מה החשיבות של אימות נוטריון על גבי הסכם ממון

בתקופה האחרונה אנו עדים ללא מעט מקרים שנוגעים לזוגות שעוברים הליך גירושין מסובך. מבירור מעמיק שערכנו בנושא, התברר לנו שמרבית הזוגות לא ידעו כלל על החשיבות של אימות נוטריון על הסכם הממון שערכו לפני כמה שנים. הדבר גרם לנו להבין שיש צורך להעלות את המודעות בתחום ולכתוב על כך מדריך מעמיק בנושא. אם אתם לא יודעים דבר על החשיבות הגבוהה הזו, כדאי שתקראו את השורות הבאות.

 

הרקע לכתיבת המדריך הנוכחי

ראוי לציין כי המדריך הנוכחי נכתב בעיקר בגלל מקרים שונים ששמענו לאחרונה. אחד המקרים נגע לליבנו מכיוון שהוא אירע בין בני זוג שעוברים הליך פרידה והם במקרה השכנים האהובים שלנו. שניהם פנו לפני הנישואין אל עורך דין כדי לחתום על הסכם ממון. שכן, היה ברור להם שמדובר בעניין שחובה לבצע. אך שניהם לא ידעו שזה לא מספיק לפנות רק אל עורך דין וכי יש להגיע אל נוטריון שיבצע אימות על המסמך. כשהבנו שמדובר בעניין שלא כולם מודעים אליו, החלטנו לכתוב את המדריך הנוכחי. כך שאם הוא יסייע לכם, תצטרכו להודות לא לנו, אלא לשכנים שלנו, שבזכותם מדריך זה רואה אור.

 

רגע, מיהו נוטריון בכלל?

אם הגעתם אל המדריך הנוכחי מבלי שידעתם בכלל מיהו נוטריון, כדאי שתדעו שמדובר בעצם בעורך דין שיש לו ניסיון של לפחות 10 שנים בתחום. עורך דין זה אינו בעל עבר בעייתי והוא בעצם ניגש אל קורס של נוטריונים וסיים אותו בהצלחה. הקורס אפשר לנוטריון לחתום על מסמכים ולאמת אותם. בנוסף להסכם ממון, נוטריון בסביון או בכל מקום אחר בארץ חותם גם על גבי המסמכים הבאים:

  • אישור תרגום לתעודת תואר ראשון
  • צוואה
  • אישור תרגום למסמכים שונים

 

מה החשיבות של אימות נוטריון על גבי הסכם ממון?

עכשיו, אפשר להציג בפניכם את החשיבות שבאימות הסכם הממון שלכם. ברגע שאתם מגיעים אל נוטריון שיחתום על ההסכם, אתם בעצם מקנים לעצמכם רוגע נפשי. שכן, הנוטריון הוא היחיד בתחום המשפט שהוסמך לחתום על אימות ההסכם והדבר בעצם מקנה לכם אישור על כך שכל אחד מכם חתם על ההסכם כשהוא בריא בנפשו והוא לא עשה זאת מתוך אילוץ.

 

אבל מה זה משנה לכם בכלל?

אז זה משנה לכם מאוד. ברגע שנוטריון חותם על הסכם הממון, אתם יכולים להיות בטוחים שבמידה ותיפרדו בהמשך, אף אחד מבינכם לא יבוא בטענות אל השני על כך שהוא הכריח אותו לחתום על המסמך. מצב נוסף שאתם תוכלו להימנע ממנו זה ניסיון של אחד הצדדים להגיד שחתם על המסמך בזמן שלא היה בשפיות. חתימה של נוטריון תפטור מכם את המצבים הללו.

כעת אתם יודעים שישנה חשיבות עליונה לאימות נוטריון, אז כדאי שתצאו לחפש נוטריון מומלץ להליך זה.

מאזניים

 

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
פטיש

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של