מהי רשלנות רפואית?

במדינת ישראל מוטלות על כל בעל מקצוע מספר חובות בעת שהוא עוסק במלאכתו. חובות אלה מכתיבות כי עליו לפעול בצורה הגיונית, שקולה וזהירה, וכן שעליו לעמוד בסטנדרטים המקצועיים של התחום שלו. במקרה שבעל המקצוע לא עמד בחובותיו, הוא עלול להיחשב כאשם ברשלנות. במאמר נרחיב על תת רשלנות מסוג זה והיא רשלנות רפואית. 

 

חובת הצוות הרפואי למתן טיפול רפואי הולם

כמו כל בעלי המקצוע במדינת ישראל, גם צוותים רפואיים חבים בחובת הזהירות ושיקול הדעת בעת שהם עוסקים במקצוע שלהם. חובה זאת מחייבת אותם לספק מענה רפואי הולם, רגיש ובסטנדרטים הרפואיים המקובלים בעולם המערבי ובתחום המקצועי שלהם. חובה זאת חלה על כל שלב משלבי הטיפול הרפואי שמעניק הצוות הרפואי למטופלים. במקרה שצוות רפואי התרשל במלאכתו ולא עמד במילוי חובותיו, הוא ביצע עוולה מסוג רשלנות כלפי המטופל ולכן הוא חשוף לתביעת נזיקין.

 

מה בין נזקי רשלנות לנזקים רפואיים סבירים?

אחד הדברים שמקשים על הגשות של תביעות נזיקין בגין רשלנות רפואית, הוא הקושי להפריד בין מקרים של רשלנות למקרים של נזקים רפואיים סבירים. מטבע הדברים אנשים שמגיעים לקבל טיפול רפואי סובלים מבעיה בריאותית בדרך כלל.

בנוסף לכך חלק מההליכים הרפואיים נושאים בתוכם סיכון לנזק בדרגות שונות למטופל. במקרים אלה עלול להיגרם למטופל נזק שאינו תלוי ברשלנות רפואית, ולכן אי אפשר לתבוע בגינו. רק מקרים בהם ניתן להוכיח שהנזק שנגרם למטופל נגרם כתוצאה מהתרשלות של הצוות הרפואי, הם מקרים של רשלנות רפואית.

 

כיצד יש להוכיח רשלנות רפואית בבית המשפט?

מי שנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית יכול להגיש תביעה לבית המשפט ולקבל פיצויים. בכדי לעשות זאת יש להוכיח את הרשלנות הרפואית ואת הנזקים והפגיעות שנגרמו בגינה, מומלץ להעזר בעו"ד מהתחום או משרד שמתמחה ברשלנות רפואית כדי להבטיח תהליך יסודי ואפקטיבי. הוכחה זאת נעשית בדרך כלל בשתי דרכים – ראיות רפואיות כמו בדיקות, צילומים וסיכומים רפואיים שונים, וחוות דעת של רופא מומחה שיש להשיג לפני שמגישים את התביעה. שילוב של שני סוגי ראיות אלה בשילוב עו"ד מנוסה יעזרו לתביעה להתקבל בבית המשפט, משרד מומלץ בנושא הרשלנות רפואית הינו משרד עו"ד ישר יעקובי.

 

כיצד נקבעים הפיצויים בתיקים של רשלנות רפואית?

הפיצויים בתיקים של רשלנות רפואית נקבעים על יד חיבור של מספר גורמים שונים. אחד מהם הוא הנזק הבריאותי שמתבטא בכאב ובסבל שעבר התובע, ואחוזי הנכות שמהם הוא סובל לאחר הטיפול הרשלני. בנוסף לכך מחשבים גם את הנזק הכלכלי שנגרם לתובע על ידי אובדן הכנסות והוצאות רפואיות ואחרות שנוספו לו כתוצאה מהרשלנות.

 

מדריך קצר על רשלנות רפואית – סיכום

כל צוות רפואי במדינת ישראל מחויב לספק למטופלים שמגיעים אליו, טיפול רפואי מהשורה הראשונה. במקרים בהם הצוות המטפל התרשל במלאכתו ובכך גרם לנזק, אפשר להגיש תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית לבית המשפט. רק נזק שנגרם כתוצאה מחוסר זהירות או מחוסר בשיקול דעת, נחשב לכזה שמצדיק פיצוי על ידי הצוות הרפואי.

רשלנות רפואית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
רשלנות רפואית

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של