מהן הסכנות המגיעות עם קיר רטוב?

מלבד ריח של טחב, שבפני עצמו מאוד לא בריא עבור מערכת הנשימה ובריאות הדיירים, קיר רטוב שנוצר מרטיבות עלול לפגוע אפילו במבנה הבית ולגרום לו לנזק. רטיבות בקיר היא תופעה מאוד נפוצה, בעיקר כאשר הבתים מאוד ישנים או האיטום בהם לא בוצע כראוי או לא עבר בלאי טבעי. כאשר מתגלה רטיבות בקיר, אל תהיו שאננים וטפלו ברטיבות במהירות האפשרית כי לקיר טוב יש השלכות על כל דיירי הבית. הנה כל הסכנות והגורמים לרטיבות בקיר.

 

סכנות בקיר הרטוב שלנו

מצד אחד, בית הוא המקום הבטוח של רובנו, בו אנו אמורים להרגיש מוגנים, אך מצד שני, אומרים שרוב התאונות עלולות לקרות דווקא בבית. לכן מאוד חשוב לדאוג לכך שהבית שלכם יהיה ראוי למגורים, כך שלא מדובר רק במעקה בטיחות למדרגות שלכם, או להתקין מצלמות אבטחה, מדובר גם על הימנעות של רטיבות של קירות ושל רצפות כאשר אתם מאתרים נזילה.

קירות רטובים, בין אם מדובר על קירות חיצוניים או קירות פנימיים, הם לא רק מפגע אסתטי, אלא מדובר ממש על מפגע בטיחותי ובריאותי עבור כל דיירי הבית, בכל גיל.

 

בעיות בריאותיות

איתור רטיבות חשוב מאוד גם עבור הבריאות שלכם. תוכלו גם לסבול מבעיות בריאותיות אם לא תטפלו בקירות הרטובים שלכם. ארגון הבריאות העולמי קבע ששלושה מתוך עשרה מבנים מוביל למחלות. רטיבות יכולה לגרום לבעיות בריאותיות כמו למשל דלקת עיניים, בעיות נוירולוגיות, סינוסיטיס, פגיעה בזיכרון ועוד.

עובש יכול לגרום גם לכאבי ראש תמידיים, כאבי ראש האלה פוגעים בתפקוד שלנו בחיי היום יום, וכך להוביל לקשיים בפעילות היום יומית. אחד המקרים הפחות נפוצים אך הקטלניים, היא חשיפה ממושכת לנבגים, לעיתים העובש מפריש חומרים רעלים שפוגעים במערכת העצבים שלנו. לכן מאוד חשוב לא להזניח רטיבות, לטובת הבריאות של כל המשפחה.

 

פגיעה במבנה הבית

אם לא די לנו בנזק בריאותי, רטיבות עלולה לגרום גם למבנה. מאוד חשוב לבצע איתור נזילות כדי למנוע את המפגע הבריאותי ואת המפגע במבנה. רטיבות בקיר עלולה לגרם להרס תשתיות, פגיעה ברכוש, התפוררות של הקיר וגם לנזקים אסתטיים.

מלבד הפגיעה בבריאות, עובש מאוד מסוכן למבנה ובמצבים קיצוניים הרטיבות עלולה לטפס לתקרה וכך עם הזמן לפגוע בעמידות של החומר, כך שיתעורר צורך להרוס את הקיר ולבלות במקומו אחד חדש. עוד נזק שמיוחס לריהוט, מצוי בקרבה לקיר רטוב כאשר הוא מגיע עם רטיבות, הוא יכול להתעוות וכך במהירות להיהרס.

עוד נזק עיקרי הוא נזק אסתטי. הקיר יראה מקולף, בלוי, מתפורר, נפוח או מכוסה בכתמי העובש. נזק אסתטי יפגע גם בנראות הבית וגם באיכות החיים ואפילו עלול להזיק לערך הבית לטווח הארוך. קיר מתפורר הוא לא אסתטי וגם לא בטיחותי. לאורך זמן, מים שחלחלו אל תוך ינסו לצאת החוצה וכך יגרמו להתפוררות. מצב זה יכול גם לערער את יציבות המבנה וכך להפוך למפגע בטיחותי.

קיר רטוב

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
קיר רטוב

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של