מה זה רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה היא מינוח המתייחס לטעות, כשל, ליקוי או מחדל מצד צוותי הרפואה האמונים על הסיוע ליולדת במסגרת לידת תינוקה. רשלנות רפואית בלידה עשויה להוביל לפגיעה חמורה ברך הנולד ובאם היולדת, עם השלכות לטווח הארוך.

במצבים בהם רשלנות רפואית בלידה היא תוצר של חוסר תשומת לב או העדר זהירות מצד הצוות הרפואי בחדר הלידה, מקובל לנקוט בהליכים משפטיים ובכללם הגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה, בעזרתו של עורך דין אשר מתמחה בליווי של נפגעי רשלנות רפואית בלידה. על מהותה של רשלנות רפואית בלידה והסעדים הזמינים למי שנפגעו ממנה, נדון בהרחבה במסגרת המאמר הבא.

על מהותה של רשלנות רפואית בלידה

כאשר דנים בנושא הרגיש של רשלנות רפואית בלידה, על פי רוב מדובר בעוול נוראי שנעשה לנשים ולילדיהן עקב התנהלות כושלת מצד רופאים ו / או אחיות בחדר הלידה. רשלנות רפואית בלידה עלולה להתרחש החל ממועד קליטתה של היולדת במחלקת היולדות בבית חולים, בזמן הטיפול בצירי הלידה, בעת ביצוע הבדיקות השונות ליולדת, במתן טיפול לשיכוך כאבים (אפידורל ועוד) וכמובן – גם בשלב הלידה עצמה והטיפול בעובר.

רשלנות רפואית בלידה עשויה להתרחש גם בלידות "רגילות" וגם בלידות שאינן מתנהלות לפי התכנון, בהן עשויים להידרש הליכי חירום כמו זירוז לידה, ניתוח קיסרי וכיוצא באלו. הרשלנות הרפואית בלידה עשויה להיגרם מצד רופאים מיילדים, אחים ואחיות, רופאים מרדימים, עובדי מעבדה וכל איש מקצוע המספק שירות ליולדת במהלך הלידה ולקראתה.

 

מה נחשב כרשלנות רפואית בלידה?

בין הנזקים השכיחים יותר אשר נחשבים כעילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה, ישנם מומים שונים שנגרמו לילוד בעקבות לידה לא תקינה, פגיעות בבריאות האם בעקבות מחדלים רפואיים במהלך הלידה, וכן מוות לילוד או לאם. במידה ונזק לבריאות האם או העובר נגרם בנסיבות שאינן בשליטתם של צוותי הרפואה בחדר הלידה, המקרה לא בהכרח ניתן יהיה לסיווג כרשלנות רפואית בלידה.

אולם ככל שניתן להוכיח כי ניתן היה למנוע את הפגיעות האמורות לו הרופאים / האחיות המעורבים בהליך הלידה היו פועלים בהתאם ל"מבחן הרופא הסביר" ועל פי הנהלים שהם מחויבים לפעול על פיהם – ישנו מקום להגשת תביעת נזיקין.

מה זה רשלנות רפואית בלידה
מה זה רשלנות רפואית בלידה

הסעדים המשפטיים הזמינים לנפגעות רשלנות רפואית בלידה

ליולדת אשר נפגעה ממקרה של רשלנות רפואית בלידה, שמורה הזכות ליזום הליכים משפטיים כנגד גורמי הרפואה שלא פעלו כנדרש. במידה ומתעורר חשד לכך שהלידה השתבשה בעקבות מחדל מצד אנשי הצוות בבית היולדות, ישנו מקום ליצור קשר עם עורך דין שמתמחה בהגשת תביעות פיצויים בתיקי רשלנות רפואית בלידה לפני שנוקטים בכל פעולה משפטית בפועל.

זאת על מנת להעריך אם אכן ישנה עילה ממשית להגשת תביעת רשלנות ודרישת פיצויים.

 

על חשיבות הפעולה במישור המשפטי בתיקי רשלנות רפואית בלידה

תביעות רשלנות רפואית בלידה, מאפשרות לנשים רבות בישראל שנעשה להן ולבני משפחתן עוול נוראי, לפעול למיצוי הדין אל מול הצד הפוגע. במקרים רבים, הגשת תביעת רשלנות כזו מאפשרת לנפגעת לקבל סעד כספי שלכל הפחות יקל עליה ולו במקצת את ההתמודדות עם ההשלכות של הפגיעה הרפואית שנגרמה לה ו / או לילדה במהלך הלידה.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה – באיזו עילה?

אף שהליך הלידה עשוי להיראות כהליך טבעי ופשוט לאנשים רבים, בפועל מדובר בהליך שטומן בחובו סיכונים רבים. רשלנות רפואית בלידה עלולה להתרחש עקב מחדלים מסוגים שונים המהווים כל אחד כשלעצמו, עילה מספקת להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה:

  1. היעדרות רופא מחדר היולדות – ברגע שבבדיקות מוקדמות לקראת לידה נצפים קשיים שונים, ורופא בכיר איננו נמצא בחדר היולדות במהלכה, ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית בלידה, ככל שהלידה מסתבכת ונגרמת פגיעה לעובר או ליולדת עצמה.
  2. אי שימוש בכלים מקצועיים בלידה – לידה היא מעמד שנדרשים בו מגוון כלים מקצועיים, בהם נעשה שימוש על פי הצורך למטרות שונות – בין אם לטובת זירוז לידה, לשיפור הסיכויים ללידה תקינה, להקלה על היולדת ועוד. כאשר מתבצע שימוש בכלים מסוימים לתכלית שגויה, או שלא מבוצע שימוש בכלים הרלוונטיים כלל – ייתכן בהחלט שישנה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה.
  3. שיקול דעת מוטעה בבחירת לידה טבעית / ניתוח קיסרי – ניתוח קיסרי הוא צורך שעולה בלא מעט מקרים, כאשר חלק מהם נובעים מתוך מצוקה הצפויה ליילוד או לאם. ברגע שלא הוחלט על ניתוח קיסרי אלא על לידה טבעית, דבר שאכן העמיד את התינוק בפני מצוקה וגרם לנזק, מדובר בדרך כלל לעילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה.

 

הגשת תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית בלידה זו הדרך לקבל פיצוי כספי ראוי

כשאנחנו מדברים על החומרה שבה נתפשות עבירות של רשלנות רפואית בלידה, אנחנו מדברים על חומרה שבאה לידי ביטוי בעונשים של תשלומי פיצויים גבוהים במיוחד. כל הליך משפטי של רשלנות רפואית בלידה מסתיים אמנם בגובה אחר של פיצויים, אך חשוב להבין שגובה הפיצויים נקבע בהתאם לחומרת הפגיעה באם ובבנה או בתה.

כמובן שאת חומרת הפגיעה ניתן להוכיח על ידי אין ספור ממצאים שונים, אולם הסוד הטמון בקבלת פיצויים גבוהים קשור גם בעורך דין רשלנות רפואית.

 

נפגעת מרשלנות רפואית בלידה? מהרי לפנות להתייעצות עם עורך דין

אם נפגעתן מרשלנות רפואית בלידה, חשוב ביותר לפנות בהקדם האפשרי להתייעצות מול עורך דין המתמחה בהגשת תביעת רשלנות רפואית בלידה. עורך דין רשלנות רפואית הוא מי שצריך לעמוד לצידכן במסע הארוך מהרגע שבו חוויתן רשלנות רפואית בלידה, ועד הרגע שבו הפרוצדורה תסתיים בפיצוי הכספי שתקבלו.

ייצוג משפטי איכותי מטעם עורך דין שמתמחה בהגשת תביעות רשלנות רפואית בלידה, הוא הדרך לפעול בה לטובת מיצוי מלוא הזכויות שלכן מול המנגנון הרפואי, ולקבלת מכלול הסעדים אשר להם אתן זכאיות כחוק, בתור נפגעות רשלנות רפואית בלידה.

בזמן הלידה ישנם אספקטים רבים אשר על הצוות הרפואי לבחון כראוי על מנת להעריך את טיב התקדמות הלידה. התנהלות שאינה תקינה, עלולה להוביל לביצוע טעויות אשר משפיעות באופן ישיר על האם והתינוק שברחמה. במידה ונגרם נזק לאם ולתינוק כתוצאה מהתנהלות זו, מדובר ברשלנות רפואית לכל דבר.
במידה ואכן היולדת או תינוקה נפגעו בזמן הלידה כתוצאה מהתנהלות לקויה של הצוות הרפואי, שמורה ליולדת הזכות לתבוע את הצוות הרפואי האחראי על מהלך הלידה. שימוש בעורך דין במקרים מסוג זה חשוב מאד על מנת להעריך מראש האם קיימת עילה לתביעה כנגד הצוות הרפואי.
  • ישנן שלוש עילות להגשת תביעה על רשלנות רפואית בלידה
    • היעדרות הרופא מחדר הלידה במהלך הלידה בעוד ישנם קשיים עליהם יש להניח את הדעת.
    • אי שימוש בכלים מקצועיים בלידה או שימוש בכלים בצורה שגויה העלולה לפגוע במעורבים.
    • שיקול דעת מוטעה בבחירה האם לבצע לידה טבעית או ניתוח קיסרי בעת מצוקה.
ישנה חשיבות רבה לתביעה על רשלנות רפואית בזמן הלידה, שכן מדובר בחיי אדם הנפגעים כתוצאה מהרשלנות. כתוצאה מהגשת תביעה זו ניתן לקבל פיצויים אשר יעזרו רבות להורים בהתמודדות עם הקשיים והנזקים אשר נגרמו להם, גם אם לא בהכרח פיזית אלא מבחינה נפשית.
רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
תינוק ישן

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של