו כתבנו בשפת העם, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שהמידע שיופיע בפניכם בהמשך יהיה נגיש גם למי שלא בקיאים או עוסקים ביום יום בתחום המשפט.

 

ההגדרה של נוטריון

כדי להבין מיהו נוטריון, פנינו אל עורך דין שמעון האן שהוא לא רק עורך דין, אלא גם נוטריון במקצועו. התברר לנו כי נוטריון הוא בעצם עורך דין שיש לו וותק של לפחות 10 שנים בתחום והוא הוסמך, בהתאם לחוק לקבל מסמכים משפטיים ולאשר, לאמת ולערוך אותם. החתימה של הנוטריון חשובה במקרים רבים והיא נחשבת בעיני בתי המשפט בארץ כאישור למקוריות של המסמך ולזהות של החותם עליו. אם לא די בכך, חתימתו של נוטריון מאשרת גם כי החתימה של הנחתם נעשתה מרצונו החופשי והטוב.

 

אז מהם התפקידים שרק נוטריון יכול לעשות? –תשובה מספר 1

התפקיד הראשון שבחרנו לציין בפניכם שרק נוטריון יכול לעשות הינו חתימה על הסכם ממון. חתימה מסוג זה מעניקה למסמך תוקף משפטי ומאפשרת לתארך את ההסכם הקיים לנקודת זמן שנקבעה מראש. הדבר מונע בסופו של דבר התפתחות של מחלוקות בין בני הזוג שעשויות לבוא לידי ביטוי במידה ואלו יחליטו להתגרש. כך שבעצם, מסמך מסוג זה יכול להוות בהמשך כתחליף לאישור שצריך להינתן לבני הזוג על ידי בית הדין לענייני משפחה.

 

אז מהם התפקידים שרק נוטריון יכול לעשות? –תשובה מספר 2

התשובה השנייה במספר נוגעת לחתימה על צוואות. הצוואה נחשבת למסמך בעל קבילות משפטית חזקה מאוד. רק נוטריון יכול לנסח את הצוואה ולחתום עליה. כל נוטריון מוסמך יכול לערוך רישום מסודר של מסמך מסוג זה והדבר כולל פירוט אודות הפרטים הבאים:

  • תאריך החתימה
  • שם המצווה על המסמך
  • העתק של תעודה מזהה

חשוב מאוד שכל אלו יופיעו בצוואה כדי שנית יהיה להציגם בהמשך אל מול בית המשפט במקרה ויהיו שתי צוואות או במידה ותהיה מחלקות בנוגע לרצונו של הנפטר.

לנוטריון תפקידים רבים נוספים כמו חתימה על אישור נוטריוני למשכנתא, ייפוי כוח ועוד. אם אתם זקוקים למסמכים אלו, פנו בהקדם לנוטריון מוסמך.

שופט

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אנשי משפט

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של