מה זה רשלנות רפואית בהריון ומה ניתן לעשות אם נפגעתן ממנה

רשלנות רפואית בהריון, עלולה לבוא לכלל ביטוי במגוון אופנים, ולגרום לפגיעה חמורה בבריאותם של העובר והאם ההרה. מאחר ורשלנות רפואית בהריון היא ליקוי חמור בעל השלכות מרחיקות לכת, במקרים רבים מוגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון באמצעות עורך דין המתמחה בתביעות נזיקין, כדרך לאפשר לנפגעים לקבל פיצוי כספי שיקל ולו באופן מינימלי על ההתמודדות היומיומית שלהם עם הפגיעות שנגרמו להם וההוצאות הנגזרות מכך.

במסגרת מאמר זה נסביר מה זה רשלנות רפואית בהריון, כיצד היא באה לידי ביטוי ואיך עליכם לפעול אם נפגעתם ממחדל כזה.

מה זה רשלנות רפואית בהריון בעצם?

כשמדברים על מקרי רשלנות רפואית בהריון, הכוונה הינה למצבים שבהם גורמים רפואיים המעורבים בטיפול באישה ההרה – בין אם רופאים ורופאות, אחים או אחיות, עובדי מעבדה ועוד – לא סיפקו למטופלת טיפול רפואי כמצופה מהם על פי הסטנדרטים המקובלים כיום בטיפול בנשים הרות.

במידה וכתוצאה מהתרשלותם של גורמים אלו חוותה המטופלת פגיעה בגופה או בבריאותו של העובר שהיא נושאת – ישנו מקום לבחון את האפשרות להגשת תביעת רשלנות רפואית בהריון, כפי שנסביר בהמשך.

 

איך רשלנות רפואית בהריון באה לידי ביטוי?

כאשר נטען כי גורם רפואי מסוים העניק לאישה הרה טיפול רפואי רשלני, פירוש הדבר הינו כי חל כשל בביצוע בדיקות / סקירות / טיפולים או בעצם ההימנעות מהם – במהלך תקופת ההריון של המטופלת.

 

רשלנות רפואית בהריון – בביצוע בדיקות וסקירות

לאבחון מוקדם של ליקויים שונים בזמן ההריון ישנה חשיבות מכרעת להגנה על בריאות האם והילד ולקבלת החלטות לא פשוטות, כגון הצורך בהפלה, במקרים שבהם מתגלים מומים חמורים בעובר שאין דרך לרפאם.

כאשר תהליכי אבחון סטנדרטיים בהיריון או בדיקות לאבחון מצבים חריגים בהריון, לא מתבצעים על פי פרוטוקול האבחון המקובל שעל פיו מצופים רופאים, אחים וטכנאים המטפלים בנשים הרות לפעול – יתכן כי מדובר על רשלנות רפואית בהריון שמצדיקה הגשת תביעת נזיקין מצד הנפגעת.

מה זה רשלנות רפואית בהריון ומה ניתן לעשות אם נפגעתן ממנה
מה זה רשלנות רפואית בהריון ומה ניתן לעשות אם נפגעתן ממנה

רשלנות רפואית בהריון במתן טיפול רפואי שאינו מתאים לנשים הרות

רשלנות רפואית בהריון עשויה להתרחש לא רק במסגרת ביצוע בדיקות וסקירות שונות בהריון אלא גם במסגרת מתן טיפול רפואי שאינו מתאים לאישה ההרה, כגון מרשמי תרופות שלנשים אסור ליטול בשלבי ההריון השונים ו / או כפגיעה פיסית בגופה של האישה ההרה בעת מתן טיפול כלשהו או דווקא בעקבות הימנעות מהפניית האישה ההרה לטיפולים חיוניים הנחוצים להבטחת בריאותה ובריאות העובר שבבטנה.

 

מהן ההשלכות של רשלנות רפואית בהריון?

אם נבחן דוגמאות להשלכות הנגזרות מרשלנות רפואית בהיריון, הרי שניתן למנות מקרים רבים שבהם התרחשו כתוצאה מטיפול רפואי כושל הפלות, מקרים בהם הרך הנולד הגיע לעולם עם מומים כלשהם שלא התגלו במועדם, מקרים אשר בהם האישה ההרה לא יכולה להרות שוב עקב רשלנות רפואית בהריון, ושלל דוגמאות רבות.

אין עוררין על כך שמדובר בהשלכות חמורות ומרחיקות לכת, שאף פיצוי בעולם לא יוכל לפצות עליהן באמת או להקל על ההתמודדות עימן לחלוטין. יחד עם זאת, גם בהבאת האחראים למחדל לדין וקבלת סיוע כספי, יש פוטנציאל לספק הקלה משמעותית.

 

כך עליכן לפעול אם נפגעתן מרשלנות רפואית בהריון

אין עוררין על כך שכאשר עסקינן ברשלנות רפואית בהריון מדובר על עוול חמור מאין כמוהו שניתן היה למנוע בעזרת תשומת לב מספקת. לכן לגיטימי לנקוט בהליכים משפטיים כנגד רופאים, אחים וטכנאים רפואיים שכשלו במתן טיפול רפואי הולם לנשים הרות. ישנה חשיבות רבה להגשת תביעות נזקין בגין רשלנות רפואית בהריון גם בפן ההרתעתי, כמובן.

הריונה של אישה הוא בין התהליכים הרגישים יותר, וכל פגיעה במהלכו עלולה להוביל להרס של חיים שלמים, הן עבור הרך הנולד, הן עבור האישה הנושאת אותו ברחמה, והן עבור בני משפחתה. בתי המשפט בישראל שופטים לחומרה אנשי מקצוע בתחום הבריאות שחטאו ברשלנות רפואית בהריון. לכן, היה ונפגעתן מרשלנות רפואית בהריון יש למהר ולהיוועץ בעורך דין המתמחה בהגשת תביעות נזיקין מסוג זה.

 

העונשים הקבועים בחוק בגין רשלנות רפואית בהריון

הרשעה ברשלנות רפואית בהריון יכולה להסתיים לא רק בתשלום פיצויים, אלא גם בעונש מאסר לתקופות שונות. קיימים עונשים של שנת מאסר בודדת בגין רשלנות רפואית בהריון, של שלוש שנות מאסר, ובמקרים חמורים יותר גם מאסרים ממושכים מכך.

 

רשלנות רפואית בהריון עשויה לזכות את הנפגעת בפיצוי כספי גבוה

הפיצוי הכספי אותו ניתן לקבל בתום ההליך המשפטי נגד גורמי רפואה שחטאו ברשלנות רפואית בהריון, הוא סכום שיכול להגיע אף לגובה של עשרות אלפי ש"ח, מאות אלפי ש"ח ולעתים גם למיליוני שקלים. בסופו של יום, פגיעות שנגרמו עקב רשלנות רפואית בהריון עלולות להוביל את האישה ההרה ואת ילדה לטיפולים שילוו אותם למשך שארית חייהם, דבר שמישהו צריך לממן אותו.

בעזרת ליווי משפטי ראוי של עורך דין רשלנות רפואית, אמנם, אפשרי להגיע לכיסוי של הסכומים המדוברים, ולהפוך את חייהם של הנפגעים לנסבלים יותר.

 

הידעתן? לנפגעות רשלנות רפואית בהריון יש זכויות רפואיות

בעזרת עורך דין רשלנות רפואית ניתן לפעול לא רק לקבלת פיצוי כספי מהצד הפוגע אלא גם מול המוסד לביטוח לאומי על מנת למצות את הסעדים שהחוק בישראל מעמיד לרשות נפגעות רשלנות רפואית בהריון.

 

פנו בהקדם להתייעצות מול עורך דין רשלנות רפואית בהריון כדי למצות את זכויותיכן

עורך דין רשלנות רפואית בהריון הוא איש המקצוע שראוי לפנות אליו להתייעצות משפטית, במקרה בו נפגעתן מטיפול רפואי רשלני מצד רופא, אחות או כל גורם רפואי אחר במהלך ההריון שלכן. עורך דין רשלנות רפואית בהריון יוכל לבחון איתכן את נסיבות האירועים שפגעו בבריאותכן או בבריאות ילדכן, ולבנות עמכן תיק ראיות מבוסס שיאפשר לכן לפתוח בהליכים משפטיים שהסבירות לכך שיסתיימו בקבלת פיצויים היא גדולה.

בהצלחה רבה ובריאות שלמה!

רשלנות רפואית באה לידי ביטוי במגוון רחב של פעולות המבוצעות על ידי הצוות הרפואי המטפל באישה במהלך הריונה. במידה וחוויתן מקרה של אבחון שאינו מדויק, או לחילופין, קיבלתן טיפול אשר הזיק באופן ישיר או עקיף לכן, או לעובר – ביכולתכן לתבוע את הצוות הרפואי בגין רשלנות רפואית.
לאבחונים ולטיפול בזמן הריון משמעות אדירה הנוגעת לעתידו של העובר, וישנה לכך חשיבות רבה המשפיעה באופן ישיר על בריאותם של העובר והאם. לעיתים מדובר בפגיעות אשר יכולות למנוע מהאישה להיכנס להריון שנית, ובמקרים קשים יותר להוביל לפגיעה או מותם של האם ו/או העובר.
משום שמדובר בהליך כה עדין הנוגע לחיי אדם, בית המשפט נוקט בגישה מחמירה ביותר כאשר מדובר ברשלנות רפואית. לרוב תביעה על רשלנות רפואית תזכה את הצד התובע בפיצויי רב. על מנת לדעת את כלל הזכויות המגיעות לכם מומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית.
כפי שנאמר קודם לכן, בית המשפט רואה ושופט רשלנות רפואית בזמן הריון בחומרה רבה. כתוצאה מכך, העונש על רשלנות רפואית כולל עונשי מאסר למקרים חריגים הנעים בין שנה לשלוש. עם זאת, במרבית המקרים מדובר בפיצויים הניתנים לצד התובע, אשר מגיעים לאלפי שקלים ולעיתים אף למיליונים.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
אישה הריונית יושבת על כורסא

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של