מהם התנאים החשובים בחוזה כאשר רוכשים רכב

מצאתם רכב יד שניה במצב מצויין? חכו, אל תמהרו לחתום גם אם המוכר נראה לכם אמין ונחמד. בדיוק בשביל זה ריכזנו מספר תנאים חשובים שצריכים להופיע בחוזה הרכישה שלכם על מנת להימנע מעוגמת נפש. מומלץ לקרוא בתשומת לב ולוודא שהחוזה עליו אתם חותמים מגן עליכם ועל כספכם.

 

רכישת רכב יד שניה

בין אם חשקה נפשכם ברכב כמו ריינג רובר איווק לחרוש איתו שבילים בטבע או במכונית קטנה ופרקטית חשוב שתדעו כי רכישת רכב יד שניה צריכה להתבצע באופן מושכל ושקול, ובהחלט מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לעניין.

 

טרם חתימת החוזה

נהוג לומר שידע הוא כוח, ובמקרה דנן ידע יכול למנוע מכם הפסד כספי ניכר ועוגמת נפש גדולה אם יתברר שהרכב החדש שרכשתם מגיע עם טרמפיסטים לא נחמדים כמו שעבוד או תאונה קשה. לכן, טרם חתימת החוזה קחו את הרכב למכון מוכר ואמין לבדיקת רכב לוודא את תקינותו, ובררו במשרד הרישוי האם הרכב נמצא תחת שיעבוד. אם אתם חשים שמוכר הרכב מתחמק משאלותיכם או מסרב לבקשותכם זה סימן שמשהו לא כשורה והוא מנסה להסתיר ממכם משהו, אנא היזהרו.

 

התנאים שחשוב להכניס לחוזה

לאחר שהסרתם כל ספק שהרכב תקין ושלא מרחף מעליו כל חוב ושעבוד, הכניסו לחוזה שלכם את התנאים הבאים:

  • מוכרים רבים נוטים ׳לשכוח׳ כי לא שילמו דו״ח חניה כזה או אחר וחבל. ציינו בחוזה כי כל דו״ח או כל חוב אחר שנרשם על שמם ישולם על ידיהם גם לאחר העברת הבעלות.
  • בקשו מן המוכר לציין בחוזה את שמו, תעודת הזהות שלו, כתובתו ואת מספר הטלפון שלו באופן ברור וקריא כדי שאם תהיה בעיה, תוכלו לאתר אותו בקלות.
  • רשמו בחוזה כל פרט שבדקתם, כמה ידיים עבר הרכב, הפעם האחרונה שהרכב עבר טיפול, הקילומטרז׳, מספר המנוע ועוד, על מנת שיהיה בידכם תיעוד חתום של המידע שקיבלתם מן המוכר טרם רכישת הרכב.
  • ציינו בחוזה כי התשלום עבור הרכב יתבצע אך ורק בזמן העברת הבעלות ולא לפני כן, גם לא חלק מן הסכום, וזאת על מנת להגן עליכם מנוכלים.
  • ציינו באילו תנאים תבוטל המכירה וכספכם יוחזר במלואו, כמו לדוגמא אם יתברר שהרכב תקול, נפגע בעבר מתאונה קשה, תחת שיעבוד, גנוב או כל דבר אחר שלדעתכם מצדיק החזרת הרכב לבעליו והחזר כספי מלא.

 

לאחר חתימת החוזה

במידה ולאחר חתימת החוזה מסתבר שבכל זאת רכשתם רכב תקול או שהמידע שקיבלתם מן המוכר היה מטעה, אל תתייאשו. יש ברשותם חוזה חתום המציין כל פרט שנאמר לכם טרם המכירה, וייקל עליכם להוכיח בבית המשפט כי נפלתם קורבן להונאה. לכן חשוב כל כך לתעד כל דבר ולעולם לא לסמוך על מילים יפות או הבטחות שווא.

לחיצת יד

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מסמך חתום

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של